Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Kolfiber delar bmw
<<   1, 2, 3, 4   >>
8571 besök totalt
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Jag har nu fått mitt insug, och det ser mycket bra ut! Är så nöjd att jag funderade på att ta det med hem i sängen och skicka ut sambon på soffan... Kolfiber är nämligen ren porr
Citera
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355


Trådstartare
Re:

BMWTobbe skrev:
Jag har nu fått mitt insug, och det ser mycket bra ut! Är så nöjd att jag funderade på att ta det med hem i sängen och skicka ut sambon på soffan... Kolfiber är nämligen ren porr

Hhahah mitt kommer i veckan med och de ska bli trevligt! skickar din vinge snart med.

_________________
Fredrik Netzell
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Har också fått mitt och det ser riktigt riktigt bra ut. thumbs up

Började montera lite i helgen. Man får vrida på oljestickan, flytta lite på styrservobehållaren. Bromscylindern är det värre med. Men jag tror jag har en bra lösning på det utan att byta ner sig i storlek. Men det får jag återkomma till när jag testat.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Re:

Samuel Lindkvist skrev:
Har också fått mitt och det ser riktigt riktigt bra ut. thumbs up

Började montera lite i helgen. Man får vrida på oljestickan, flytta lite på styrservobehållaren. Bromscylindern är det värre med. Men jag tror jag har en bra lösning på det utan att byta ner sig i storlek. Men det får jag återkomma till när jag testat.


Man brukar väl använda en bromsvätskebehållare från en 2002:a, men är själva huvudcylindern i vägen sen? Jag har bytt till huvudcylinder från en 750, och jag har för mig att den är något kortare än originalet men jag kan ha fel.
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Köhler har behållare och vinklade plastrår till sylindern hemma tror jag. Kostar inte många pengar.

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Re:

BMWTobbe skrev:
Samuel Lindkvist skrev:
Har också fått mitt och det ser riktigt riktigt bra ut. thumbs up

Började montera lite i helgen. Man får vrida på oljestickan, flytta lite på styrservobehållaren. Bromscylindern är det värre med. Men jag tror jag har en bra lösning på det utan att byta ner sig i storlek. Men det får jag återkomma till när jag testat.


Man brukar väl använda en bromsvätskebehållare från en 2002:a, men är själva huvudcylindern i vägen sen? Jag har bytt till huvudcylinder från en 750, och jag har för mig att den är något kortare än originalet men jag kan ha fel.


Jag har också huvudcylinder från en 750. Jag tog bort behållaren helt och provade insuget. Det är cirka 10-15mm mellan boxen och cylindern höjdmässigt. Så någon behållare får inte plats där. Tveksamt om det ens får plats några vinklade rör. Men jag får väl ringa till köhler och kolla.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



okej, jag har inte kommit så långt än med min bil. Håll oss gärna underrättade thumbs up
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Ajdå. Köhler har julstängt till den 12jan. Jag ska besiktiga i veckan så det får bli en egen lösning. Jag återkommer.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355


Trådstartare
Japps håll mig uppdaterad så jag får en enkel resa sen

_________________
Fredrik Netzell
Citera
R Andersen
Norge
Här sen Mar 2005
Inlägg: 784



När får ni inn flera carboninnsug til s14? och vad är www-adressen till Köhler?

_________________
Raymond Andersen
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Re:

R Andersen skrev:
vad är www-adressen till Köhler?

http://www.kohlerracing.se/

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Nu har jag fräst lite ikväll. Har gjort en aluminium adapter man bara pressar ner i bromscylindern. Sen kan man bara ansluta en liten behållare från en MC eller liknande. Har gjort en utgång för olja till kopplingen också så man slipper fula t-kors. Ska ytbehandla imorgon tänkte jag. Nipplarna på bilderna är för små. Tog vad jag hade hemma bara för att visa hur det är tänkt.





[/img]

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355


Trådstartare
Re:

R Andersen skrev:
När får ni inn flera carboninnsug til s14? och vad är www-adressen till Köhler?

Insugen tas hem på beställning,får 2st snart men de är sålda+ ett till mig för en gångs skull

_________________
Fredrik Netzell
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Vill du tillverka fler adaptrar, samuel, så är jag sugen! Tror du skulle kunna sälja ett par stycken till oss här på rejsa.
Citera
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355


Trådstartare
Re:

BMWTobbe skrev:
Vill du tillverka fler adaptrar, samuel, så är jag sugen! Tror du skulle kunna sälja ett par stycken till oss här på rejsa.

Exakt!! march till fräsen

_________________
Fredrik Netzell
Citera
R Andersen
Norge
Här sen Mar 2005
Inlägg: 784



Jag är oxå int av ett adapter..

_________________
Raymond Andersen
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Jag har gjort några extra adaptrar nu. Hoppas få pris på behållare idag också.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005
Inlägg: 502



Riktigt fina grejjer.

Hoppas jag får mitt insug snart. =)

Samuel: Jag har mailat dig.

_________________
Edv@rd L@itil@

- Porsche 997 9ff GTurbo 750 -
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Tänkte fråga om "brakeducts" till M3E30 även passar på en 325im från -97 !?

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796



Re:

Bistec skrev:
Tänkte fråga om "brakeducts" till M3E30 även passar på en 325im från -97 !?


Martin, det blev fel på årsmodell, eller? Med tanke på din nya bil tråd antar jag att du menar 87?

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Re:

Abbe_M3 E30 skrev:
Bistec skrev:
Tänkte fråga om "brakeducts" till M3E30 även passar på en 325im från -97 !?


Martin, det blev fel på årsmodell, eller? Med tanke på din nya bil tråd antar jag att du menar 87?


Självklart ! Skulle vara -87 !

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
SÄLJES
S: Kolfiber delar bmw
<<   1, 2, 3, 4   >>
8571 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande