Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1787 besök totalt |
BBS Lemans - Instansat ET i fälgen på alla?
Hej. Har 2 BBS Lemans uppsättningar sedan tidigare och köpte en ny uppsättning nyligen från utlandet. Dessa nya har inte ET eller storlek instansat i fälgen (framsidan) som de andra har (dock så är BBS instansat). Någon som varit med om detta tidigare? _________________ Edv@rd L@itil@ - Porsche 997 9ff GTurbo 750 - |
||
Viss info är stansad eller kanske rättare sagt ingjuten på mina, men en del annat är inpräglat i efterhand i lacken, kan bl.a. vara ET-värdet. Kan kolla detta!
Mina är nog gjorda för den japanska marknaden egentligen och jag tror inte heller att de är tillverkade i Tyskland. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Hej igen.
Exakt så är det på mina gamla fälgar. Men dessa nya jag köpt via en privatperson från utlandet har inte denna märkningen utan bara BBS ingjutet. På baksidan står 51.97. Nästan jag jag funderar på om det är begagnade fälgar som har varit på fälgfix... _________________ Edv@rd L@itil@ - Porsche 997 9ff GTurbo 750 - |
||
Re:
Ganska ovanligt med kopior. Kollade på kopior till min M3 E30 men tyckte inte kvalitén var tillräckligt bra. Men dessa som jag köpte har BBS ingjutet i mutterskallarna. Sedan brukar inte kopiorna ha BBS ingjutet överhuvudtaget. Kopiorna är heller inte splitfälgar utan fakesplit. _________________ Edv@rd L@itil@ - Porsche 997 9ff GTurbo 750 - |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1787 besök totalt |