Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-09-11 Prova på Banåkning på Sviestad
<<   1, 2, 3, 4   >>
14642 besök totalt
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004

Ickad skrev:
Tackar och bockar men tyvär var din bil för snabb för min kamera.......

Den verkar oftast vara det för de flesta fotografer...

patand
Tystberga
Här sen Feb 2004

Karl Birgander skrev:

Petrus som debuterade på bana, och fastnade i träsket upp till midjan efter första passet! Ännu en budget som ska räknas om lite i vinter tror jag...

Hmmm det där är ju Cédric... Petrus kärra har nästan samma färg iof... men är nog lite bredare och lägre...

Förresten, skicka gärna alla bilder som P.P tagit (och som han vill skicka) på min kärra till: patrik@patandracing.se

Äntligen en fotograf som har tillräckligt snabb kamera för att få min bil att fastna...

Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

mm, som sagt, det där är ju inte riktigt jag. Och debutera är väl kanske inte rätt ord. Men skoj hade jag, mycket kul att träffa alla 944 människor som man bara sett på forum hittils. Många kul varv var det ute på banan tillsammans med 944orna. Det gick ju att hänga på rätt bra ändå.

Tycker eventet var kanon, dock hade jag gärna sopat banan efter ett tag. Kändes lite som rally när man sladdade förbi apex i grushögarna....

Ni som har bilder på min bil får gärna maila dom hit:

cedric.nyberg@gmail.com

f.ö är sviestad en rätt lurig bana. Designen är väl inte fullkomligt bra men det var kul körtid, och man fick prova minst lika många spårval som varv. Det var ju trots allt nått år sen man va här sist...

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Calle
Linköping
Här sen Aug 2006

tackar tackar för bilderna!
Alltid kul att försöka hänga på en porsche eller två med bmw:n...effekt är inte allt

Mustang Mamba
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Karl, kan du fortsätta göra en insats? Jag hann inte med mer än att tanka över bilderna i datorn igår kväll, och därhemma är det ju modem som gäller. Skicka stora bilder är därmed lika med

om någon vill vara snäll mot mig och tacka för dem är några varv i passagerarsätet ett hett tips Den egna räsern lär nog inte rulla än på ett tag och jag är inte särskillt åkrädd av mig. Däremot lite blyg för att fråga... Så ryk på mig bara om ni ser mig.

(Karl, du har ett uppdrag till, att ta en bild lämplig för en avatar. Det funkar inte att vara så här anonym.)

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Per Eriksson
Linköping
Här sen Jan 2004

Finns det fler bilder på den gröna E30'in månne?

Motala
Här sen Jan 2003

Re: 2006-09-11 Prova på Banåkning på Sviestad

Jag vill också be om ursäkt för att jag snurrade i utgången från rondellen precis framför en Audi TT som just släppt förbi mig mycket snällt! Man ska inte skylla ifrån sig, det var mitt misstag, men hade jag kört om på samma sätt på mitt andra pass så hade jag säkerligen inte snurrat, hade för mycket tryck i R-däcken så greppet fanns inte som det brukar och jag missbedömde... Tur att jag inte ställde till det mer än för mig själv iaf... Pass 2 hade jag släppt ut till 1,6 kilo kalltryck och då fanns greppet som det brukar!

Hade tänkt gå och be om ursäkt på plats på Sviesta, men det verkade dom du körde sen när jag vilade och tvärtom...

Jag har precis kollat in din lilla piruett på film, det var inte så dramatiskt för oss som kom bakom , kändes säkert värst för dig thumbs up Ska föröka ladda upp den här i tråden när jag lärt mig hur man gör.
/Magnus
Citera
CaZQoX
Linköping
Här sen Apr 2004

Kul att se att det är många som uppskattar dessa kvällar, det gör att det blir roligare för oss som håller i det att fortsätta med dessa!
Det är snart dax att boka in nästa års schema, kom gärna med ide'er och förslag om det är några fler aktiviteter som vi skulle kunna hålla i eller om det finns saker som kan förbättras! Micke

ordförande LMS Banracingsektion
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004

Något som ni lyckats bra med är ju att muta vädergudarna. Tror väl att det varit bra väder på samtliga "Prova På .." tillfällen.

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003

P.P.: Ta en av bilderna jag fångade när du körde miata, 944 eller 944.
Tror det fanns någon/några där som man ser dig på. Annars kan vi lösa det.

Cedric: såg bara att det var blått och tänkte inte längre... sorry!

Några bilder till:

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Jo, jag syns. Med en dörrstolpe delandes mitt huvud. Kanske inte så likt verkligheten. Kopplingen är hämtad nu, så vi kan ju ta en mekbild på söndag.

Roade mig med att försöka få lite ljus i några av kvällsbilderna nu ikväll. Jag skyller resultatet på min totala oerfarenhet...

och ett par obehandlade. Tror inte att JAG skulle gjort någon nytta här...

Tittar jag noga kan jag allt se lite gnistregn runt oket...

Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005

Lika kul att titta på bilderna som att köra.. Nästan

P.P: verkar som du fick med hela mitt bakvangssläpp i bildserien där

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Jätteskoj med bilder!. Jag sket i att ens ta upp kameran. Och det visade sig vara en bra taktik då fotograferna skötte sitt jobb kanon ...

p.p du verkar ha många skoj bilder. Om du får några minuter över skulle jag bli jätteglad om du kunde maila iväg ett gäng till min cedric.nyberg@gmail.com mail eller kanske lösa det på annat sätt. Det vore skoj å få se lite mer på sig själv. Oftast blir det ju så att man själv fotar flera hundra bilder men får ingen på sin egen kärra.=)..

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003

Cédric skrev:
p.p du verkar ha många skoj bilder. Om du får några minuter över skulle jag bli jätteglad om du kunde maila iväg ett gäng till min cedric.nyberg@gmail.com mail eller kanske lösa det på annat sätt. Det vore skoj å få se lite mer på sig själv. Oftast blir det ju så att man själv fotar flera hundra bilder men får ingen på sin egen kärra.=)..

Jag kan skicka dig ett gäng bilder imorgon. Ska snart nana kudden.....

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Perra H
Jönköping
Här sen Jun 2006

[quote="Karl Birgander"]
Perra H skrev:
Buhu

Bra bilder, men bara en på min röda944 utan nummerplåt fram - och på den kör min bror Manne

Ett skepp kommer lastat!

Tack Karl thumbs up
Har du möjlighet/tid/ork så får du gärna maila bilderna till mig.
per.huzell@mastec.se

P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Björn Davidsson skrev:
Lika kul att titta på bilderna som att köra.. Nästan

P.P: verkar som du fick med hela mitt bakvangssläpp i bildserien där

Jepp, syntes på lång väg att det var något på G där så det var bara att hålla avtryckaren inne.

Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004

Tack allihop för ett perfekt arrangemang som var bra på alla sätt och vis! Nu är oktoberhelgen given. Rolig slinga och många trevliga personer att stifta bekantskap med, bl.a. Lennart Jarmyr.

Peugeot 106 Rallyen fick ganska många varv på banan trots gatdäck som endå höll riktigt bra.
Hade en jättetrevlig kväll på banan, i sällskapet fanns även Tobias med (blå Fiesta ST) som
körde första gången på bana och gjorde det riktigt riktigt bra faktiskt.

Vore hemskt tacksam ifall det fanns möjlighet att få bilder mailade till: info@x1design.se
på allt som finns på Rallyen (den lilla vita Peugeoten) och Fiestan. Gärna högupplösta sådana, var många som fotade och hoppas
det finns många trevliga bilder!

Stockholm
Här sen Mar 2006

Beror nog mycket på föraren och lite annat än bara motorn.
(Det var jag som körde turbon och måste skylla på något)
Peder

Vilken var nu snabbast Turbo eller sugmotor............

/Richard[/quote]

Tystberga
Här sen Feb 2004

Magnus Lohm skrev:
Jag har precis kollat in din lilla piruett på film, det var inte så dramatiskt för oss som kom bakom , kändes säkert värst för dig thumbs up Ska föröka ladda upp den här i tråden när jag lärt mig hur man gör.
/Magnus

Bra att jag inte skrämde slag på er! Det var ju för övrigt du (om jag antar att du körde en bil snarlik din avatar) som stressade mig lite... måste ju försöka hålla 911orna bakom mig ju...

Kändes inte så dramatiskt för mig heller, var mest bara orolig att jag skulle vara ivägen för någon av er som var strax bakom, för min del var det ju bara att köra runt på gräset och ut på banan igen, inte dramatiskt alls.

Kul om man får se snurren på film!

Hakan
Örserum
Här sen Nov 2005

Kul med bilder thumbs up
Själv är jag fortfarande lite knäsvag och grymt sugen på banåka efter en riktigt kul åktur med Huzell i hans 944 Turbo.

Min bil känns som en efteråt haha.

//Håkan

anders-f
Stockholm
Här sen Jan 2006

Karl Birgander skrev:
krilleg skrev:
Får tacka alla för en trevlig kväll med rekordmånga bilar. Vädret kunde inte blivit bättre!

Jag såg att det fotades en hel del och ser fram emot massor med bilder! thumbs up

Japp! Det var trevligt som tusan!
Vi frontmotorporschar regerade iaf till antalet!

Sitter med 367 bilder i P.P.'s kamera, ska se om något kommer upp idag....

Tack för en trevlig kväll allihopa!

Trevligt att råkas, Karl!
Du har PM från mig.
/anders-f

2006-09-11 Prova på Banåkning på Sviestad
<<   1, 2, 3, 4   >>
14642 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande