Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
slettet
4189 besök totalt
Bellof

Här sen Jul 2003
Inlägg: 807


Trådstartare
slettet

_________________
Tor Helge Ludvigsen
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Körde han med Mclaren på banan, eller var han bara i Pit Stop & visade upp den.
Men vilken häftig bil det verkar vara, har aldrig sett någon i verkligheten, kul att få se att dom som äger en tar ut dom från garaget i bland.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Fina bilder!! thumbs up

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17354



Alla andra bilar känns väldigt ordinära när man ser en McLaren F1. thumbs up

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003
Inlägg: 807


Trådstartare
slettet

_________________
Tor Helge Ludvigsen
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



"Gräsmatteträff!"

Ljudet av en McLaren är ju obeskrivligt...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Rejs Nisse
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 43



Gula Vipern på 1:a bilden..
Bor han på banan eller?
Han är la där jämt, jämt, jämt.

När McLaren F1 rejsar iväg står blixten stilla..

_________________
/Johan Söderberg
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003
Inlägg: 807


Trådstartare
slettet

_________________
Tor Helge Ludvigsen
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Elfer skrev:


Det er Zakspeed teamet sin versjon av Ringtaxi. Koster _250 for en runde.

250 EURo ????

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Ja, det var ju inte billigt..
Den "vanliga" ringtaxin (M5 E39) kostar väl 130€. Fast den är ju å andra sidan uppbokad ett år framåt..

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

När jag var nere på ringen i mitten av juni såg jag också den gula bilen. Jag gick fram till killen och snackade lite med honom. Killen som körde den var 23!! Jäklar vad det gick undan när han körde.....

Jag frågade honom varför det var så dyrt jämfört med den "vanliga" ring-taxin. Ha sa att det berodde på att delarna till bilen var så dyra. Det var mycket slitage på delarna.

Däremot fick jag följa med gratis på en hisnande tur runt banan. Jaguar har sitt testcenter i Nürnburg. De hade en lite VIP-aktivitet såg jag där de körde runt människor ett varv. Det var en grå och en vinröd Jaguar med bur och allt.

Det visade sig att de hade ordnat en pressträff för journalister på europas största biltidningar. Då började jag snacka med en engelsk farbror som började intervjua mig. Han frågade om en massa saker och då kom det upp det här med den gula Zakspeed Vipern. Journalisterna sa att det var hutlöst betalt för att åka ett varv runt ringen, och att ta 250 euro betalt för det också. Så det kanske hamnar i någon engelsk biltidning.

När jag hade åkt runt mina fem varv fick jag följa med den vinröda Jaggen. DET var en upplevelse! Jag minns inte vad föraren hette men han var väldigt duktig. Jaggan var en XJR med en 4.2 liters V8 på 400 hk, 6-växlad låda och en ny sorts luftfjädring som var inställd på nåt sorts sportläge.

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Frazze skrev:
Ja, det var ju inte billigt..
Den "vanliga" ringtaxin (M5 E39) kostar väl 130_. Fast den är ju å andra sidan uppbokad ett år framåt..

I den vanliga ringtaxin kan man ju klämma in tre man också och dela på de 130_.
Det är ju lite svårare i Vipern...

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003
Inlägg: 807


Trådstartare
slettet

_________________
Tor Helge Ludvigsen
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Den där gamla Mercan verkar också vara där jämnt Har sett många bilder när han hoppar över olika krön thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Ja, och på denna bilden ser ju markfrigång + luftspalt mellan däck och skärmkanter ut att vara mer normalt. På vissa av de bilder där den kör (flyger ) på ringen ser markfrigången mer ut som på en Willys/Land Rover.

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Ando
Habo
Här sen Mar 2003
Inlägg: 230



Frazze skrev:
Ja, och på denna bilden ser ju markfrigång + luftspalt mellan däck och skärmkanter ut att vara mer normalt. På vissa av de bilder där den kör (flyger ) på ringen ser markfrigången mer ut som på en Willys/Land Rover.

Typ denna bilden thumbs up


_________________
Kör Bmw 323Ci -00
Andreas Magnusson
Attitudemotorclub
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



Verkar som om man ska se upp om man hamnar bakom Mercan, det är samma bil som Ben Lovejoy varnar för:
"one car that was spraying oil more thoroughly was a French Merc SL280S. There were huge clouds of white smoke every time he changed gear, and after following him for a while because he didn't want to be overtaken there were lots of oil-specks on the nose of my car - fortunately on the ArmourFend coating, which is pretty easy to clean.

I reported him to the marshalls, who asked me to watch for him at the gate so I could point him out. I did this, also taking a photo of his registration number in case he drove straight out. There was a cop on duty at the barriers, something that came out of the safety meetings which have been taking place recently, and he followed the marshall over to speak to the car driver.

I don't know whether it was coincidence or not, but there was a closure about two minutes after the Merc came in and I heard that several bikes were down."


http://www.nurburgring.org.uk/trip_reports/trip23/index.html




//Niklas

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



Lite OT kanske men, Alforna på en av bilderna har ju exportskyltar monterade. Sist jag var nere läste jag på informationsskylten utanför biljettkontoret att "Vehicles with short-term number plates are not allowed". Är inte de gula (och röda) exportskyltarna just "short-term number plates"?

//Niklas

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Ben Lovejoy`s påpekande/bildtexten till denna bilden säger väl också ett och annat : Watch out for this car.


_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



Är det någon som har sett denna "s-klass" in action och har den något pulver under locket?? Har för mig att den är en riktig stadig järn klump...

johan

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Bilder o videos
slettet
4189 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande