| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Inför träffar
2006-12-02 Biltest 5papp Cupen (STHLM)
|
1 besök senaste veckan (39661 totalt) |
Det är tänkt ett arr i skåne i slutet av Feb..... Och företagsbiten är inte något problem. |
||||||||||||
|
|
||||||||||||
Som vanligt brister din läsförståelse. Den tid du lägger ned på skitsurfande på div. motorsportsajter och forum räcker för att åka och köpa en bil. Att hitta 2 till på t.ex. f1bb som vill vara med kan väl inte vara nåt problem. Du hade ju en kompis redan som hade tid, så två till kan ju inte vara omöjligt. Du bör utan problem hitta en bil nånstans på Värmdö så det tar ingen tid att åka och köpa den. Vad gäller ditt mod så snackar du alltid en hel del men backar sällan upp det. Jag förväntar mig som sagt inte att du dyker upp på Sundsta, trots dina snabba utmaningar på Forzas forum. Som vanligt rinner dina utmaningar ut i sanden. Du gör hela saken mycket svårare än det är. Bilen måste heller inte kosta 5000:-. Du kan välja en billigare bil. Finns massor i den prisklassen också. 2-3 personer som kan lägga 1500 var måste du väl ändå kunna skaka fram. Exakt hur letar jag bilar menar du? Jag såg bilen jag ville ha och åkte och köpte den. Velar man blir den såld. Sedan passade vi på att köpa upp en till bil, allt för att försämra chanserna för Team ZZ Racing .
Du har ju massor av polare på TC som ju körde skiten ur dig i gokart, så med tanke på att du redan håller världsmästarklass i gokart så skulle ju ett sådant lag bli oslagbart, i vilken skorv som helst. Nåja, vi tar väl lite bilder den 2/12 och lägger upp så får du se hur det var så kanske du får ihop ett gäng nästa år... _________________ Ernesto Poletto #88 |
||||||||||||
|
Motormappningsproblem gav ZZ International Racing två bilar!
ZZ International Racing har i dagarna varit i full fart med att racepreparera sin VW Golf ZZRi S-Line Edition. Men en gneomgång under lördagen avslöjade ett motormappningsproblem på den potenta bilen som omkullkastade teamets ambitiösa schema fullkomligt. Fokus på arbetet fick skiftas från ilskna flames, ambitiösa viktbesparingar, planber på att sno en Maserativinge samt lackera bilen i sponsorns färger till ett alltmer frustrerande motorarbete. Det var i denna stund teamet ådrog sig historien om hur Paul Stoddart och hans Minardi fick klart sina bilar under resan till det första racet. Teamet med teamchef Jean Gösta Todt i spetsen hade vid det här laget hunnit trötta så pass mycket på Golfens blåa lack att något radikalt var tvunget att göras. Sagt och gjort, en planerad kaffe- och hamburgerutflykt skiftades till en bilutflykt. Teamet stoltserar nu med en röd VW Golf ZZRi II T-Line Edition, levererad av en mycket välmeriterad och pålitlig rallyförare. Därmed har man två stycken VW Golf ZZRi och nu har arbetet tagit vid att utforma stallorder för de två bilarna och totalt fyra förarna. Motormappningsproblemet på bil I räknar man med ska lösa sig per automatik. - Det blir självklart så, säger Jean Gösta Todt. Det mest avancerade problemen på bilar så avancerade som dessa både uppstår per automatik och också löser sig per automatik. Testförare ola Jenson Button Lennström gav sin analys efter att gneomfört det första testpasset med den nya ZZRi II T-Line Edition och efter att ha deltagit med varierande deltagande i lösningen av motormappningen. - Det var helt klart felet som var och fortfarande är trasigt i vår första bil, säger han. Men vi har lokaliserat felet till att troligen var mojängen och räknar med att vi ska kunna göra det mindre felet mindre trasigt. Men det är av mindre betydelse just nu, för efter det första testpasset av ZZRi II T-Line Edition så är jag djupt imponerad av bilkunskaperna i Wolfsbürg. Vilken körkäsnla, vilken rapphet, vilka köregenskaper! Man häpnar! ZZ International Racing undersöker just nu vad den aktuella skrotningspremien ligger på. _________________ Ola Lennström |
||||||||||||
|
|
||||||||||||
|
OT:
Är detta "Ernesto Poletto (fd. Enzo, tappat lösenordet)" Enzo från www.dailyf1.com? Har Anders lockat hit dig?
Isf vill jag presentera mig som Semper Ferrum.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||||||||
Ja så länge som spoilern i sig inte innebär någon skaderisk för dig eller någon annan..... sen att du aldrig kommer upp i farter som gör att spoilern gör någon nytta är ju inte så viktigt för det är väl utseendet du är ute efter förstår jag......
|
||||||||||||
Hur menar du nu?
Vi räknar inte med att någon gång under varvet (möjligen vid tankning eller förarbyte, men inte nödvändigtvis) understiga en hastighet av minst Mach 3. Vår Ultra Scramjet Turbo V16 Colt går helt enkelt inte långsammare än så och utan aerodynamiska hjälpmedel blir det svårt att utnyttja greppet i de dubbsprättade däcken från 1991. Särskilt inte när Generalen sitter bakom ratten (för att svara på en tidigare fråga). Vi håller som bäst på att försöka hitta lämpliga vingar på skroten. Lämpliga ving-donatorer innefattar Boeing, McDonnel-Douglas, Airbus samt NASA. Utseendet är ingenting, våra eldflames är ett resultat av friktionsvärmet vid återinträdet i jordatmosfären. |
||||||||||||
En snygg bil går per definition fortare... det är därför Volvo är så långsamma. Antar att det är okej att svetsa igen dörrar? _________________ Tomas Eriksson |
||||||||||||
|
Tips på en bil som verkar kunna det här med uthållighets-/biltester: http://www.blocket.se/vi/10112408.ht
_________________ /Kristian Elisson |
||||||||||||
Jag tycker den ser litet smutsig ut. >
_________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||||||||
|
Några säkra kort:
http://www.blocket.se/vi/9636818.htm http://www.blocket.se/vi/9901673.htm http://www.blocket.se/vi/9489712.htm http://www.blocket.se/vi/9625262.htm Synd att man inte kan vara med. >
_________________ Jörgen Eriksson |
||||||||||||
Jag förstår inte svaret? Sätta på en spoiler som inte fyller en funktion ... spoilern utgör väl ett av de viktigaste hjälpmedlen i detta test. _________________ Ola Lennström |
||||||||||||
|
Det lutar åt att jag å Andreas Millbro kommer ställa upp med nåt fruktansvärt
Alla som minns 80-talet kan säkert gissa vad för prestandabil vi pratar om, hade ofta en vit färg i orig.
Målet med teamet är driftsäkerhet så att det blir mycket roligt/krona, men alla som kört långlopp vet att driftsäkra bilar är dem som slåss om förstaplatsen
_________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
||||||||||||
Jodå, det stämmer. Och visst är det Dr ArselF1 som lockat hit mig.
Det var ett tag sedan.. _________________ Ernesto Poletto, Stockholm |
||||||||||||
Sannerligen. Världen är liten, speciellt den virtuella.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||||||||
|
Hej,
om någon letar bil och team vill jag tipsa om: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Rutinerad teamchef (ej jag =) och trevligt gäng gömmer sig i länken ovan
_________________ /Klas Pihl |
||||||||||||
|
Micke!
Jag hoppas att du + några fler glada från BMW SC ställer upp och försvar BMW Sport Clubs ansende i denna auto tävling, med naturligtvis lämpligt bilmärke .
Vågar/kommer Fredrik ner till de södra delarna av Sverige för samma arrangemang så är vi i BMW SC`s södra avd klara för . Södra Sverige dammsuges just nu efter lämplig BMW E21, svårigheten är bara hitta lämplig E21:a för den summan / P-o Mattsson _________________ Per-ola Mattsson |
||||||||||||
|
_________________ Patrik Skoog |
||||||||||||
![]() |
Inför träffar
2006-12-02 Biltest 5papp Cupen (STHLM)
|
1 besök senaste veckan (39661 totalt) |