Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4688 besök totalt |
Läste fel i prislistan....var ju 9500:- för den billigaste "Full Face" hälmen och inte 6300:- som jag skrev innan!
Använder hjälm mest när jag kör längre transportsträckor på gatan.... Men vill ha en bra bilhjälm istället för en MC-hjälm som jag brukar använda nu! Letar vidare, tack för svaren! _________________ Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille) Porsche 997.2 Speed Yellow. |
||||||||
Japp vet... Får se vad det blir för hjälm alltid svårt att lägga ribban tycker jag. Visst ska man ha en säker hjälm, men någonstans får man dra gränsen. Har bara kört bana en gång med min Se7en men använder den ofta på gatan och då kan en hjälm komma till användning! Förövrigt är jag ägare till en marinblå Schwedenkreuz Piké tröja ![]() _________________ Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille) Porsche 997.2 Speed Yellow. |
||||||||
HEJ på er, vill lägga in en kommentar...
G10 hjälmen är en hjälm gjord mer för karting ändamål och inte för racing. Peltor har en BSI godkänd hjälm G90 Formula för ca 6.600:-, finns även HANS förbredda Peltor FIA godkända hjälmar är öppenhjälm som G7 Peltor G7 Rally Pro 3.925:- mfl. Dock är Race hjälmen billigast och är ju gjord därefter.... ARAI har modeller som SK5, för ca 5000 och GP5K för ca 6000sek mfl.. (Snell godkända).. Stand 21 hjälmar är mycket bra hjälmar.... Men en bra hjälm kostar från 5000sek och uppåt.... Många använder sig av motorcykelhjälmar som oftast är billigare men det är inte alltid de godkänner dessa.. (sen bör hjälmen vara gjord för racing och inte motorcyckel åkning..) Är det en hjälm som ni skall använda i nationellt/internationellt bruk så finns det olika regler för ändamålet... Som sagt kolla vad ni skall använda hjälmen till, det är en billig försäkring om det skulle hända er något... MVH: L-G Mehtola 360gfx.com _________________ Lars-Göran Mehtola |
||||||||
Det är inte jag än.. ![]() ![]() _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||||||
_________________ Daniel Runn Mappad för E85 - Twin TURBO Project Started... Black Pontiac Trans Am WS.7 www.ws7.se |
||||||||
hur e de me Simpsonhjälmarna ?? de används väll i dragracing så kattskit kan de ju inte vara...
pris från 300$ vilket ju passar pånboken bättre.. ![]() http://www.designerhelmets.com/prodc _________________ MackeMaehlum |
||||||||
Jag köpte en peltor G6 med inbyggda hörselskydd, vikt 790g
den är godkännd för nationella tävlingar. Och kostar ca:2200kr Du får gärna komma och prova min om du vill, den är i storlek L (59-60) ![]() _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage ![]() |
||||||||
_________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||||||
Re:
Stefan, jag har både Sparco o Peltor (den vanliga). Sparcon har inga hörselkåpor, är skönare (svalare) och finns i....silver. Häftigt. Ska du ha intercom gissar jag att Peltor är din vän. _________________ Johan Bergin |
||||||||
Re:
Inget förslag kanske, mest en undring. Är OMP Integrale New Plus bara skräp...eller en billig o okej hjälm? http://www.ears.co.uk/motorsport/aca /joakim _________________ - Joakim Lundberg - ![]() |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4688 besök totalt |