Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Race Town - undvika vinteridet
1906 besök totalt
Torbjörn Linderson
Stockholm
Här sen Mar 2006
Inlägg: 33


Trådstartare
Skall köra 1 timmars med alfa klubben och letar tips om rätt spårval/sätt att köra på Race Town. Nybörjare på alla sätt så tiden är nu 29.1 och ser att några krupit ner under 26 sekunder.

om vi börjar med långa rakan efter det knixiga partiet när man är på väg mot den bortesta kortsidan så har man ju grymt grepp och det är lätt att gå in för fullt. Den gäller det att förvalta den farten så gott som möjligt.

Någon kort broms innan man vänder upp mot chikanpartiet, kanske litet uppsläpp?

Skall man oroa sig om man driftar ut till vänster i denna högersväng eller är det bättre att stå på?

Det gäller ju att komma in i slalom takten med minst möjliga sladd för att sedan komma ut på ett rimligt sätt i "Glens corner". Kommer man rätt här så verkar det vara mer eller mindre fullt spätt in i "depåkurvan.

Sen gäller det att få till spåret i kurvorna efter den långa svepande "depåkurvan"

Vore glad för lite tips!

Kanske lägga in Race Town i banguiderna :-)

Mvh

Torbjörn Linderson

_________________
Torbjörn Linderson
Citera
Richard T
Stockholm
Här sen Nov 2006
Inlägg: 153



första kurvan: håll in som f*n och gå på gas tidigt.
Andra: en "dubbelkurva", pricka första apex gå ut till mitten och hämta fart genom "huspartiet"
tredje: fullt
fjärde (huset): fullt
femte (efter rakan) fullt men bromsa sent och hårt till nästa.
chikanpartiet: man tror ej det går men full gas genom allt och kör så rakt som möjligt inte så yviga svängar
fullt genom sista.

mitt tips. mitt rekord är 26.9. thumbs up

_________________
Richard Trange
www.richardtrange.se

#27, JTCC 2009.
Citera
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Race Town - undvika vinteridet
1906 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande