Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 357 banbil, driftbil | << 1, 2, 3, ... 21, 22, 23 >> 1 besök senaste veckan (93287 totalt) |
Typ så här många BMW 3-serie finns det på rejsa; BMW 316 E21 -80? Rallysprint - bönni BMW 316i -89 - Petri BMW 316i 1989 - hellebjork BMW 318 is -90 - Anders Toll BMW 318 is -90 - dleb BMW 318 is -90 - Claes Haglund BMW 318 IS BMW CUP/Standard - Putrix BMW 318i -86 - knöka BMW 318i E21 -83 - Magnus Lundberg BMW 318is '90 - ILiveTORide BMW 318is -90 - JohnC BMW 318is -90 - V. Frykholm BMW 318is -90 - ZaPPeR BMW 318is -90 - Geijer BMW 318is -90 - Pär Moberg BMW 318is -90 - Dan Hovang BMW 318is -90 - Claes Haglund BMW 318is -90 - Zetterberg BMW 318is -90 - Daniel Ene BMW 318is -90 - Stoltan BMW 318is -90 - Ando BMW 318is -90 - Andreas Lidström BMW 318is -90 (SÅLD) - Turbo² BMW 318is -90 *såld* - Micke Eriksson BMW 318is -90 *såld* - Johan Mähler BMW 318is -90 *såld* - Peter E BMW 318is -90 *såld* - Daniel Ekström BMW 318is -90 *såld* - beepbeep BMW 318is -90 *såld* - Micke Eriksson BMW 318is -90 - BMW Cup - Johan Rius BMW 318is -90 [SÅLD] - Zetterberg BMW 318is -90 "Dagis räser" - old blue oval BMW 318is -90 GmbH Rennsport - Daniel Magnusson BMW 318is -90 Såld - Erik Tryggvesson BMW 318is -90 x2 CSN Edition - Andreas Lidström BMW 318is -90, SÅLD!! - Karl Birgander BMW 318is -91 - Fredrik BMW 318is -91 - Andrew Petrykowski BMW 318is -91 - Såld - Anton Lillsund BMW 318is 1990 BMW CUP "SÅLD" - Putrix BMW 318is T -91 - Fear This BMW 318ti -95 (e36 compact) - Geijer BMW 320 E21-76 - Marcus S BMW 320 Si - Handlarn BMW 320 Si BettanII - easec BMW 320D -06 - Tomi BMW 320i - Uffe Nygren BMW 320i 2,5 - hartge BMW 320i -81 - Martin Skoog BMW 320i -85 - GluffiS BMW 320i -86 - Niklas Rosell BMW 320i -86 (e30) (saknar diffklump just nu) - Tobbe_A BMW 320i -86 BMWCup - Arne BMW 320i -87 - Stingray BMW 320i -89 - G Karlsson BMW 320i e30 -86 - Tobbe_A BMW 320i E30 1987 - Henkeman BMW 320is -89 - ossie k BMW 320is -89 - David Söderblom BMW 320is -90 - Nicke_1 BMW 320is -90 - 320isE30 BMW 320is -94 - Niklas Sandström BMW 320is-89 - jimm_y BMW 322.5iT -89 - Folxam BMW 323 2.5 24v E21 BMW CUP - BMWRACING-Anders BMW 323 E21 -82 2,5 24v - Spiidfriik BMW 323 E21 2.5 BMW-CUP - E21 Racing BMW 323 E30 -85 - Teres BMW 323i -80 - TOBE BMW 323i -84 - krabu BMW 323i -84 BMWCUP - Michael Bäck BMW 323i -86 - Claes Haglund BMW 323i E21 - Martin Skoog BMW 323i E21 -82 - Dekker BMW 323i E21 -82 - Daniel Lindmark BMW 323i E21 -83 - Nicke Nyman BMW 323i-84 - Petri BMW 323im E30 -84 (Skrotad) - Michael Bäck BMW 323ti-98 (såld ) ny husse - krister Andersson BMW 324td E30 -88 - Samuel S BMW 325 'GTR' -91 - Rallyfinnen BMW 325 -86 - Per Eriksson BMW 325 -86 Twinturbo - Karlsson BMW 325 -87 - Henke YZ BMW 325 -87 långloppa - Jim Bengtsson BMW 325 -88 - mattias becker BMW 325 1988 - Isåkare BMW 325 Cab -88 "skillz" - skillz BMW 325 Coupè -1993 (ev. framtida BMW cup) "SÅLD" - Putrix BMW 325-89 - nikke-tribal BMW 325i (BMW CUP 2007) - JohnC BMW 325i -87 - ILiveTORide BMW 325i -87 gatbil/banbil!? - Nisse977 BMW 325i -88 BMW Cup - Samson BMW 325i -89 - Christian Jansson BMW 325i -89 BMW-Cup "SÅLD" - Bistec BMW 325i -92 - P.D.Ö BMW 325i Touring -91 - Kim Frederiksen BMW 325i touring -92 Såld! - Erik Tryggvesson BMW 325IM -1990 SÅLD - Pär Moberg BMW 325im -88 - DuCCe BMW 325iM 88 - Joan BMW 325iX -88 24v - Spiidfriik BMW 325ix 87:a - Limo-Micke BMW 328CI -96 - Jimmy (T39m) BMW 328ci -99 - Peter E BMW 328i -98 - BTG BMW 328ic e36 -97 - bader BMW 332ti -98 - Team Tiger Rallycross - Niklas Sandström BMW 335i Touring -89 sportskåpet! - E21 Racing BMW 336 -89 - dstr Din bil är liksom inte unik på något sätt. För övrigt uppfattar nog folk ditt "bygge" som en smula... ... annorlunda. om du hade spenderat lite tid på att läsa endel gamla trådar som handlar om väghållning osv, hade du snabbt insett att ultralågt inte alltid är ultrabra. Att sen komma på tanken att i princip plocka bort all fjädrigsväg och ens fundera på att höja motorn tyder ju på mer kioskracing än banracing... Kanske därför det inte kommer så mycket kommentarer. Här finns spaltmeter med E30 diskussioner, så använd sökknappen om du är kunskapstörstande... Eller är det kanske något annat än kunskap som är viktigt i det här bygget? |
||||
Nu var du lite hård, Jeppsson..
Men jag håller med dig, till viss del. Tycker det är synd att bygga om en is till driftbil, istf att förfina dess redan bra (ban)egenskaper. Förstår inte varför man skulle byta fjäderben tex. Det är ju som bekant 325:ans hjulupphängning. Men (även om drifting inte är riktigt accepterat här) så måste ju var och en få bygga efter eget huvud. och ber man om råd, får man vara beredd på både positiva och negativa tips/kommentarer. Fridens, Hp _________________ Håkan Persson |
||||
Personligen tror/vet jag att en E30 borde bli en förträfflig driftingbil och är det nu det ägaren vill ha den till så fine... Men jag tror inte det var det som Jeppsson ville påpeka/fördömma i sitt inlägg... |
||||
Jo, jag vet. Jag har också en 318is.. _________________ Håkan Persson |
||||
igår försvan den tunga takluckan och det fina svarta innertaket
fjädringen fram blir såhär.. Coilover ombyggnadssats, från millway Racingfjädrar 64mm innerdiameter (2,5") 120N/mm från millway Topplager fram E30 (för coilover) ställbar camber och caster från millway gula koni sport som går att justera utifrån från Stötdämparexperten och nej den blir inte lika låg som på bilderna _________________ e r i k e r i k s s o n |
||||
Jag va där när innertaket åkte ut, det är inte mycket att ha, de är en sak som är säker.. Men de måste vara svårt att få ut de helt också, med tanke på hur det sitter vid rutor osv.. kör hårt eriksson! _________________ Peter Zetterberg. Sandviken. |
||||
tuvär så är det inget att ha men har massa andra inrednings saker om du behöver till super priser _________________ e r i k e r i k s s o n |
||||
idag har jag svarvat bussningar till bärarmarna i alu.
gjorde hålet i centrum.. kanske skulle jag ha gjort det åt sida men vad blir det för skillnad om jag gör så? lika m3an altså? _________________ e r i k e r i k s s o n |
||||
hej hopp
det går framåt men det blir ju lite dyrt här är en liten lista FJÄDRING::::... [x]Coilover ombyggnadssats fram 1,795:- [x]Racingfjäder 64mm innerdiameter (2,5") 1,300:- [x]Topplager fram E30 (för coilover) 1,995:- [x]bärarmar 1850:- [x]fjäderben 51mm 700:- [x]bärarmsbussningar 0:- [ ]Stötdämparlager bak 995:- [ ]Racingfjäder 58mm bak 550:- [ ]Monteringssats för racing fjäder bak 995:- [ ]E30 krängningshämmar kit 5000:- [ ]4 st koni sport med justerbar dämpkraft 5236:- dämparn kanske blir nå andra.... har målat hjulhusen röda. och bärarmar gula _________________ e r i k e r i k s s o n |
||||
Krängarna ska nog gå att hitta för 3500:-
Dämparna ska inte kosta mycket över 4000:- Bara lite tips till en bättre budget. och blir det inte gula koni så har ju "Hartge" här på forumet nya bilstein till salu. |
||||
tack skicka gärna länk eller nått om du vet _________________ e r i k e r i k s s o n |
||||
funderar på hur jag ska göra med diffen...
köpte en nyrenoverad 4.27 diff i sommras men den diffar inte mycket alls så hur krångligt är det att spänna den? kan man sätta dubbla lammeler eller ska jag lägga dit en smal bricka? _________________ e r i k e r i k s s o n |
||||
_________________ Pierre Rosenholtz bmw 530D Touring -10 |
||||
yes så fel blev det inte _________________ e r i k e r i k s s o n |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 357 banbil, driftbil | << 1, 2, 3, ... 21, 22, 23 >> 1 besök senaste veckan (93287 totalt) |