Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi ABT C5R -91 | 1, 2, 3, 4, 5 >> 22 besök senaste veckan (25833 totalt) |
Jah,,, efter ha hållt mig i bakrunden här en längre tid så tyckte ja att det e dags och pressentera min kärra som ja håller på o bygger.
Motor: borrat 3B block, balanserad vev med verdistakar, Je kolvar, arp bultar. Portad topp, kammar från 7a tillsvidare skall ev byta ej bestämt än. Hårdare ventil fjädrar, modifijerade retainers. (har funderingar på att bygga om till mech) special byggt Insug,ic, annat grenrör i rostfritt gjort av Peter G. GTBB turbo,tial F46 WG. 3,5" downpipe 3" avg i rostfritt Nira sprut, 1600cc spridare,en 040 pump i tanken och 2 044 från catchtanken, Aeromotive btr. Drivlina: quattro,5-vxl låda,short shift,låsbar bakre diff, förstärkt tryckplata, cheramisk lamell. Chassie: ställbara fjäderben från K&W i höjdled och hårdhet. Std krängningshämmare fram och whiteline ställbar bak. unibals i toplagringarna, powerflexbussningar. Bromsar: Brembo 4p framm med 314mm borrade skivor och ebc belägg, (Skall byta till ngt annat). Bak kör ja original med ebc belägg. Inredning: Sabelt förar och passagerarstol och 4p bälten 3"x 2". Brandsläckare,Inget baksäte. har funderingar på ev bur eller båge, samt lite annat mojs. Kaross: Ngt modad ABT C5 kaross med speglar från RS2, lackad i misanorödpearl. Hjul: oz racing Grand turizmo 17"X8,5" med 235/610 dunlop slicks. RH Cup 17"x9,5" med 225/45 dunlop BBS lemance 18" 18" A8 sline 18"x8" med 225/40 yokohama advan Just nu håller ja på och bygger en ny motor enligt specen ovan. Nedan följer lite gamla bilder. så här ser det ut just nu _________________ ________________________________________ Slobodan Kostic www.kostic.nu Spons BSR KRB EAAB Peter G |
||||
hahah trodde folk hadde glömt min kross skadan när ja klämde fingrarna mellan fälg ekern.
Men ja bjuder på den den bilden Körde konbana på uråsa ochså någon dag senare tror ja det va.. video _________________ ________________________________________ Slobodan Kostic www.kostic.nu Spons BSR KRB EAAB Peter G |
||||
Abt breddade bil bilen annan front, annan bakre del samt vingen, gjorde ochså en sänkning av den, fälgar, samt chippade den. på dom tidiga couperna så strokade dom motorn (bara sugmotorerna.) _________________ ________________________________________ Slobodan Kostic www.kostic.nu Spons BSR KRB EAAB Peter G |
||||
flyttade servo pumpen för att få plats me lite grejer..
inhandlede nya fälgar funderar på att lacka centrumet i guld eller guldkroma _________________ ________________________________________ Slobodan Kostic www.kostic.nu Spons BSR KRB EAAB Peter G |
||||
Tackar, Här kommer lite updates monterade den nya bakre krängningshämmaren (Så nu kan man ställa den med) o donade lite med soppa systemet. _________________ ________________________________________ Slobodan Kostic www.kostic.nu Spons BSR KRB EAAB Peter G |
||||
Najs! KÖpte du krängaren direkt från australien? Vad gick den på på en höft?
_________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||||
japp köpe den direct, kommer inte i håg var rätt längesen ja köpte den. dn har legat i garaget tills nu
_________________ ________________________________________ Slobodan Kostic www.kostic.nu Spons BSR KRB EAAB Peter G |
||||
Ahhh cool det kommer bli bra skillnad med den där. Som natt och dag på min bil när jag bytte till whiteline bak och RS2 fram.
Neo: Jag beställde min från demontweeks och fick ge ca 1700:- färdigt hemma vid dörren. Lev tid ca 2 veckor. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
skall ochså försöka byta till rs2 fram. vid tillfälle men först skall motorn ihop. _________________ ________________________________________ Slobodan Kostic www.kostic.nu Spons BSR KRB EAAB Peter G |
||||
Kan garantera att du kommer bli nöjd. Bilen kränger rätt lite nu i sidled samt att den är mycket stabilare samt lugnare på vägen. Styrningen är även den mycket mysigare med mer direkt turn in. Vrider du lite på ratten så svänger den o inte som med original krängaren den lägger sig lite på sidan sen funderar den på om den verkligen ska svänga o sen svänger den. Det är kort och gott skitkul o byta fil! Kan komma på mig själv med att byta fil bara på kul vilket om något måste väll vara ett hyfsat betyg. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
_________________ ________________________________________ Slobodan Kostic www.kostic.nu Spons BSR KRB EAAB Peter G |
||||
Fick lite delar från us and day (usa) idag, så nu gäller det att hitta lite ledig tid..
_________________ ________________________________________ Slobodan Kostic www.kostic.nu Spons BSR KRB EAAB Peter G |
||||
_________________ ________________________________________ Slobodan Kostic www.kostic.nu Spons BSR KRB EAAB Peter G |
||||
Tjena Zlobo !!
Skojigt att hitta dig här på detta forum. Dessutom ser det ut att bli riktigt snyggt med det du nu håller på med på en redan väldigt fin bil. Hälsningar Per-Anders Eklund (Patriks far) _________________ Mvh Per-Anders Eklund Skoda Octavio RS 03 Ford Mondeo 2,0 Si Rs 93 Opel Ascona 75 Projektbil |
||||
Tjenre, kul att du droppade förbi och tackar tackar. Man måste ju modda lite mera. _________________ ________________________________________ Slobodan Kostic www.kostic.nu Spons BSR KRB EAAB Peter G |
||||
Våra race- och banåkarbilar Audi ABT C5R -91 | 1, 2, 3, 4, 5 >> 22 besök senaste veckan (25833 totalt) |