Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Porsche 968 vs M3 E36 | << 1, 2, 3, 4 6 besök senaste veckan (9715 totalt) |
Jo nog kan man åka snö med en M3E30, men jag vet i tusan om jag hade valt den i mint condition iofs... Vet om en motortrimmare utanför Jönköping som brukade åka ifrån rallybilar på plogad sjöis med sin M3:a, försedd med isdäck. Enligt utsago skulle tom de vassaste Grp. H-bilarna låta tamt då han kramade ur "den smått justerade" S14-rovan. Kul som f*n! Så ok då, lite vinteråka då kanske... |
||||
Jag bara påpeka att jag inte kör med M3an på vintern. E30 har inte världens bästa rostskydd direkt. Snön som är på bilden kom som en överraskning. Rattmuffen är bara för att retas
_________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Här är något för BMW-freaken
Hade förmånen att ingå i teamet vid två tillfällen i sommras, en klart brutal kärra Typ: BMW Z3 Motor: BMW F1 1500 kubik som användes i VM 1983 (då BMW vann) Effekt: Mellan 300 och 1200 hästkrafter, körs dock på cirka 450 (1.2 bar) Vikt: 1100kg Utrustning: Öhlins dämpare fram och bak - justerbara inifrån bilen, Krängningshämmare - justerbara inifrån bilen, turbo booster, sekventiell växellåda + mycket mer. /Leif _________________ Leif A |
||||
|
||||
_________________ Magnus Thomé |
||||
En av anledningarna till vanosproblem är att o-ringar samt magnetventil som styr oljeflödet i vanos inte fungerar som de skall. Detta kan medföra plötsligt oljeläckage via vanos "locken" pga högt tryck med haveri som följd.
/Johan _________________ Johan B |
||||
Allmänt banåkaforum Porsche 968 vs M3 E36 | << 1, 2, 3, 4 6 besök senaste veckan (9715 totalt) |