Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
GTR2002 inte helt enkelt :-)
7317 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
ojojoj... inte lätt det här...

Ferrarin (Maranellon) har så in i bomben giftiga retursladdar IMo. Är det nån som lärt sig bemästra dem?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17342



Magnus Thomé skrev:
ojojoj... inte lätt det här...

Ferrarin (Maranellon) har så in i bomben giftiga retursladdar IMo. Är det nån som lärt sig bemästra dem?
Får man retursladdar har man väl rattat fel? Kan inte påminna mig att jag råkat ut för såna. Däremot så har jag snurrat mitt i böjarna ett par gånger...eller om det var tre...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Mäkinen skrev:
Får man retursladdar har man väl rattat fel?
Hehe!!! Typ!

Men kan du hämta hem en sladd utan att få en giftig retur? I lägre hastigheter typ på tvåan på ganska höga varvtal kan det ju funka att hämta hem ett ställ en del ggr men sticker rumpan iväg lite lätt i högre hastigheter så lyckas inte jag rädda hem den

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag tror faktiskt inte jag klarat att hämta hem en enda lite större retur, så jag är den förste att hålla med dig Magnus!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
om man nu skulle försöka göra en lite snällare setup.... misstänker att diffen är hårt ställd och stjälper en del (har inte kollat på en enda inställninga än iof )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17342



Magnus Thomé skrev:
Mäkinen skrev:
Får man retursladdar har man väl rattat fel?
Hehe!!! Typ!

Men kan du hämta hem en sladd utan att få en giftig retur? I lägre hastigheter typ på tvåan på ganska höga varvtal kan det ju funka att hämta hem ett ställ en del ggr men sticker rumpan iväg lite lätt i högre hastigheter så lyckas inte jag rädda hem den
Som jag skrev så har jag klarat mig ifrån returer. Jag kanske kör för försiktigt...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Mäkinen skrev:
Magnus Thomé skrev:
Mäkinen skrev:
Får man retursladdar har man väl rattat fel?
Hehe!!! Typ!

Men kan du hämta hem en sladd utan att få en giftig retur? I lägre hastigheter typ på tvåan på ganska höga varvtal kan det ju funka att hämta hem ett ställ en del ggr men sticker rumpan iväg lite lätt i högre hastigheter så lyckas inte jag rädda hem den
Som jag skrev så har jag klarat mig ifrån returer. Jag kanske kör för försiktigt...


Kör du försiktigt, Mäkinen??? Du som har så okamratligt snabba varvtider.....

Nä, men faktiskt tycker jag som oxo kör med standardsetup, alltså av alla dom setups som man laddade hem separat, att 550 är välbalanserad men åt det understyrda hållet. Tycker nog inte jag har fått så många retursladdar faktiskt... brukar nog åka av med framhjulen först faktiskt...

_________________
Pär Hylander
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Jo dem är väll inte direkt lätta, mina erfarenheter är att jag överreagerar på sladdarna, så länge man bara gör små fina justeringar vid sladd samt släpper av på gasen så fixar bilen det hela själv. Långsamt som fan går det, men man smäller inte in i däcktravarna iaf.

_________________
Kalle Larsson
Citera
Racingsimulatorer
GTR2002 inte helt enkelt :-)
7317 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande