Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-07-22 Falsterbo Classic Sprint race
1, 2, 3, 4   >>
24950 besök totalt
peterj
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 23


Trådstartare
Lite bilder från Falsterbo Classic Sprint race, jag saknar ett teleobjektiv så en del är bara hårt croppade.
Där var i varje fall en bil med en Rejsa.nu dekal, en Alfa Romeo 1750 som körde maximum attack thumbs up

Klipp från mobilkamera längst ner.


Ariel Atom, Föraren skyllde på kalla däck, grus på banan och kanske att han körde ganska fort också.


Ferrari 599 GTB, populärt motiv.


996 GT3 Cup, för snabb för att hamna på bild.


Ferrari 355


Lotus Elise


Sturup Raceway Viper, "Taxi for takeoff"


Sturup Raceway Viper, Aploder!








Ferrari 599 GTB, På drift ur kurvan.


Morgan 8 Le mans, Peter Sundfeldt (motorjournalen) körde denna något varv.


Ferrari 550, Tjejkörd.


Alfa Romeo 1750, Snabb med rejsa.nu dekal.


Fiat Dino


BMW 3.0 CSI, Satsade ordentligt.


Maserati Spyder Cambiocorsa, Snabb cab!


Ferrari F430, Maximum attack.


Detomaso Pantera, Mest däckrök.


Radical med Kenny Bräck bakom ratten, om jag fattade det rätt.




Radical pitstop/däckbyte.


Radical, Peter Sundfeldt.


Vilken hastighet kommer ni upp i på den här banan? Stefan Sauk: ......på A svarar jag svamp, på B svarar jag fiskbullar.


Film i 3GP format,

Viper - Ingågn och start för varv två

Långlopps 996 - missad backning

Detomaso Pantera - däckrök

Ferrari 599 GTB

Ferrari 355

Viper start

_________________
Peter Jacobsson
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



Fina bilder, jag stog på läktaren på den andra bilden men fick bara med det tråkiga staketet i förgrunden hela tiden så jag lägger inte upp mina. Dina vara ändå ljusår bättre
Detomason var en av favoriterna för dagen, väldigt snygg och ett av de skönaste ljuden jag hört

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
Zolektric

Här sen Maj 2004
Inlägg: 973



hörde när föraren till detomason stog och pratade med en kille, motor var visst plockad från en BMW 740. vet dock inte om alla är det. jag tog nårra bilder, drygt 300 st. kommer upp såfort jag orkar fixa storleken på dom

_________________
Björn Hansson
Citera
Humpe
Kalmar
Här sen Nov 2005
Inlägg: 48



Sådär, då är man hemkommen efter en helg i Malmö och Falsterbo. En väldigt trevlig tillställning med massor av roliga bilar, var dock långt ifrån lätt fotograferat där, små luckor mellan folk, stängsel, träd, hus och andra objekt när man kunde få en glimt av bilarna. Hur som helst några bilder blev det (En hel del men har valt ut ett gäng ;-) ).

Lotus


Härlig gammal kärra.


GT3 Cup bil


Vacker Alfa


Mer Lotus


Formel Renault


Läcker Porsche


osäker på vad detta var för något?


GT3 Cup bil


Kanske det bäst lämpade fordonet för banan?


Fler gamla godingar


En fotograf som hittat en bättre plats? :-)


"Smurfen"


Vacker BMW


Detomaso Pantera med som redan sagts här BMW motor


En rad bilder på Radicals med div förare, tyvärr omöjligt att veta vem som kör på vilken bild när man väl kommit hem :-/


Porche bil som laddar rejält


Paparazzi avdelningen ;-)

Peter Sundfeldt
,

Kenny Bräck så klart


Fler bilder här

/H

_________________
Henrik Brosenius
[url]foto.brosenius.se[/url]
Citera
Jocke G.
Eksjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 98



Zolektric skrev:
hörde när föraren till detomason stog och pratade med en kille, motor var visst plockad från en BMW 740. vet dock inte om alla är det.


Hmm, knappast alla...

_________________
Jocke Glaés
Citera
heralue
Växjö
Här sen Jan 2005
Inlägg: 212



Den röda sportvagnen med startnummer 13 är en Jowett Jupiter !!
Läcker sak med boxermotor och ägaren till denna var en av få som vågade på sig en handbromsvändning mellan varv 1 och 2. (där fanns ju onekligen tid få många att tjäna )

_________________
Micke Lvov

mkt40
Citera
Zagato
Linköping, (Ystad)
Här sen Aug 2005
Inlägg: 29



Fler bilder


































Kromad armbåge i en Mercedes på ett race

_________________
MVH
Mattias G
Citera
peterj
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 23


Trådstartare
ja, mycket bra bilder Humpe och Zagato :)

Hörde att en Lotus Elan tillhörde de snabbaste, är det någon som har koll på resultatlistan?

_________________
Peter Jacobsson
Citera
Gromyko
Oxie
Här sen Aug 2004
Inlägg: 205



heralue skrev:
Den röda sportvagnen med startnummer 13 är en Jowett Jupiter !!
Läcker sak med boxermotor och ägaren till denna var en av få som vågade på sig en handbromsvändning mellan varv 1 och 2. (där fanns ju onekligen tid få många att tjäna )


Hmmm, jag frågade, under förarmötet, om handbromsvändning var OK. Det var det inte.
-"Du skulle inte ha frågat" sa Kenny Bräck och log med hela ansiktet.

Det hade han såklart rätt i.

_________________
Peter Mårup

Camaro 69 - LS1
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1047



Det ser ju hutlöst roligt ut, vad krävs för att få vara med?
Det är väl bara en gång per år förståss....

_________________
Johan Liedholm
Ford Fiesta -06
VW ID3
Citera
Gromyko
Oxie
Här sen Aug 2004
Inlägg: 205



Megablade skrev:
Det ser ju hutlöst roligt ut, vad krävs för att få vara med?
Det är väl bara en gång per år förståss....


Utan att ha en aning om hur gallringen egentligen går till så kan jag kosta på mig en gissning.

Det är bra om din bil är något av följande: ovanlig, rejsig, välljudande, historisk, hysterisk, kostar tjugofem normala årslöner, toppar 380, en av de få som har fluorescerande ventilhattar, försedd med en förare som vinkar åt publiken samtidigt som bilen åker på bredställ, utrustad med en förare som varit med i TV, utrustad med 500 hästkrafter per kilo, och så vidare...

Kort sagt så är det upp till arrangören att gallra bland alla de bilar med vidhängande förare som är sugna på att rejsa runt på en mycket trång bana med tusentals kritiska åskådare.

om sannolikheten är hög för att du ska ge publiken valuta för pengarna så gissar jag att du har stor chans att få vara med.

Jag körde som en biltjuv, för jag vill vara med nästa år också.

Det är en vansinnigt trevlig tillställning.

_________________
Peter Mårup

Camaro 69 - LS1
Citera
sus
malmö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet



_________________
susanne astrand
Citera
Moon
Falsterbo
Här sen Aug 2005
Inlägg: 20



Hej alla,

Tack för en oförglömlig helg, nu när vi någerlunda vaknat till liv efter veckor av jobb tänkte jag att jag skulle tacka för alla positiva kommentarer, tack tack! vi uppskattar det.

Vad gäller urvalet till sprint recet så slog gromyko med sin Alfa huvet på spiken.....nä, mera allvarligt så är det många som anmäler sitt intresse och det är svårt att sålla (vi klarar inte mer än 50 startande) men som sagt det skall vara unikt och/eller spännande för publiken. dom extrema tävlingsbilarna är där i uppvisnings syfte (även om men inte tror det när dom kör) och det är generalagent / importörs / sponsors vilja att visa upp dom.

Det var många fina bilder här, som kuriosa kan jag nämna att Alfan med den gröna stripen rätt över tillhör vår ordförande i FCSS, dock var det inte han som körde, vi stog tillsammans vi ingången och försökte häls alla välkomna och vara till allmän hjälp (om ni kommer ihåg två genomsvettiga töntar i mörkblå kubbläser)

Tack igen för de överväldigande kommentarerna och välkomna nästa år, med eller utan rejser.

////Mats

_________________
Mats Ohlsson

Morgan 4/4, BMW 325i Cab, Audi TT
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Nu har jga fått tummen ur och redigerat alla bilder , här kommer ett urval samt länk till gallerit.

Hoppas det smakar.










Fler bilder och bilder från Sturup dagen innan och även utställningen på söndagen kan hittas här: http://gallery.voodoo-people.com/album798?page=1

_________________
Viktor Starkman
Citera
Gromyko
Oxie
Här sen Aug 2004
Inlägg: 205



Helt fantastiska bilder Ultra.

_________________
Peter Mårup

Camaro 69 - LS1
Citera
Gromyko
Oxie
Här sen Aug 2004
Inlägg: 205



Moon skrev:
Hej alla,

Tack för en oförglömlig helg, nu när vi någerlunda vaknat till liv efter veckor av jobb tänkte jag att jag skulle tacka för alla positiva kommentarer, tack tack! vi uppskattar det.

Vad gäller urvalet till sprint recet så slog gromyko med sin Alfa huvet på spiken.....nä, mera allvarligt så är det många som anmäler sitt intresse och det är svårt att sålla (vi klarar inte mer än 50 startande) men som sagt det skall vara unikt och/eller spännande för publiken. dom extrema tävlingsbilarna är där i uppvisnings syfte (även om men inte tror det när dom kör) och det är generalagent / importörs / sponsors vilja att visa upp dom.

Det var många fina bilder här, som kuriosa kan jag nämna att Alfan med den gröna stripen rätt över tillhör vår ordförande i FCSS, dock var det inte han som körde, vi stog tillsammans vi ingången och försökte häls alla välkomna och vara till allmän hjälp (om ni kommer ihåg två genomsvettiga töntar i mörkblå kubbläser)

Tack igen för de överväldigande kommentarerna och välkomna nästa år, med eller utan rejser.

////Mats


Hej Mats,

Du kanske har tillgång till resultaten i Uppvisningsklassen. Det vore kul att veta hur fort det gick egentligen.

Kaj kom fram till mig efter första rundan och sa: "Tjo, det gick riktigt fort det där", sen försvann han.

Tider... jag vill ha tider. :attentn2:

_________________
Peter Mårup

Camaro 69 - LS1
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Gromyko skrev:
Helt fantastiska bilder Ultra.


tackar hjärtligast ... synd bara att man va så uppspelt så det blev inte så stor variation, men men ..

Lägg till ett u i nicket så blir de rätt

_________________
Viktor Starkman
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



Gromyko skrev:

Hej Mats,

Du kanske har tillgång till resultaten i Uppvisningsklassen. Det vore kul att veta hur fort det gick egentligen.

Kaj kom fram till mig efter första rundan och sa: "Tjo, det gick riktigt fort det där", sen försvann han.

Tider... jag vill ha tider. :attentn2:


Jag har dagligen gått in på er hemsida sedan evenemangets slut och kollat efter tiderna och börjar också undra om de någonsin kommer fram. Jag lyckades luska fram våra tider (968-smurfen) men jag måste ju se hur många sekunder vi vann med.

_________________
Anders Hansson
Citera
Moon
Falsterbo
Här sen Aug 2005
Inlägg: 20



Hej Alla,

Jag är väldigt ledsen, men vår hemsida är lite luddig..... men här finns tiderna från sprintracet http://www.fcss.nu/mall.asp?Node=65&lg=

Vi skall fixa till sidan så den blir bättre, jag lovar.

Åter igen tack för alla positiva komentarer, vi skall försöka utveckla det ännu mer nästa år, kanske race i två dagar :woot:

Det var mycket media i år så håll koll på TV'n SVT, DRK och TT hade filmteam på plats plus en massa tidningar Auto motor och sport, automobil, sydsvenskan och faktiskt till och med Svensk Dam Tidning( vilka jag blev fotad av tillsammans med Kaj)

Ha de'

////Mats

_________________
Mats Ohlsson

Morgan 4/4, BMW 325i Cab, Audi TT
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



Hej Mats!

Resultatlistan verkar inte ha med uppvisningsgänget, jag fick reda på våra tider i Automobil-968:an och vi borde hamnat på tredje eller fjärde plats om vi deltagit i tävlingsklassen. Skulle vara kul att se hur tiderna står sig..

_________________
Anders Hansson
Citera
Moon
Falsterbo
Här sen Aug 2005
Inlägg: 20



Hej sweanders,

Jag skall kolla på kansliet i morgon och kommer att publicera alla tillgängliga tider här på måndag när jag är tillbaka från semestern.



///Mats

_________________
Mats Ohlsson

Morgan 4/4, BMW 325i Cab, Audi TT
Citera
Eftersnack
2006-07-22 Falsterbo Classic Sprint race
1, 2, 3, 4   >>
24950 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande