Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
VLN-2006!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
22831 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Sä här har det sett ut hela dagen, undrar om det blir någon träning i kväll.

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Verkar som om dimman vi har haft här i Åre senaste dagarna har flyttat dit...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Kan någon "konfirmera" att Manthey har sålt sin GT3MR (#111) och således inte ens kommit till start i SP7 i dagens tävling? Verkar lite konstigt att släppa en sådan bil innan säsongen är över. Verkar ju onekligen konstigt isf.

Slåtte
Här sen Nov 2002

Anders Dauner skrev:
Kan någon "konfirmera" att Manthey har sålt sin GT3MR (#111) och således inte ens kommit till start i SP7 i dagens tävling? Verkar lite konstigt att släppa en sådan bil innan säsongen är över. Verkar ju onekligen konstigt isf.

Money talks?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Här är resultatet av dagens tävling.

http://www.ts-vln.com/valuation/2006-9-place.html

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Sörpan skrev:
Anders Dauner skrev:

Money talks?

Ja absolut. Visst är det så. Det brukar dock oftast finnas någon liten klausul om att man om att man släpper bilen efter ett visst datum (när säsongen är slut) i visst skick. Och om bilen skulle skrotas så går köpet tillbaka osv. Men med tanke på hur många gånger man smällt med den här bilen i år kanske man tyckte att det var säkrast att sälja den redan nu.

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Här är träningstiderna.

http://www.langstreckenpokal.de/ergebnisse/2006-10-14t.pdf

En sak jag tycker är lite lustigt är att Alzen Porsche är 6 sek långsammare än Lands Porsche, det känns som om Alzen har halkat efter i utvecklingen.

En annan sak jag reagerade på var att Alzen inte fanns med i resultatet från tävlingen, var inte med bland dom som brutit heller, verkar ju som om dom aldrig startade.

Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Anders Dauner skrev:

Hej Anders,

de rykten jag hörde i lördags var att Manthey inte hade tid att ställa upp i VLN eftersom det samtidigt var DTM där han också har intressen. Who knows?

Wimbach
Här sen Aug 2004

Lennart Jarmyr skrev:
Här är träningstiderna.

http://www.langstreckenpokal.de/ergebnisse/2006-10-14t.pdf

En sak jag tycker är lite lustigt är att Alzen Porsche är 6 sek långsammare än Lands Porsche, det känns som om Alzen har halkat efter i utvecklingen.

En annan sak jag reagerade på var att Alzen inte fanns med i resultatet från tävlingen, var inte med bland dom som brutit heller, verkar ju som om dom aldrig startade.

Att Alzen var 6 sek långsammare än Land beror nog mest på att Uwe inte var med och körde. Sedan kom de tydligen inte till start i tävlingen pga motorras.

Lidköping
Här sen Aug 2005

Hur gick det för den här vassa bilen??

Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
En liten åkamedfilm från VLN:9 den 14 okt i år. Bilen man får åka med i är en EVo8 och föraren är Elmar Deegener. Filmen är faktiskt bra, fast jag tycker det känns som om han håller igen i vissa partier.

När ni kommer in så markera sista filmen från den 14 okt, och gå ner en bit på sidan så kan ni starta filmen där.

http://20832.com/event.php3?event=000101_v&id=18&lang=&lan . . . .

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
I sista tävlingen nu i helgen kommer Claudia Hürtgen & H-J Stuck att köra BMW Z4 M Coupe med 400 hk.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Lennart Jarmyr skrev:
I sista tävlingen nu i helgen kommer Claudia Hürtgen & H-J Stuck att köra BMW Z4 M Coupe med 400 hk.

När man läser en sådan här nyhet, så känns det ännu mer att man inte kom iväg ner till tävlingen i helgen.
I min planering för årets resor till fanns även den sista tävlingen med, hade till och med flygbiljett bokad, men men, ibland blir det inte som man tänkt sig, jag får vara glad att jag har sett 4 av dom 10 tävlingarna i år.

och alla fyra har varit fantastiska tävlingar, och varje gång man kommer ner så häpnar man över av hur fruktansvärt fort det går, och man undrar går det verkligen att åka så här fort och fortfarande hålla sig kvar på banan.

Så nu får man ladda batterierna till nästa års tävlande, och hoppas att man kan åka ner och se minst några av tävlingarna.

Avregistrerad (91128)

Här sen Jan 2005

Roligt att det börjar rulla lite Z4 på banorna.

Jag såg när Schubert motorsport testade den på oschersleben i tisdags men jag vet inte vem som körde.

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Här är resultatet av årets sista tävling.

http://www.ts-vln.com/valuation/2006-10-place.html

På plats 8 kom en Audi 200, är det möjligen den gamla Audi 200 som har varit med i så många år, som lyckades så bra.

Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Lennart Jarmyr skrev:
På plats 8 kom en Audi 200, är det möjligen den gamla Audi 200 som har varit med i så många år, som lyckades så bra.

Visst är det den Lennart! Christian Kohlhaas lyckades köra in "liket" på en 8:de plats, helt sanslöst men å andra sidan körde han mycket bra och speciellt när det kom en liten skur mellan 15-15:20 tog han in mycket tid på många av de andra.

I övrigt var det en ovanligt händelserik tävling för att vara sista för säsongen. Redan på träningen chockade Stuck med att klämma till ett 8.33,468-varv med Z4 M Coupén!

Öppningsfighten på de 2 första varven mellan Marc Basseng i Land-Porschen och den gamle räven Armin Hahne i Manthey-Porschen var riktigt sevärd, när de kom förbidundrande vid Pflanzgarten på första varvet skiljde det väl en halvmeter mellan bilarna! Tyvärr skadade sedan Hahne bilen vänster fram någonstans på GP-banan och tvingades bryta redan efter 3 varv.

Jag stod i Hatzenbach när regnskuren kom och kunde än en gång notera hur hal asfalten från mitten av högern och genom sista vänstern är, väldigt många höll på att antingen snurra eller understyra in i armco-räcket där. Proffsen har förstås inga sådana simpla problem utan de kör på med ett hiskeligt tempo ändå utan antydning till släpp. Undantaget var väl i så fall Dirk Adorf som gäststartade i Scheid-teamet och tvingades kämpa på utan traction control, konstanta småsläpp när det var blött och lite svarta streck i utgången när det var torrt var resultatet! thumbs up

Nu är det bara jobbigt att behöva vänta tills mars/april nästa år innan det drar igång igen...

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Lennart Jarmyr skrev:

Christian Kohlhaas står som föarare så jag antar att det är samma gamla 200 som varit med i 11-12 år nu.

Var det inte förra året den körde 24h för 10:e gången? Eller var det kanske 11:e?

Lidköping
Här sen Aug 2005

Anders Dauner skrev:
Lennart Jarmyr skrev:

Christian Kohlhaas står som föarare så jag antar att det är samma gamla 200 som varit med i 11-12 år nu.

Var det inte förra året den körde 24h för 10:e gången? Eller var det kanske 11:e?

Kör han helt ensam???
Imponerande isf.....

Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Nu har träningstiderna kommit för VLN nr:10!

http://www.langstreckenpokal.de/ergebnisse/2006-10-28t.pdf

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

En fråga till er som följer VLN: om man rent teoretiskt skulle vilja få fram vad de kör bara Nordslingan på, hur mycket bör man dra av på deras tider då? Nu pratar jag bara om en ungefärlig uppskattning inget vetenskapligt direkt...

johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

bmw130 skrev:
En fråga till er som följer VLN: om man rent teoretiskt skulle vilja få fram vad de kör bara Nordslingan på, hur mycket bör man dra av på deras tider då? Nu pratar jag bara om en ungefärlig uppskattning inget vetenskapligt direkt...

Det beror på vilken bil och vilken forare.
Skiljer rætt mycket mellan olika team.
Citera
Nürburgring
VLN-2006!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
22831 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande