Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2 4928 besök totalt |
Tar ett tidigt tåg till Göteborg imorgon så att jag hinner vara med i den öppna tävlingen. Möjligen finns litet tid för att lära sig hitta runt innan det drar igång. Annars får jag köra på känn....
_________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||
Re:
![]() ![]() ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
Tack alla för en kul kväl
![]() Själv lyckades jag på ett banan-skal ta mig till A-final och fick till körningen tyckte jag ![]() Imponerande av RBC-Lars att dundra upp i A-final första gången på banan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gustav körde imponerande till vinst i C final, kommer att bli giftig ![]() Cyberiod snabbare och snabbare genom racet, mindre attack så kommer det gå fortare tror jag ![]() Niklas nere på kalastider nu 33.74, blir snart en A-final där ![]() ![]() JC fick skit kart och körde dåligt ![]() ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Så har man test gokarthallen i Majorna under tävlingsmässiga former. Smög dit litet tidigare och körde ett dropinpass med en iskall kart. Lyckades köra 34.84, så helt hopplöst kändes det inte. Banan var visserligen hal men jämfört med t ex Älvsjö var underlaget ganska strävt.
Träningsdags och ytterligare förbättring, med 24.32 låg jag i mitten i min grupp. När det sedan blev dags för kval hade jag börjat hitta runt och kunde kvala in som sexa i A-finalen med 33.65. Visserligen hade den genomsympatiske lekledaren förklarat regelverket, men sanningen att säga hade jag nog inte förstått riktigt. Toleransnivån är betydligt högre på de hallar i HQ som jag brukar besöka. Fick mig några törnar som passerade domarens argusöga, men när jag själv petade till en konkurrent efter en för sen inbromsning dök svartflaggen upp. Bara att stå och skämmas. Möjligen kunde jag delat det ödet med någon till. Nu blev det en tiondeplats, men det känns ändå bra med tanke att de flesta av de 30 deltagarna hade varit med tidigare. I stort var det en mycket rolig övning, bra organiserad och med hög standard på deltagarna. Återkommer gärna vid fler tillfällen om det passar med mitt resande. Till sist, tack Zorro för liften till stan. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||
Re:
Det är lugnt, är ju van vid betydligt värre saker. ![]() Men det kanske lurade mig något, eftersom jag möjligen bedömde nivån med hänsyn till din passering. Jag har nog lärt mig till nästa gång. (som jag hoppas att det kan bli) _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||
Joachim blir ibland påkommen med byxorna nere... Både på kartingbanan och annars... (men ofta lyckas han hålla sig undan)
![]() Det kanske skulle sitta saftblandare på karten som aktiveras 5 sekunder efter en alltför kraftig puff ![]() Det är ju skoj att tiderna kommer ner lite, bara synd att jag inte lyckas klura ut varför... Denna gång kom bästa varvet när jag slappnat av på sista varvet (ingen risk att bli blåflaggad längre). Men med 6 av 19 varv under 34 så kanske rytmen börjar komma. Kanske är det bara att det blir fler och fler varv med få misstag helt enkelt. Skoj med lite långväga korsbefruktning av hyrkartandet ![]() |
||||
Ja, det här var verkligen en trevlig tillställning!
![]() ![]() ![]() Nåja, förb**** trevligt var det i alla fall och troligtvis den mest organiserade hyrkart jag någonsin kört. ![]() Mycket imponerad av Lars som lyckades sätta så fina tider på en ny bana. ![]() ![]() Nu får jag väl dyka upp oftare och sätta stora filen i varvtiderna...... ![]() ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
Kul kväll!
Lyckades som sagt komma först av dom sämsta! Tack vare lite tips från Joachim lyckades jag pressa mig ner under 34 (33.93) sek på ett varv så möjligheter finns det! Konsekventa tider under 34 är ett måste bevisligen om man ska vara med och fajtas lite längre upp... Får helt enkelt fila lite påt! Respekt till er, dom flesta, som ligger och nöter på 33-tider! Jag kommer köra fler gånger! ![]() Mvh Gustav _________________ Gustav Hedelin |
||||
Re:
Det är inte omöjligt! Jag råkade kanske ge dig en liten "puff" i första kurvan i slutet av rejset? ![]() ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
Hej hej,
![]() Det är alltid kul att köra kart, men detta var ju mitt sämsta resultat detta året ![]() Kul med nya kart kombatanter ![]() Syns nästa vecka (om man inte blivit magsjuk vill säga). / Jonas _________________ Jonas Christensen NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB NA NC 106 Rallye x 2 |
||||
Måndag 5/3 är det dags igen, mycket tajt nu. Får hoppas på att man få en kart som stämmer mot körstil
Sist märkte jag att om man lutar sig ut hårt (nästan överdrivet) i fullfarts högern fick man bra fart med sig. Hoppas fler kommer ![]() Sist fick jag hoppa över för att få priser på SVKG årsmöte (trevligt ![]() http://gokarting.nu/admin/race_stand /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
var håller ni hus? Är i Gbg hela veckan, så det skulle passa bra att komma och kolla! /
![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Här hittar du go-kart hallen: http://www.hitta.se/ViewDetailsPink. /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Re:
|
||||
Då var det dags igen
![]() Verkligen tajt nu - sist lyckades jag igen sladda in i A-final, lär jag inte göra nu. Skiljer inte mycket mellan A,B,C finaler. Nu verkar det handla om att får rätt Kart, när man kvalar. ![]() http://www.gokarting.nu/admin/race_s Föreslog att man skulle får räkna bort en - men det gick inte så man måste nästa vara med på alla om man skall kunna slåss om topp tio. Ändå kul att med 1.91 och 100 kg kunna ge "tunga" gubbar en match, gäller som vanligt att få med sig farten och köra smooooth.... ![]() ![]() Jag vet att Nikkas F Carl R Jonas kommer - får vi se Cybriod och headline igen ? _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Re:
Nej tyvärr inte denna gång heller. Måndagar är svåra att komma loss.... _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
Nu borde detta ju egenterligen bli en eftertråd, om vi inte skall snacka upp inför höstsäsongen (andra halvan av 2007)
![]() Ikväll gick det riktigt jämnt, lungt och fort för min del. I B-finalen blev det många 33.6 tider i följd och det kröntes med en 33.47 innan jag kom för nära Mertkan. Både karten i kvalet (33.69) och den i finalen verkade passa ok för mig. Tydligen har alla timmar med LFS lönat sig ![]() JC blev 11a och Josen 12a totalt. Jag sladdade lite på 17e. http://gokarting.nu/admin/race_stand Hoppas, hoppas att träningen lönar lite sig när man kommer ut på asfalten i vår, det kan ju inte vara fel att lära sig att köra mindre "digitalt". |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2 4928 besök totalt |