Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1744 besök totalt |
Samband mellan mm och grader i hjulvinklar?
Man kan få en uppmätning i mm samt i grader... vad säger det? om man byter tex fälgar så borde man inte få samma värden i mm tycker man.. eller hur hänger det ihop? _________________ Mathias Lövdblad |
||
Re: Samband mellan mm och grader i hjulvinklar?
en grad är 6 mm? Reservation för jag är lite nyvaken ![]() _________________ Daniel Steiner |
||
Gradangivelsen är lika oavsett vid vilken diameter man mäter.
Medan mm-angivelsen skiljer sig beroende på vid vilken diameter man mäter. Det är ganska lätt att räkna om grader till mm mellan olika stl. Daniel6xQ: På vilken fråga vad det svar på ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Sök och du skall finna: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Ja så går det :P Nu har jag vaknat ivarjefall ![]() Det lär ju varit på min senaste mätning, det är inte konstant såklart. _________________ Daniel Steiner |
||
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
För att det finns inga skjutmått med gradangivelser ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1744 besök totalt |