Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Funderingar kring R-däck
800 besök totalt
Robban G
Sverige/Holland
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Funderingar kring R-däck

Funderar på att skaffa R-däck till Golfen och då är frågan vilken storlek på fälg jag ska välja, 17 eller 18 tum?

BMW 1M -12
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002

Så låga, breda och lätta fälgar du får på som är tillräckligt starka är ett kort svar. Otroligt mycket längre finns om du söker i ämmnet.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

om bilen är väldigt tung kan lägre profil hjälpa om inte ens r-däckens stomme är kraftig nog och man får tendenser att däcksidan viker sig. Men även om en modern Golf väger en hel massa så är du nog inte uppe i de regionerna att du får problem med stommar på något r-däck tror jag. Så för din del röstar jag iaf på 17 och inte 18.

Sverige/Holland
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Re:

Magnus Thomé skrev:
om bilen är väldigt tung kan lägre profil hjälpa om inte ens r-däckens stomme är kraftig nog och man får tendenser att däcksidan viker sig. Men även om en modern Golf väger en hel massa så är du nog inte uppe i de regionerna att du får problem med stommar på något r-däck tror jag. Så för din del röstar jag iaf på 17 och inte 18.

Tänkte det, vet inte om jag får på 16 tummare pga bromsarna, men siktar då på 17. Tack för svar

BMW 1M -12
Citera
Allmänt banåkaforum
Funderingar kring R-däck
800 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande