Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-07-21 Falsterbo Trackday och Trophy (Sturup)
<<   1, 2
10528 besök totalt
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



easec skrev:
Tycker fortfarande att det är väldigt snabbt, men det är ju klart med slicks och sådant så går det kanske så snabbt. Finns det ingen film, hade varit intressant att se spårvalet.

Klass 4 var det en GT3 CS 2000 som hade 1:08.01 som bäst. Den går också på slicks. Klass 4 är det enda klassen som kör på slicks.

När du var där och körde med CLS:en förra gången körde du på 1,13,7, (https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13541&postdays=0&postorder=asc&start=63)

4 sekunder på en redan bra tid är rätt mycket, det är kanske slicksen som gör det.

Det var väl med CSL:en du körde? /Mats


P.S 7,54 är ruskigt snabbt, SAAB:en har bara klarat 11.2 och då knäppte jag liiiite innan bron! D.S


Jag kör på r-däck och har ej kört på slicks!! Förra gången jag körde Sturup var första gången där. Dock den klart största vinsten nu var att jag använde 2an i de tajtare böjarna mot 3an tidigare. Sedan hade jag bara en halv framspoiler förra gången, hur mycket nu det gör vet jag inte men nog understyrde det mer förra gången då spoilern inte var hel. I övrigt så förbättrar man sig så fort man kört en bana fler än en gång. Var ny vända ner till ringen ger mig snabbare tider, detsamma gäller www.challenge.nu på tullinge som jag körde förra året några gånger och detsamma gäller sturup. Hur vet jag då att jag ständigt förbättrar mig, enkelt, jag gillar tidtagning Spår val ner på milimeter nivå är inte min grej, utan jag kör mest på. Det ter sig oftast ganska naturligt med spår på ett sätt, samt fart tvingar en att använda mer av banan. I övrigt så är ett idealt spår just bara ett idealt spår. Officiellt körde jag ju nu 1.10.97 i tävlingen på ett flygande varv, så beroende på hur hög eller låg mitt 1.09 varv var så är det ju inte så stor skillnad. Sätta tid på endast ett flygande varv är inte helt lätt, fråga de som provade i tävlingen, det blir lätt att man gör fler missar då än man gör när man bara kör varv efter varv själv.

Såg ingen på Sturup som använde mitt spår, eller edit tog ut banan eller körde på curbs där jag gjorde det. Även på mantorp har jag nu efter sturup kommit på att jag kör på fel växel ett par ställen och jag antar att även där kommer jag komma ner en bit i tid nästa gång. Körde Mantorp tidigare i våras, innan de var det säkert 8 år sen. Gelleråsen gick hyggligt blev klockad av Bernad Löhr på 1.15 tid(hög/låg?) dock var det då ett parti på banan avskillt med koner p g a ny asfalt och man fick således inte köra där,därav blev spåret inte helt optimalt. Så en hög 1.13 torde till 1.14 nåt bör ju gå kan tänkas.

Jag känner samt träffar ständigt en massa från detta forum, nu senast i Falsterbo, så tro mig jag står för det jag skriver, särskilt gällande tider.
Jag hade mer uppskattat en ursäkt i tråden, hellre än den du skickade i pm på det sättet hade det kännts mer trovärdigt. Men helt klart är den accepterad trots att du mer eller mindre kallade mig lögnare.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



easec skrev:
Jag har skickat detta PM till Göte! Jag hoppas att vi kan ha en trevlig och intressant dialog som leder framåt i jakten på sekunderna!


Göte, jag ber om ursäkt. Jag tror att vi har missuppfattat varandra, tycker att det är en väldigt bra tid, och det hade varit intressant att sett spårval etc.

Jag har läst ditt inlägg ett par gånger nu, och jag är fortfarande lite osäker om det var CSL:en du körde eller om det var någon racingbil du körde.

Håller med dig om att det i nästan alla fall är föraren det beror på och inte bilen. Om du hade satt Hubbe i Porscen som jag nämnde i inlägget, så att säkert tiden varit där nere oxså.

och vad det gäller tiden på Nordslingan så betvivlar jag inte alls den, har det inte funnits någon film från detta tidigare på forumet, tänker på RS forumet. Hängde där ett tag själv när jag hade Audi.

Du undrade vad jag menade med att livet skall levas korrekt, med det menade jag att det är viktigt att redovisa korrekta saker. 1.09 var ju inte en officiell tid. Läser man mellan raderna så kanske man begriper det!

Fick mycket kritik ett tag (Porsche forum) när jag vågade mig på att gissa vad vinnartiderna skulle bli på Sturup för PCSR-åkarna. När racen var klara så hade jag rätt tidsområde i tre av de fyra klasserna.

Göte, jag hoppas att vi fortfarande kan ha en bra, öppen och kreativ diskussion i fortsättningen oxså!

/Mats


/Easec

Ja se så fel det kan bli, jag missbedömde dig tydligen, ursäkta. Som du förstår så när jag skrev mitt inlägg så såg jag endast ditt tidigare samt PM. Sorry.

Jag tyckte mig vara väldigt tydlig då jag tidigare skrev vad som var den officiella tävlingstiden tiden samt den andra blev jag klockad till, nåväl.

Gällande ringen så är det en gammal film med RS6 från 2004 och är inte snabbare än 8.29 BTG, däcket small tidigt av vistelsen där nere. Hade gått fortare om inte det hänt så tidigt.
7.53,5 BTG varvet finns inte på nätet, men jag har filmen såklart, självklart får du se den en dag om du vill.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



En liten fråga bara så här på natten, vad är din bästa tid med CSL:en på Knutstorp? /easec

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Martin_mcs

Här sen Jun 2004
Inlägg: 61



Göte: Jag tackar så mycket för ölen på cafekust!!!

_________________
martin röndahl
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Min bedömning av all motorsport är att matrialet endast är en del. Sen finns det också ngt som heter talang och med den kommer man rejält långt och kan göra tider som vi vanliga dödliga endast kan drömma om

Göte thumbs up

(Sen är det så att killar som Göte alltid kommer att få problem med den Svenska Jantelagen, vilket är djupt tragiskt)

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632


Trådstartare
JohnC skrev:

(Sen är det så att killar som Göte alltid kommer att få problem med den Svenska Jantelagen, vilket är djupt tragiskt)


Det är alltid svårt att bedöma sanningshalten i det man läser på nätet...

Jag är själv ofta väldigt skeptisk. Det finns så många som är duktiga chaufförer och
experter - bakom tangentbordet - men på banan ser det inte alltid lika imponerande ut.

(Ungefär samma fenomen som man kan uppleva på After-ski:n i valfri skidort under
Stockholmarnas vintersemester... Kung i baren, men plogsväng i backen. )

Därför är det kul med undantag som Gaute. Snabb - och vågar dessutom snacka om det.

Hoppas därför att vi ses på fler banträffar. Jag vill hellre lära mig hur, än att ifrågasätta om...

_________________
--
Citera
Pelle75
Lomma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 233



FredrikÅ skrev:
JohnC skrev:

(Sen är det så att killar som Göte alltid kommer att få problem med den Svenska Jantelagen, vilket är djupt tragiskt)


Det är alltid svårt att bedöma sanningshalten i det man läser på nätet...

Jag är själv ofta väldigt skeptisk. Det finns så många som är duktiga chaufförer och
experter - bakom tangentbordet - men på banan ser det inte alltid lika imponerande ut.

(Ungefär samma fenomen som man kan uppleva på After-ski:n i valfri skidort under
Stockholmarnas vintersemester... Kung i baren, men plogsväng i backen. )

Därför är det kul med undantag som Gaute. Snabb - och vågar dessutom snacka om det.

Hoppas därför att vi ses på fler banträffar. Jag vill hellre lära mig hur, än att ifrågasätta om...



Sen är väl Gautes bilar helt och hållet original thumbs up

_________________
Mvh Per Ericsson
Alltombilen Alltomlankrediter
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



JohnC skrev:
Min bedömning av all motorsport är att matrialet endast är en del. Sen finns det också ngt som heter talang och med den kommer man rejält långt och kan göra tider som vi vanliga dödliga endast kan drömma om

Göte thumbs up

(Sen är det så att killar som Göte alltid kommer att få problem med den Svenska Jantelagen, vilket är djupt tragiskt)


Jag antar att jag är kontoversiell gillar att sladda samt köra bana. Samt inte minst prata tider, för mig känns det naturligt att göra det, särskilt på ett banåkarforum. Säkert finns de som ser mig som en skryt o snackpelle, men faktum är att jag bara berättar just vad som varit. Inte minst tycker jag det är jätte kul med bilkörning. Har man lite bilfysik med sig så blir man bara en bättre och säkrare förare i övrigt.

Anledningen till att man ex inte frekventerar BMWs träffar nu mera är att man knappt får drifta upp reflexerna några varv, man får knappt ens köra om. Annat var det under tidigt 90tal i den klubben. Nåväl, visst måste man ha regler, särskilt då klubben växt sig så stor.

I övrigt tack alla vänliga själar. Lunchen på Kust var bara trevlig, gud va fint Falsterbo är.

Ps. det är ju helt overkligt, tokigt att de kör spint lopp på TID inne i falsterbo, de verkar ju farligt, men jag gillar det såklart starkt thumbs up , synd att jag inte anmälde mig. Verkligen osvenskt, jag menar hur har man fått igenom ett sådant event i Sverige, måste vara rätt kommun . Undrar vad tidsmotståndarna på detta forum tycker om det som sker i Falsterbo egentligen? Det hela är ju lika tokigt som Nurburgring ju Ds

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Göte thumbs up

Hör av dig när du är på hemmaplan...så kan du få bjuda mig på bira också

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
M3 Compact
Malmö
Här sen Sep 2005
Inlägg: 59



Jodå, Gaute körde mycket imponerande på Sturup, CSL med R-däck. Jag klockade manuellt runt 1,09-1,10 (kommer inte ihåg exakta tider), och det var inte bara ett varv utan flera.

Så nog f-n kör han snabbt........ Dessutom kör han sk-t bra! Applåd......

Den officiella tiden finns säkert sparad någonstans, har för mig att den låg runt 1,10.

Som sagt, mycket imponerande!

_________________
Mikael Eriksson
Citera
mlswe
Sverige/08
Här sen Feb 2005
Inlägg: 128



om jag visste hur man fick upp stora bilder skulle de va en här för ett teg sedan!!!! Grattis Gaute kul å se ett ansikte på rs6 an

_________________
Markus Lilja
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Från Gelleråsen, RUF-dagen.

http://www.rs6.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9095&highl . . . .









Götes idoltråd

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
carreracup
Ystad
Här sen Maj 2004
Inlägg: 284



[quote="Erik B"]Från Gelleråsen, RUF-dagen.

http://www.rs6.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9095&highl . . . .








Shit vad ni håller på!! Guate din bil är värdelös köp en snabbare.... Nice tröja passar kanske till nya bilen? thumbs up

_________________
Niclas Thorvaldsson
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Niclas har svårt att tolka ditt inlägg riktigt? Kanske menar du det du skriver eller kanske är du ironisk?

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
carreracup
Ystad
Här sen Maj 2004
Inlägg: 284



Ironisk... Jag tycker du e grym,fortsätt med att vara det så är du min idol oxå!

_________________
Niclas Thorvaldsson
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



carreracup skrev:
Ironisk... Jag tycker du e grym,fortsätt med att vara det så är du min idol oxå!


Grym, tja det vet jag inte, de finns ju de som är bra mycket snabbare än mig där ute.

Ps, i övrigt hoppas jag CS en går bra för dig på GP slingan, lycka till. Ds

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Kristian Larsson skrev:
Grabbar, hur får ni till era quotes? Tar en hel evighet att rätta till

1.09 låter inte otroligt för en CSL på r-däck.
1.09.5 kvalade snabbaste SLC Kl3-bil in på när vi var där. Det var en Z3a (M-spis) på r-däck...
Snabbaste Porsche var Hubbe Berghs GT3a som körde 1.03.1, iofs på slicks.


Kristian, är det Jap Motorsports bil du syftar till. Ja den har ju potential, hade förmånen att prova den på ett våt sturup. Den har om jag minns rätt 360hk på ca 1150-1200kg. Riktigt kul var den. Tråkigt bara att de fick kontakt med annan bil i racet och min körning då ställdes in p g a trasig hjulupphängning. Disel på 950kg samt 150hk var ju kul även det. Allt på hjul är ju kul.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Göte RS6 Sjögren skrev:

Kristian, är det Jap Motorsports bil du syftar till. Ja den har ju potential, hade förmånen att prova den på ett våt sturup. Den har om jag minns rätt 360hk på ca 1150-1200kg. Riktigt kul var den. Tråkigt bara att de fick kontakt med annan bil i racet och min körning då ställdes in p g a trasig hjulupphängning.

Det stämmer bra, Jap var snabbaste kl.3-team på sturup så länge det varade.
Göte RS6 Sjögren skrev:

Allt på hjul är ju kul.

Bra filosofi thumbs up

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Hej.

Reggade mig här idag och hittade denna tråd, och då kännde ju jag att jag får lägga upp lite bilder då jag var där, fotade även racet och utställningen i Falsterbo som press, men inte orkat/hunnit redigera alla dom än ;P.

#Går lite hett till ibland





#Lite drifting



#Nära med näsan



Där är några stycken iaf.

Resten finns att se på http://gallery.voodoo-people.com/album793?page=1

och grattis till CSL:en för snabbaste tid, härlig körning!

_________________
Viktor Starkman
Citera
Eftersnack
2006-07-21 Falsterbo Trackday och Trophy (Sturup)
<<   1, 2
10528 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande