Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Camaro RSR 1968 - Börja om från början...senare! | << 1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14 >> 8 besök senaste veckan (144928 totalt) |
Sorry för trådkapningen men med vridande menar du runt utg.axel ? för när växellådskudden är dålig så lever ju motor/lådapaketet runt ganska väl i tunneln ? Annars till trådskaparen : Hårig vagn som man hoppas se på gatorna nästa år _________________ Oscar Lindengren Volvo 242DL ( snart 242 T6 ) Nissan Sunny Gti-R Honda CBR954RR |
||||
Tackar!!! Ja, nästa år skall det brötas lite mellan husen i Götet med omnejd _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Växellådsbalken har bara till uppgift att hålla lådan i höjd och sidledled....och det är klart att lådan hoppar omkring om fästet är trasigt. Jag tycker inte att ATS-balken ser så mycket bättre ut. Möljigtvis att den har kortare överhäng ? Svårt att se på bilden. Jag tänker inte så mycket på din säkerhet....utan dom oskyldiga trafikanter som kan komma i vägen. Jag skulle montera någon form av stopp......så balken inte kan vika sig. Stoppet behöver inte vara så kraftigt. Försladsvis två gängade stänger genom golvet....med gummifästen i balken. En billig och enkel "försäkring" _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Liten uppdatering...
Bärarmarna + alubussningarna...riktiga grejer Nya avgassystemet i 3,5" rostfritt. De 2 bakre delarna... _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Iiiiiiih, 3,5"!
Ljuddämparna ser inte särskilt stora ut. Har du testat att starta motorn med det än? Jag kör 3" fram till ljuddämparna (före bakaxeln) och därefter 2,5" med flowmasterdämpare och det brölar rätt duktigt. Behövs inte mer än kanske 10% gas och folk tror det är ett stridsflygplan som ska lyfta... Har inte gasat fullt än, men det lär ju knappast låta mindre... Balla prylar i övrigt! Blir det något köra av till kommande sommar då? |
||||
En fråga från en som mest pysslar med tvångsmatade fyror. På avgassystemet, vad fyller den biten där rören går ihop för funktion. Har sett varianter där rören möts i ett kryss också?
Najs bil föresten _________________ Fredrik Yman Fuskar ihop en 9000 Talladega -89 |
||||
Krosspipen, det har ngt med mellanregisteregenskaperna att göra MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Krysset är till för att utnyttja baksuget från avgaspulserna och ökar effekten ganska markant om man får till det rätt. _________________ Anders Hansson |
||||
Handlade det på www.speedtech-performance.com Kostar en bra slant men det lär det vara värt. Tror jag pröjsade ca 1050 dollar för grejerna + frakt och tull/moms... _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Körde med samma system innan (fast bonnjärn) och med samma dämpare fast 3-4mm gods i rören så ljudmässigt blir det inte så stor skillnad. Något vassare ton på ljudet bara. Systemet blir ca 50% lättare än tidigare system JA!!!!Bilen skall luftas sommaren 2007!!!! _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Angående den växellådan. Är den inte rätt "seg" att växla med? Långa slag alltså. Kan inte mycke om dew tekniska gällande växellådor o sånt men i sommras när ja fick en åktur i en viper så sa han att detta va de snabbaste de gick o växla me den bilen o de gick inte så snabbt o växla. Men den är väl rätt hållbar iaf, om den håller för en viper liksom Grymt snygg bil föresten _________________ Emil Jönsson |
||||
Klart de är bra Viper-lådan tål lite mer mos än t-56:an från camaro. Viper tål ca 550ft/lb och camarolådan 450ft/lb. Lådan är visseligen testad i 24 timmars cyklar med dessa belastningarna så de tål mer kraft under kortare perioder Tackar! orginal är lådan rätt seg. Har bytt till en B&M Rippershifter som är kortslagig och har justerbara ändlägen så man kan fanimej vräka i växlarna hur hårt och snabbt som helst Kännslan blev grym i lådan + att skiten håller för lite våldsväxlingar. Det gjorde inte ett orginal spakställ _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Jag har tydligen inte tittat noga nog, på dina bilder.
Fick just se att det är BigBlock i bilen. Har du läst om mina problem med oljereturen i BBC...? Det är faktiskt en sak du måste lösa på något sett.....annars kommer det bli dyra skador på motorn vid bankörning.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Nej, har nog missat detta... Vad är det för problem? oljereturen, vad är det som jävlas? _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
En bigblock rymmer så mycket olja i toppar och i kamgaleriet.....som inte rinner tillbaka i tråget.
Så tråget är tomt.....när du ska svänga efter en lång raksträcka. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Camaro RSR 1968 - Börja om från början...senare! | << 1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14 >> 8 besök senaste veckan (144928 totalt) |