Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 22831 besök totalt |
Kan någon "konfirmera" att Manthey har sålt sin GT3MR (#111) och således inte ens kommit till start i SP7 i dagens tävling? Verkar lite konstigt att släppa en sådan bil innan säsongen är över.
![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Money talks? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
_________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Ja absolut. Visst är det så. Det brukar dock oftast finnas någon liten klausul om att man om att man släpper bilen efter ett visst datum (när säsongen är slut) i visst skick. Och om bilen skulle skrotas så går köpet tillbaka osv. Men med tanke på hur många gånger man smällt med den här bilen i år kanske man tyckte att det var säkrast att sälja den redan nu. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Här är träningstiderna.
http://www.langstreckenpokal.de/erge En sak jag tycker är lite lustigt är att Alzen Porsche är 6 sek långsammare än Lands Porsche, det känns som om Alzen har halkat efter i utvecklingen. En annan sak jag reagerade på var att Alzen inte fanns med i resultatet från tävlingen, var inte med bland dom som brutit heller, verkar ju som om dom aldrig startade. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Hej Anders, de rykten jag hörde i lördags var att Manthey inte hade tid att ställa upp i VLN eftersom det samtidigt var DTM där han också har intressen. Who knows? _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Att Alzen var 6 sek långsammare än Land beror nog mest på att Uwe inte var med och körde. Sedan kom de tydligen inte till start i tävlingen pga motorras. _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
En liten åkamedfilm från VLN:9 den 14 okt i år. Bilen man får åka med i är en EVo8 och föraren är Elmar Deegener. Filmen är faktiskt bra, fast jag tycker det känns som om han håller igen i vissa partier.
När ni kommer in så markera sista filmen från den 14 okt, och gå ner en bit på sidan så kan ni starta filmen där. http://20832.com/event.php3?event=00 _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
När man läser en sådan här nyhet, så känns det ännu mer att man inte kom iväg ner till tävlingen i helgen. ![]() I min planering för årets resor till ![]() och alla fyra har varit fantastiska tävlingar, och varje gång man kommer ner så häpnar man över av hur fruktansvärt fort det går, och man undrar går det verkligen att åka så här fort och fortfarande hålla sig kvar på banan. ![]() Så nu får man ladda batterierna ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Här är resultatet av årets sista tävling.
![]() http://www.ts-vln.com/valuation/2006 På plats 8 kom en Audi 200, är det möjligen den gamla Audi 200 som har varit med i så många år, som lyckades så bra. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Visst är det den Lennart! Christian Kohlhaas lyckades köra in "liket" på en 8:de plats, helt sanslöst men å andra sidan körde han mycket bra och speciellt när det kom en liten skur mellan 15-15:20 tog han in mycket tid på många av de andra. I övrigt var det en ovanligt händelserik tävling för att vara sista för säsongen. Redan på träningen chockade Stuck med att klämma till ett 8.33,468-varv med Z4 M Coupén! ![]() Öppningsfighten på de 2 första varven mellan Marc Basseng i Land-Porschen och den gamle räven Armin Hahne i Manthey-Porschen var riktigt sevärd, när de kom förbidundrande vid Pflanzgarten på första varvet skiljde det väl en halvmeter mellan bilarna! ![]() ![]() Jag stod i Hatzenbach när regnskuren kom och kunde än en gång notera hur hal asfalten från mitten av högern och genom sista vänstern är, väldigt många höll på att antingen snurra eller understyra in i armco-räcket där. Proffsen har förstås inga sådana simpla problem utan de kör på med ett hiskeligt tempo ändå utan antydning till släpp. Undantaget var väl i så fall Dirk Adorf som gäststartade i Scheid-teamet och tvingades kämpa på utan traction control, konstanta småsläpp när det var blött och lite svarta streck i utgången när det var torrt var resultatet! ![]() Nu är det bara jobbigt att behöva vänta tills mars/april nästa år innan det drar igång igen... _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Christian Kohlhaas står som föarare så jag antar att det är samma gamla 200 som varit med i 11-12 år nu. ![]() Var det inte förra året den körde 24h för 10:e gången? Eller var det kanske 11:e? ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Kör han helt ensam??? Imponerande isf..... ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Nu har träningstiderna kommit för VLN nr:10!
http://www.langstreckenpokal.de/erge _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
En fråga till er som följer VLN: om man rent teoretiskt skulle vilja få fram vad de kör bara Nordslingan på, hur mycket bör man dra av på deras tider då? Nu pratar jag bara om en ungefärlig uppskattning inget vetenskapligt direkt...
![]() |
||||
Det beror på vilken bil och vilken forare. Skiljer rætt mycket mellan olika team. |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 22831 besök totalt |