| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GRYM speldator!
|
1340 besök totalt |
|
GRYM speldator!
Då så! Har man fått ihop sin nya spel & lekdator äntligen. Var liiiite nervös när den först var helt död när man slog på strömmen. Men efter att ha resettat BIOS så flöt allt på utan problem. Har problem med min kompressor då jag tror att den läckt ut lite köldmedium, så än så länge kör jag NOC på luft. Alla delar är handplockade och inköpta från världens alla hörn, ska vara det värsta av det värsta i alla kategorier, inga genvägar... Har än så länge bara installera OS:et, men jag hann med att spela en vända patiens igår natt innan jag kramade kudden. Got DAMN vad den går! Även i 1600x1200 och 32Bit så flöt det fint...
Bara för att äckla er lite bjuder jag här på specen: Asus P5N32SLI SE DELUXE Intel X6800 Corsair TWIN2X2048-6400C3 XMS2-6400 3-4-3-9 Xtreme NesteQ NA6201 620W (Certifierad för SLI och Conroe) 2 x XFX Geforce 7900GTX Extreme M675 (Ska köras i SLI) Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS 2 x Western Digital Raptor X Gamer 150GB 10k rpm (Körs i Raid 0) Seagate Cheetah SCSI 15k rpm (Ska ha Swap och temp filer) Adaptec SCSI kort Plextor PX-760SA DVD Brännare Logitech G15 tangentbord Logitech MX-Revolution mus HP L2035 LCD Track IR3 Pro Vector Logitech Momo Racing ratt Logitech PlaySeat Ska köras i en VapOChill låda och bör kunna överklockas till iaf över 4GHz... Så snart tillfälle ges så ska jag installera GTR2 och se om jag kan få den att hacka, jag tvivlar... /Jocke |
||
|
Jag säger bara umpfff!
Vi vet ju vem som kommer få hosta stora startfält i GTR2 till hösten...
Mycket fint Jocke! Hoppas den nu inte ska strula för dig. ps. Om man tyckte att prestandan var ok på sin egen dator nyss så blev det lite nu... hehe.
_________________ Henrik Rosén |
||
|
Re: GRYM speldator!
Hallå tjena !!! den e ju grym , vad har fått lägga ut på den ? det har inte varit billigt va ? Men det kostar ju å ligga på topp
_________________ Jimmy Bengtsson |
||
|
Liverpoolarn - Min lina är inte lika fet, bara 1/24... Men man kanske inte behöver mer? Har aldrig hostat några tävlingar, men jag är inte främmande för att prova.
Jimpa - Tack! Nej, den var inte billig. Kostade skjortan och femtio ungefär...
Har shoppat runt mha av buggy.nu, prisjakt.nu och pricerunner.se för att hitta de billigaste delarna. Men då jag är en otålig individ valde jag bara mellan de som hade prylarna hemma. Jag kan tipsa om att ni INTE ska hamna hos Dialect It Service, maken till kass kundvård får man leta efter. Made - Det var tanken från början att köra Quad SLI, men då min monitor bara stödjer 1600x1200 så skulle jag faktiskt förlora prestanda då det tar mer kräm från övriga systemet att mata grafikkorten med. Får se om det mognar lite grann eller om man ska investera i ytterligare två skärmar så man har en tre skärms setup. Då är det aktuellt med Quad SLI igen... DirectX 10 står ju inför dörren också, så det händer mycket nu. Installerade 3DMark 2006 igår på en helt standard installation och fick 10486 poäng. Långt från rådande rekord på 17000 (flytande kväve) men det är inte tänkt att bli någon rekordhållare heller. Och den är snabbaste X6800 system direkt ur lådan... Var ju tvungen att installera GTR2 för att testa. Körde 1600x1200x32, full antialiasing x 4. Max på ALLT, 36 bilars startfält, highres, natt race OCH regn. Borde kunna få det mesta på knäna... Icke!
Cheesus! Vilken grafik! Sååå snyggt! Eventuellt kanske det blev en liten dipp precis i starten, men i annars hackade det aldrig. GRYMT! Någon som vet om det går att få fram en FPS räknare i GTR2? Så man vet hur mycket man har att spela med... Det blir en rolig höst!
/Jocke |
||
|
Google is your friend!
CTRL + F så ska man tydligen få upp FPS:en. Tyckte jag provade men det blev rätt sent så... Får testa igen. /Jocke |
||
|
Prova o gör en egen profil för GTR2 i nVidias drivrutiner och ställ upp allt till max! Jag provar lite nu med att köra 8xAA och 16xAF samt allt det andra godiset påslaget i 1280x1024 och det är förvånansvärt smidigt. Tror GTR2 är mer optimerat för tyngre datorer än GTR1.
/MVH Martin (Pentium D 930, 2gb ram, GF7900GTX) _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||
![]() |
Racingsimulatorer
GRYM speldator!
|
1340 besök totalt |