Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2003-07-18 Eftersnack FMCS sviestad | 3 besök senaste veckan (4264 totalt) |
De här blev en mycket lyckad dag!!! De har varit mycket roligt!!! Den här banan var rolig men lite trång. Torparn va en riktigt klurig jäkel.
Kan bara avsluta med att de är dax för nya bromsar och en uppdatering av dito. Fick köra med handbroms hem Men har man inte körtsönder något så har man inte gasat. Drivknutsdamasken hoppade av oxå. _________________ MVH//Erik Borg De ska va kurvigt i dubbel bemärkelse.... http://194.52.202.64/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=1962 |
||
Japp kan bara instämma mycket trevligt , tack till Ronnie för inbjudan , och för en gångskull fick en stackars saabåkare känna sig lite exclusive
synd bara att en massa varingslampor börja lysa och att bromsarna brann upp men men det är bara att ta nya tag , och tack till Klas för åkturen i Nsx'sen , å än en gång tack till FMCS |
||
Klistrar in mitt semilyriska abstinens-svammel i den här tråden oxå:
Jag tackar så mjukast för inbjudan också, även om jag var hemma och skam-skruvade. Det är en helt annan bil nu. Hoppas och tror att ni hade kul. Det lilla jag kört på Sviestad (en gång, ca 30 min) gjorde intryck och jag gillar också torparkurvan, både mod och kyla krävs samtidigt, för mig svår att få till 100%, men det märktes att ett halv tesked feghet lönade sig mot övermod. Sen rondellen är en kul utmaning eftersom den liksom (förmodligen) inte följer några regler för banbygge. När man får den till en kurva så är det skönt och får man dessutom till inbromsningen inför sista kurvan och har lite fart med sig, såå.... Förresten, inbromsningen inför rondellen sätter man väl gärna lite tidigt oxå? Crosskurvan är oxå kul eftersom det liksom är en "krokig raka", åtminstone med min slöa bil. Esset (kurva 1-2) hänger liksom ihop så bra, man märker i crosskurvan (kan bara ana hur det känns i en potent banbil) hur bra man bromsade och styrde in i kurva 1. Med mein Geezer Sport Wagon blir det liksom för mycket bana kvar hur än man gör. Jaja försöker bara delta lite och lindra abstinensen. Ovanstående är bara bladder och det skulle vara kul att läsa lite andra kurv-beskrivningar. (Låg på grusplanen & bytte fjäderben medan ni skojade runt). _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Det var en riktigt trevlig träff, och fick sätta lite ansikten på rejsafolk!
NSX...pah! /J |
||
Ja, det blev riktigt mycket banåka trots knappt med tid.
Det var första gången för mig på Sviestad men absolut inte sista, den var riktigt kul. Lite knepigt att hitta rätt spårval vid torpet, det gick väldans brett där dom första varven när man tokbromsade mitt i kurvan. Men efter ett par varv så började det klarna hur man skulle ta sig igenom den lilla rackaren. Lite havbökigt bara att man inte kan ta sig ut och kyla bromsarna ordentligt, vilket kunde ha behövts _________________ John Kraft Glidare: Honda NSX Banbil: Honda S2000 kompressor. Tidigare: EVO IX Tidigare: S2000 turbo |
||
Sååååååå. Mata mitt ego lite nu Jerry, jag vet att du vill :p Imponerande hur Silverpilen stack i utgången på Torparn och utgången från chikanen, börjar mer å mer tro att grusningen var en medveten handling från er 4WD-åkare ;) Tuffa bilder lånade från Imprezaklubbens galleri som fångade dagen tycker jag. Kul med olika märken på banan Talande bild, jag jagar Porsche och en Ford på ställ lite bakom. _________________ /Klas Pihl |
||
Kul dag, rolig bana. Får nog säga att körningen blev perfekt planerad, klossarna fram tog slut i absolut sista inbromsningen( Röda EBC) vid flaggen vilket gjorde hemresan till Bålsta( 5 mil norr om Stockholm) lite seg. Kom igenom med endast 5 inbromsningar från 5kmh -> 0 på 26 mil( usch vad det låter med slitsade skivor), undrar vad farbror blå säger om det .
En liten kort upplysning till alla Fordmän. Lotus var med och startade Fords tävlingsversamhet på 60 talet och Mike Costin( se Cosworth) började sin karriär på Lotus så helt malplace var det ju inte. Tack för en kul dag, ( lånar bilden på impreza klubbens hemsida..) _________________ Joakim Adolfson |
||
Det var som sagt skitkul att köra,även om jag tyckte jag hade dåligt fäste o kanade runt en massa...
Har ju varit rätt nöjd med greppet 2 banmöten med PCS nu på sista tiden, men på sviestad greppa bilen sämre,får nog ta tag i däcktrycksbiten lite mera än jag gjort förut o prova ut bättre. Eftersom det var bra mycket varmare nu än när jag kört bana tidigare så kanske däckstrycket blev för högt. Skulle nog släppt ur lite mera luft. Annars gick bilen bra och knorra inte av den bryska behandlingen,en av få bilar som aldrig öppnade huven Hm..joo jag vet turbobilar måste ju svalkas av lite Såg att det var folk som filmade med...hoppas filmerna också dyker upp på nätet :woot: A)(L _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport |
||
Nu har några filmer kommit upp hos FMCS också
http://www.fmcs.nu/www/forum/topic.a A) (L _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport |
||
Eftersnack 2003-07-18 Eftersnack FMCS sviestad | 3 besök senaste veckan (4264 totalt) |