Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
973 besök totalt |
konbane-åkande i skaraborg?
Vilka föreningar i skaraborg ordnar konbane-körningar regelbundet? Har letat efter info ett tag nu utan att lyckas hitta något användbart. Det kan ju inte bara vara lazzat som är aktiva på den fronten? _________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||
Vi i karlstadracing brukar köra minst 2 konbanor / år det är ju inte så långt att åka från Mariestad.
Håll utkik på www.karlstadracing.nu. _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||
www.ssij.nu är närmare och brukar köra lite konbana har jag för mig.
|
||
Skarabörj
Vad jag vet så har det aldrig anordnats några konbanekörningar i skaraborgstrakten. I så fall har de varit små eller dåligt marknadsförda. ![]() Moholmsstrippen vete sjutton om den passar så bra för svängkörning. I layouten är den visserligen perfekt med sin rejält tilltagna bredd och alla taxibanor som går runt, men jag undrar hur bra det funkar med de tvärliggande spåren som finns över banan. Ett präktigt bredställ + kanter i asfalten = ? _________________ Fredrik Ljungkvist ![]() ![]() |
||
Re: Skarabörj
Körde Moholmsbanan förra året med Attitude Motor Club och det gick alldeles utmärkt att köra slalom på den banan. Ribborna i beläggningen stör inte men greppet i banan var inte den bästa - men det är ju lika för alla! Jag kan rekommendera SSJ som kör vår- och höstslalom. De brukar köras på ett industriområde i Jönköping så det blir en ganska tight bana. Rikard _________________ Rikard Sjöholm (fd Svensson) |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
973 besök totalt |