| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Fattar inte inställningen på ratten
|
1 besök senaste veckan (1315 totalt) |
|
Hej! Har en Logitech MOMo Force Feedback, när jag kör så går går ratten inte tillbaka till ursprungsläget som den skall. Ibland blir "raktfram" ca 45 grader styrning på ratten. Jag har reverse eller vad det står instället i GTR2 inställningarna men fungerar ändå inte helt tillfredsställande. Sen undrar jag var man ställe in kombinerade axlar, hittar det inte i inställningarna i kontrollpanelen, måste jag ladda ner nya drivisar? Köpte ratten precis innan jul... Tacksam för svar hej så länge...
_________________ Fredrik Lundqvist |
||
|
Måste vara något fel på min ratt. Den går inte tillbaka till centreringen, framförallt när jag svänger vänster, då går stannar den ca 45 grader från centrum... Så jäkla irriterande att rakt fram blir 45 grader åt vänster.
_________________ Fredrik Lundqvist |
||
|
Re:
Har du använt CD när du installerade ratten ?? om du gör det så får du ett program med fler inställningar b.la sentrering, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
var även noga att kolla att axlarna rör sig när du kalibrerar i GTR2 och i andra program
först kalibrerar man i kontrollpanelen... _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1 besök senaste veckan (1315 totalt) |