Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sparade trådar/FAQ
Bromsbelägg till banträff/gata?
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
72260 besök totalt
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



beepbeep skrev:
Den som rekomenderar EBC Greenstuff kommer att mobbas och hånas av mig personligen i all tid framöver...


Vilken tur att ingen gjort det då.
Frågan är dock vem som förtjänar att hånas? Han som faktiskt klarar sig med EBC eller han som inte gör det?

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Klas NSX skrev:
OT Micke Eriksson: Varför kom du inte ner och hälsade? Visserligen var jag rätt trött på det mesta men lite bilsnack tyar man ju alltid. Ska dit på onsdag samma tid så pip till innan jag åker (förhoppningsvis blank bil och pigg chaufför då)


Jag såg den bara på parkeringen när jag hade lunch, har tyvärr ingen aning om hur du ser ut så jag kunde inte säga hej om du va inne i fabriken. om du e inne o springer i fabriken ngt så står jag typ längst ner på tub&marin avdelningen vid den nya CNC-svarven

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681


Trådstartare
Ingen som testat EBC:s röda,gula eller blå belägg?

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



beepbeep skrev:
Den som rekomenderar EBC Greenstuff kommer att mobbas och hånas av mig personligen i all tid framöver...

Någon här på forumet kallade dem för EBC Greenshit... Så jag vågar iaf inte testa.

_________________
Anders Dauner
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Anders Dauner skrev:
beepbeep skrev:
Den som rekomenderar EBC Greenstuff kommer att mobbas och hånas av mig personligen i all tid framöver...

Någon här på forumet kallade dem för EBC Greenshit... Så jag vågar iaf inte testa.


Vem skulle säga ngt så taskigt?
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



johann skrev:
Anders Dauner skrev:
beepbeep skrev:
Den som rekomenderar EBC Greenstuff kommer att mobbas och hånas av mig personligen i all tid framöver...

Någon här på forumet kallade dem för EBC Greenshit... Så jag vågar iaf inte testa.


Vem skulle säga ngt så taskigt?


Någon som ville mer än fem och ett halvt varv kanske.

_________________
Anders Dauner
Citera
joakim_adolfson

Här sen Mar 2003
Inlägg: 471



Har faktiskt åkt med Mickes BMW( 'BTG' EBC Gröna). Kan lova att här fegas det knappast, varken på bromsar eller gas. Om jag inte minns fel heller så körde han tvåsiffriga varv på Nurburgring plus fram och tillbaka med en uppsättning klossar, vilket jag anser helt ok. Visst EBC gröna passar säkert inte allas bilar eller körstil, men att kalla dom skit tycker jag nog inte stämmer. Kör själv med röda EBC och dessa funkar inget vidare på gatan då kallegenskaperna är klart undermottliga. Har hört mkt bra om dessa klossar från kollegor ( Gröna, även en del skit))i England som använt dessa på sina för Trackday bilar( Lotus Esprit SE -> V8) och prisar dessa oerhört för sina allround egenskaper. Så ni som påstår att detta är skit, se om erat eget hus innan ni kastar sten.


_________________
Joakim Adolfson
Citera
joakim_adolfson

Här sen Mar 2003
Inlägg: 471



beepbeep skrev:
Den som rekomenderar EBC Greenstuff kommer att mobbas och hånas av mig personligen i all tid framöver...


Jag kommer iallafall inte ha problem att bli hånad av någon som kallas sig beepbeep!!

_________________
Joakim Adolfson
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



Det förvånar mig att någon gillar ebc:s gröna i samband med aktiv körning på en tyngre bil...de skulle inte överleva länge på min bil i alla fall.

Pagid blå har fungerat bra, men verkar gå lite varmt efter 20 minuter i stenhårt tempo på Gelleråsen....Performance Friction PF93 är helt underbara (pallar ALLT) men ÄTER skivor och grisar ner...och gnsslar ELAKT.



När det gäller bromsar finns det inga genvägar tyvärr.

Man får kompromissa med prestandan istället - vilket jag misstänker är det som förespråkarna av de gröna gör (nu blir det liv i luckan ).

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



joakim_adolfson skrev:
Har faktiskt åkt med Mickes BMW( 'BTG' EBC Gröna). Kan lova att här fegas det knappast, varken på bromsar eller gas. Om jag inte minns fel heller så körde han tvåsiffriga varv på Nurburgring plus fram och tillbaka med en uppsättning klossar, vilket jag anser helt ok. Visst EBC gröna passar säkert inte allas bilar eller körstil, men att kalla dom skit tycker jag nog inte stämmer. Kör själv med röda EBC och dessa funkar inget vidare på gatan då kallegenskaperna är klart undermottliga. Har hört mkt bra om dessa klossar från kollegor ( Gröna, även en del skit))i England som använt dessa på sina för Trackday bilar( Lotus Esprit SE -> V8) och prisar dessa oerhört för sina allround egenskaper. Så ni som påstår att detta är skit, se om erat eget hus innan ni kastar sten.




Jag har provat med EBC Greenshit och de räckte knappt 6 varv på Ringen med gatdäck sedan var de totalt slut. De som åkt med mig vet att jag inte fegbromsar och att jag normalt inte bromsar för mkt. När jag kom in efter 6:e varvet så skrapade det misstänkt från ena hjulet och mkt riktigt så var det stål mot stål! Resterna av belägget låg som ett grovkornigt pulver i fälgarna. thumbs down

Tidigare samma helg hade jag kört slut på originalbeläggen, de höll iaf i 16 varv.

Det är möjligt att de duger till en del men för den som vill köra riktigt fort på bana duger de inte, iaf inte med en tung bil med med lite mer effekt.
Citera
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 793



Ebc skriver klart och tydligt att dom gröna beläggen är för lättare bilar.
Men dom har dock fungerat bra på min e28...inte precis i ringen tempo, men med en hel del bankörning ändå!

_________________
Pelle Persson
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



Tar nu risken att mobbas för all framtid men jag tycker att EBC:s gröna funkar mycket bra på bana, iaf med min astra, 1070kg och 170hk. Röda funkar visserligen ännu bättre på bana men är totalt kassa på gatan, iaf på min lätta bil. Dom behöver betydligt mer temp innan dom bettar som dom ska.

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Pelle Persson skrev:
Ebc skriver klart och tydligt att dom gröna beläggen är för lättare bilar.


Gör dom? Varför säljs de till E46 M3 då om de bara är till för lätta bilar?
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681


Trådstartare
På Bilsports Tunertest så hade någon trimmare monterat Greenstuff på en Volvo S80 T6......

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681


Trådstartare
Finns det ingen som åkt på EBC:s gula eller blå?

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Pelle Persson skrev:
Ebc skriver klart och tydligt att dom gröna beläggen är för lättare bilar.

Gör de verkligen det? Följande är saxat från http://www.ebcbrakes.com/

Citat:
Greenstuff pads are available for a huge range of cars, SUV's, light trucks and mini vans.

SUV:ar o dyl. kan väl knappast räknas till lätta bilar?

_________________
Anders Dauner
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



BTG skrev:
Hur lång tid tar det innan någon backar in den gröna tankbilen i majbrasan?
MVh/ Micke


Nu står den i majbrasan va?

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



Jag har bestämt för mig att rekommendationen från EBC var att inte köra gröna på tyngre bilar som körs aktivt.

Som rena gatbelägg är de säkerligen kalas - men värme pallar de inte, Johans smulades sönder efter lite hård körning på M3:an som han sade, och samma sak har hänt på våra banträffar flertalet gånger.

Men på en Volvo som aldrig råkar ut för inbromsningar från 200+ till 100 upprepade ggr fungerar de säkert utmärkt.

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



SecretAgentMan skrev:
Men på en Volvo som aldrig råkar ut för inbromsningar från 200+ till 100 upprepade ggr fungerar de säkert utmärkt.


Men vad ska man då med "rejsbelägg" till?

_________________
Anders Dauner
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



Det är väl "bra" pris på dem med förutom att de klassas som rejsiga belägg.
I alla fall är det så till Imprezan, och folk låter snålheten bedra visheten...(nu inte sagt att original Imprezabelägg är bra, men de är dyra ).

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
joakim_adolfson

Här sen Mar 2003
Inlägg: 471



Håller med Micke( BTG) om majbrasan..


_________________
Joakim Adolfson
Citera
Sparade trådar/FAQ
Bromsbelägg till banträff/gata?
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
72260 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande