| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
RACE: Race 4 @ oschersleben, 30/1, kl 19.00
|
9955 besök totalt |
|
Re:
_________________ Ainis Noritis |
||
|
Jag har letat på två och tre gånger utan att hitta det. Tyvärr är plr-filen krypterad så man kan inte göra någon inställning där tyvärr. Om någon kommer på nåt sätt så hojta till.
Det kan vara så att det är nåt man kan ställa in på den dedikerade servervarianten. Jag provade att starta upp den för att kolla men det gick inte. Datorn sa att den inte hittar nån Steam.dll-fil. Annars kanske RACE på nåt känner av vad man har för internethastighet och har man tex 10 Mbit upp kanske den väljer LAN direkt. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
ja, det stämmer ta me fläkt....
Jag hittar inte heller möjligheten att ställa in datarate aaaaarghh.... _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
|
Jag har läst igenom tonvis med trådar borta på RSC och det är fler som frågat efter den möjligheten.
En fulmetod som jag har sett att vissa har gjort är att ersätta plr-filen i RACE med den från.......vad tror ni?.....jo GTR2 ! Det ska tydligen funka ändå. Då har man en plr-fil som går att ändra i.
Ska vi prova?? Isåfall har vi problem... Jag äger inte GTR2.... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Re:
Kolla Mail Niklas _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Re:
Jag har hittat. När man startar den dedikerade servern så finns det en dropdown på första sidan. Jag ändrade, startade servern, startade Race, kontrollerade serverinställningarna genom multiplayerdelen. Och det stämde med det jag hade ställt in. Det är alltså en dropdown nästan högst upp. Rubriken är "Connection Type". Men jag misstänker att Niklas pratar den "icke-dedikerade" servern. Jag forskar lite där också... _________________ // Thomas Granbacka ZZ Racing International |
||
|
Jag menade in-game hosting...
Men Kavic tipsade mig om nåt som kanske kan fixa till det! I Steam kan man trycka på Settings längst ner. Där under trycker man på Internet. Där kan man välja vilken Internetuppkoppling man har. Vi provar....Kan nån annan prova att hosta med en sådan inställning? Jag har problem just nu med mitt nätverkskort. Det har försvunnit från XP (knepigt! Trots att jag installerar det försvinner det) _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Re:
I believe that by "data rate" you are referring to is the speed at which the server communicates with the clients? There is only one option regarding the connection speed which is on the 1st page of setting up the dedicated server. It gives you an option to choose your connection type and it will automatically set your upload speed but you can also choose 'Custom' and set the upload speed yourself. _________________ Ainis Noritis |
||
![]() |
Racingsimulatorer
RACE: Race 4 @ oschersleben, 30/1, kl 19.00
|
9955 besök totalt |