|
BMWTobbe
Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778

07 Jan 2007 04:05
Jag har nu fått mitt insug, och det ser mycket bra ut! Är så nöjd att jag funderade på att ta det med hem i sängen och skicka ut sambon på soffan... Kolfiber är nämligen ren porr
|
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355
Trådstartare

08 Jan 2007 08:10
Re:
| BMWTobbe skrev: | Jag har nu fått mitt insug, och det ser mycket bra ut! Är så nöjd att jag funderade på att ta det med hem i sängen och skicka ut sambon på soffan... Kolfiber är nämligen ren porr  |
Hhahah mitt kommer i veckan med och de ska bli trevligt! skickar din vinge snart med.
_________________ Fredrik Netzell
|
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276

08 Jan 2007 08:52
Har också fått mitt och det ser riktigt riktigt bra ut.
Började montera lite i helgen. Man får vrida på oljestickan, flytta lite på styrservobehållaren. Bromscylindern är det värre med. Men jag tror jag har en bra lösning på det utan att byta ner sig i storlek. Men det får jag återkomma till när jag testat.
|
BMWTobbe
Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778

08 Jan 2007 09:38
Re:
| Samuel Lindkvist skrev: | Har också fått mitt och det ser riktigt riktigt bra ut.
Började montera lite i helgen. Man får vrida på oljestickan, flytta lite på styrservobehållaren. Bromscylindern är det värre med. Men jag tror jag har en bra lösning på det utan att byta ner sig i storlek. Men det får jag återkomma till när jag testat. |
Man brukar väl använda en bromsvätskebehållare från en 2002:a, men är själva huvudcylindern i vägen sen? Jag har bytt till huvudcylinder från en 750, och jag har för mig att den är något kortare än originalet men jag kan ha fel.
|
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756

08 Jan 2007 10:21
Köhler har behållare och vinklade plastrår till sylindern hemma tror jag. Kostar inte många pengar.
_________________ Daniel Gudmundsson
Kör BMW
|
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276

08 Jan 2007 10:47
Re:
| BMWTobbe skrev: | | Samuel Lindkvist skrev: | Har också fått mitt och det ser riktigt riktigt bra ut.
Började montera lite i helgen. Man får vrida på oljestickan, flytta lite på styrservobehållaren. Bromscylindern är det värre med. Men jag tror jag har en bra lösning på det utan att byta ner sig i storlek. Men det får jag återkomma till när jag testat. |
Man brukar väl använda en bromsvätskebehållare från en 2002:a, men är själva huvudcylindern i vägen sen? Jag har bytt till huvudcylinder från en 750, och jag har för mig att den är något kortare än originalet men jag kan ha fel. |
Jag har också huvudcylinder från en 750. Jag tog bort behållaren helt och provade insuget. Det är cirka 10-15mm mellan boxen och cylindern höjdmässigt. Så någon behållare får inte plats där. Tveksamt om det ens får plats några vinklade rör. Men jag får väl ringa till köhler och kolla.
|
BMWTobbe
Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778

08 Jan 2007 12:04
okej, jag har inte kommit så långt än med min bil. Håll oss gärna underrättade
|
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276

08 Jan 2007 12:18
Ajdå. Köhler har julstängt till den 12jan. Jag ska besiktiga i veckan så det får bli en egen lösning. Jag återkommer.
|
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355
Trådstartare

08 Jan 2007 12:50
Japps håll mig uppdaterad så jag får en enkel resa sen
_________________ Fredrik Netzell
|
R Andersen
Norge
Här sen Mar 2005
Inlägg: 784

08 Jan 2007 21:35
När får ni inn flera carboninnsug til s14? och vad är www-adressen till Köhler?
_________________ Raymond Andersen
|
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305

08 Jan 2007 21:38
_________________ Karl Birgander
Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
|
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276

08 Jan 2007 22:42
|
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355
Trådstartare

08 Jan 2007 23:59
Re:
| R Andersen skrev: | | När får ni inn flera carboninnsug til s14? och vad är www-adressen till Köhler? |
Insugen tas hem på beställning,får 2st snart men de är sålda+ ett till mig för en gångs skull
_________________ Fredrik Netzell
|
BMWTobbe
Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778

09 Jan 2007 00:45
Vill du tillverka fler adaptrar, samuel, så är jag sugen! Tror du skulle kunna sälja ett par stycken till oss här på rejsa.
|
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355
Trådstartare

09 Jan 2007 07:32
Re:
| BMWTobbe skrev: | | Vill du tillverka fler adaptrar, samuel, så är jag sugen! Tror du skulle kunna sälja ett par stycken till oss här på rejsa. |
Exakt!! march till fräsen
_________________ Fredrik Netzell
|
R Andersen
Norge
Här sen Mar 2005
Inlägg: 784

09 Jan 2007 07:46
Jag är oxå int av ett adapter..
_________________ Raymond Andersen
|
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276

09 Jan 2007 09:59
Jag har gjort några extra adaptrar nu. Hoppas få pris på behållare idag också.
|
bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005
Inlägg: 502

09 Jan 2007 19:26
Riktigt fina grejjer.
Hoppas jag får mitt insug snart. =)
Samuel: Jag har mailat dig.
_________________ Edv@rd L@itil@
- Porsche 997 9ff GTurbo 750 -
|
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444

30 Jun 2007 22:39
Tänkte fråga om "brakeducts" till M3E30 även passar på en 325im från -97 !?
_________________ / Martin Spetz
Racern:
|
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796

30 Jun 2007 23:10
Re:
| Bistec skrev: | Tänkte fråga om "brakeducts" till M3E30 även passar på en 325im från -97 !?  |
Martin, det blev fel på årsmodell, eller? Med tanke på din nya bil tråd antar jag att du menar 87?
_________________ Abdol Oskowi.
BMW Club Schweden.
|
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444

01 Jul 2007 07:05
Re:
| Abbe_M3 E30 skrev: | | Bistec skrev: | Tänkte fråga om "brakeducts" till M3E30 även passar på en 325im från -97 !?  |
Martin, det blev fel på årsmodell, eller? Med tanke på din nya bil tråd antar jag att du menar 87? |
Självklart ! Skulle vara -87 !
_________________ / Martin Spetz
Racern:
|
|