Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Frågor om hjulvinklar eller "Nivån på detta forum&quo
1215 besök totalt
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281


Trådstartare
När jag sitter och läser/skriver på detta forum slår det mig att nivån på inläggen och kunskaperna hos deltagarna oftast är väldigt hög.

Så för er som är ganska gröna på detta med "camber", "caster" eller för den delen "Ackerman", misströsta inte!

Många av trådarna om bla hjulvinklar har definitivt antagit formen för "grov överkurs" och är hyperintressanta!!! thumbs up Här är det väl DanielB som föder oss med den teoretiska biten på ett mkt bra sätt. thumbs up

För er som dock undrar över mer "jordnära" saker, misströsta inte. Självklart hör en fråga om "rätt" camber hemma här lika mkt som en av typen "om jag kör 10 grader caster på vänster bakhjul borde turninvinkeln på den främre solgardinen bli så pass övervinklad att det hjälper till vid fickparkering..." ... Eller ja, kanske inte just den då...men ni hajjar!

Ville bara med detta inlägg berömma alla trevliga personer som bidrar med all fakta och ställer alla bra frågor på detta forum så att man får tänka till litegranna och gräva i "kunskapsbanken" lite. Samt påvisa att alla frågor är välkommna. Alla måste vi börja ngn stans.

Keep it up!!! thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Exactemente!!! Här platsar både nybörjarfrågor och överkurs! Helt perfekt som det ska vara!

thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Allmänt banåkaforum
Frågor om hjulvinklar eller "Nivån på detta forum&quo
1215 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande