Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Felklistrade Ringen-dekaler
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
2 besök senaste veckan (63495 totalt)
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Anders Jonsson skrev:
[
Nu är det så att när man skall klistra sin dekal på bilen har man tillgång till hela bakluckan/stötfångare eller vilken del det nu är man vill försköna och då finns det inga restriktioner vilket gör att man självfallet väljer den helt naturliga nord-syd linjeringen.


Appappappappapp...

På M3E30 ska det inte gå att montera slingan hur som helst på bakluckan.
Men tiltar man den "rätt" får en "normalstor" dekal plats. Men då sitter den väl utanför alla renodlade tankesätt så...

Sörpan, du kan dethär med Ringendekal på M3... Upplys mig igen!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Nu har jag verkligen gjort bort mig , villrådig efter att ha läst den här tråden och försökt tänka vilken falang som passar mig mest , så blev det bara så fel , tidigare idag när jag skulle klistra fast min dekal på bilen så blev det tilt i hjärnan det blev varken eller utan dekalen hamnade på sniskan mitt emellan de båda falangerna skulle man kunna säga .... nu e midsommar förstört och bilen besudlad för alltid

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Så här hade jag den satt på Golfen.
Är det rätt eller fel enligt er som vet hur den ska sitta.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



AL skrev:
På M3E30 ska det inte gå att montera slingan hur som helst på bakluckan.
Men tiltar man den "rätt" får en "normalstor" dekal plats. Men då sitter den väl utanför alla renodlade tankesätt så...


Skulle det inte gå att klistra en Ringen-dekal rätt på en fyrkantig låda som en E30?

om så är fallet är det ursäktat, precis som det är när man trycker programblad, affischer och små käcka logos! I alla andra fall MÅSTE nord-syd principen följas!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Anders Jonsson skrev:
AL skrev:
På M3E30 ska det inte gå att montera slingan hur som helst på bakluckan.
Men tiltar man den "rätt" får en "normalstor" dekal plats. Men då sitter den väl utanför alla renodlade tankesätt så...


Skulle det inte gå att klistra en Ringen-dekal rätt på en fyrkantig låda som en E30?

om så är fallet är det ursäktat, precis som det är när man trycker programblad, affischer och små käcka logos! I alla andra fall MÅSTE nord-syd principen följas!




Men jag uppskattar dispensen! thumbs up För då slipper jag bry mig...
Fast det tror jag inte jag gör ändå!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Lennart Jarmyr skrev:
Så här hade jag den satt på Golfen.
Är det rätt eller fel enligt er som vet hur den ska sitta.


Ett typfall av Falkistisk montering, helt förkastligt. Dessutom är ju bokstäverna kvar. Lennart jag trodde du hade koll?

.....

men det såg faktiskt ganska snyggt ut ....

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Anders Jonsson skrev:
AL skrev:
På M3E30 ska det inte gå att montera slingan hur som helst på bakluckan.
Men tiltar man den "rätt" får en "normalstor" dekal plats. Men då sitter den väl utanför alla renodlade tankesätt så...


Skulle det inte gå att klistra en Ringen-dekal rätt på en fyrkantig låda som en E30?

om så är fallet är det ursäktat, precis som det är när man trycker programblad, affischer och små käcka logos! I alla andra fall MÅSTE nord-syd principen följas!


Jag tycker inte det ät ursäktat eftersom dekalerna finns i olika storleker. Bara att ner igen och köpa en mindre!
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



johann skrev:

Jag tycker inte det ät ursäktat eftersom dekalerna finns i olika storleker. Bara att ner igen och köpa en mindre!


Men man vill ju att den ska synas litegranna...
Eller...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



AL skrev:
johann skrev:

Jag tycker inte det ät ursäktat eftersom dekalerna finns i olika storleker. Bara att ner igen och köpa en mindre!


Men man vill ju att den ska synas litegranna...
Eller...


Inte skulle du väl köpa större skor som inte passade bara för att de skall synas? Ja om man inte är en clown då.
Men såna här saker skämtar man inte om.
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13160

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Anders Jonsson skrev:
Samma affisch pryder köksväggen hemma (till gummans förtret).


Köksväggen... Intressant.
Vilken typ av affisch är det du har hängt upp? Den klassiska, som på min garagedörr? Eller den modernare, den med "rund" logga (se bilden) som jag lite nonchalant brett ut på huven på min Seven...?



En viktig fråga, vilken typ av affisch är mest korrekt? Med N-loggan eller med runda loggan?

"They're coming to take me away, ha-ha......"

_________________

Rice and shine
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



johann skrev:
AL skrev:
johann skrev:

Jag tycker inte det ät ursäktat eftersom dekalerna finns i olika storleker. Bara att ner igen och köpa en mindre!


Men man vill ju att den ska synas litegranna...
Eller...


Inte skulle du väl köpa större skor som inte passade bara för att de skall synas? Ja om man inte är en clown då.
Men såna här saker skämtar man inte om.


Tuche! Eller hur det kan stavas...




_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Anders Jonsson skrev:

men det såg faktiskt ganska snyggt ut ....

I verkligheten var dekalen gul och inte vit som den såg ut på kortet.
Nu finns det bara en möjlighet och det är att du monterar den nya dekalen på Vectran åt mig när vi träffas på Ringen i sept, så att den kommer som den ska. Men vi måste sätta dit den innan dina händer har börjat skaka för mycket av all ÖL.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



AL skrev:
Anders Jonsson skrev:
[
Nu är det så att när man skall klistra sin dekal på bilen har man tillgång till hela bakluckan/stötfångare eller vilken del det nu är man vill försköna och då finns det inga restriktioner vilket gör att man självfallet väljer den helt naturliga nord-syd linjeringen.


Appappappappapp...

På M3E30 ska det inte gå att montera slingan hur som helst på bakluckan.
Men tiltar man den "rätt" får en "normalstor" dekal plats. Men då sitter den väl utanför alla renodlade tankesätt så...

Sörpan, du kan dethär med Ringendekal på M3... Upplys mig igen!


Den stora varianten får precis plats på bakluckan om den monteras i nord/sydlig riktning!

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Lars Falk skrev:
Anders Jonsson skrev:
Samma affisch pryder köksväggen hemma (till gummans förtret).


Köksväggen... Intressant.
Vilken typ av affisch är det du har hängt upp? Den klassiska, som på min garagedörr? Eller den modernare, den med "rund" logga (se bilden) som jag lite nonchalant brett ut på huven på min Seven...?



En viktig fråga, vilken typ av affisch är mest korrekt? Med N-loggan eller med runda loggan?

"They're coming to take me away, ha-ha......"


Den runda loggan är väl nyare? Jag har ett litet klistermärke med den runda loggan i vänster bakruta som verkar vara lika gammal som bilen, undrar om Martin G har svar på frågan om vem som har satt dit den?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Sörpan skrev:
AL skrev:
Anders Jonsson skrev:
[
Nu är det så att när man skall klistra sin dekal på bilen har man tillgång till hela bakluckan/stötfångare eller vilken del det nu är man vill försköna och då finns det inga restriktioner vilket gör att man självfallet väljer den helt naturliga nord-syd linjeringen.


Appappappappapp...

På M3E30 ska det inte gå att montera slingan hur som helst på bakluckan.
Men tiltar man den "rätt" får en "normalstor" dekal plats. Men då sitter den väl utanför alla renodlade tankesätt så...

Sörpan, du kan dethär med Ringendekal på M3... Upplys mig igen!


Den stora varianten får precis plats på bakluckan om den monteras i nord/sydlig riktning!


Tada! Det var det var ja!

Ja då har man ju "inget att välja på då"...om man åker M3E30.
Så även om jag har haft en liten hållning åt Falkens håll i vridningen så är det numera bara att acceptera hur dekalen får plats eller byta tänkt fordon att sätta den på.

Fast allra helst skulle ju M3 Lighten jag har nu vilja få en dekal av detta slag... Kanske skulle lååångtidsplanera för det?

Vem vill låna en pigg M3 Light att åka Ringen med? Kravet är att jag får åka med.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Lars Falk skrev:
Köksväggen... Intressant.
Vilken typ av affisch är det du har hängt upp? Den klassiska, som på min garagedörr? Eller den modernare, den med "rund" logga (se bilden) som jag lite nonchalant brett ut på huven på min Seven...?
t j
En viktig fråga, vilken typ av affisch är mest korrekt? Med N-loggan eller med runda loggan?



Min är me den runda loggan, jag för väl försvara det med att den med N är äldre och jag är inte lika gammal som du!

Jag tror att de fortfarande säljer den med runda loggan UTAN att man ritat in den nya Mercedesarenan. För den som inte har denna affisch gäller det att köpa nu - den kommer att bli en klassiker!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Lennart Jarmyr skrev:
Nu finns det bara en möjlighet och det är att du monterar den nya dekalen på Vectran åt mig när vi träffas på Ringen i sept, så att den kommer som den ska. Men vi måste sätta dit den innan dina händer har börjat skaka för mycket av all ÖL. [/color]


Lennart, det märks att du inte är någon van öl-drickare. Händerna skakar INNAN man dricker öl, när man väl fått i sig den första infinner sig lugnet!

Ser fram emot att klistra dina dekaler i höst!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Lennart Jarmyr skrev:
Så här hade jag den satt på Golfen.
Är det rätt eller fel enligt er som vet hur den ska sitta.

Lennart, det är givetvis så dekalen skall sitta! thumbs up
Klart snyggast! thumbs up
Låt inte några "nybörjare" leda in dig på fel spår!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Peeter skrev:

Lennart, det är givetvis så dekalen skall sitta! thumbs up
Klart snyggast! thumbs up
Låt inte några "nybörjare" leda in dig på fel spår!


Med andra ord ska jag inte låta Anders montera dekalen på Vectran, utan om jag gör det själv, som jag alltid har gjort så blir det rätt.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Lennart Jarmyr skrev:
Peeter skrev:

Lennart, det är givetvis så dekalen skall sitta! thumbs up
Klart snyggast! thumbs up
Låt inte några "nybörjare" leda in dig på fel spår!


Med andra ord ska jag inte låta Anders montera dekalen på Vectran, utan om jag gör det själv, som jag alltid har gjort så blir det rätt.

"Själv är bäste dräng!"

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



Jag har klistrat ringenmärket på baksidan av min integralhjälm (för formelbilskörning). Nu kröker sig hjälmen mer än jordytan så det blir lite projektionsfel. För att få ihop det hela var jag tvungen att kapa raksträckan en aning.

HAR JAG GJORT FEL!!!!???

De flesta mäter ju ändå bara BTG och jag klippte ju bort en bit mellan GTB.

Å andra sidan så är detta en av världens längsta raksträckor, nu har jag kortat den från 3km till ca 2,2km är det att häda??? Jag tycker inte det då ju Nuerburgring GMBH har flyttat in/utfarten till mitt på sträckan och därmed "kapat" ca 500 meter och därmed borde mitt modifierade klistermärkke vara mer rätt än verkligheten, eller???

En annan variant är att bli av med Ringenoskulden på riktigt och smälla in i Armco't vid Schwedenkreutz i 230km/h då borde hjälmen bli platt någonstans och problemet är löst.

PS. vet ni inte vilket håll som är rätt så klistra Ringenmärket i navcentrum=)

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Nürburgring
Felklistrade Ringen-dekaler
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
2 besök senaste veckan (63495 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande