Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Spelen funkar inte
4552 besök totalt
Nzorikko
Umeå. >up north<
Här sen Nov 2002
Inlägg: 355


Trådstartare
Jag har några bilspel som Grand Prix Legends och Viper racing. Det enda som fungerar någorlunda är STCC2 men bara med tangentbord inte med Logitechratten. Har provat att ladda hem servpack från Microsoft, nya drivrutiner från resp. tillverkare. När jag försöker installera GPL säger datorn att jag har för lite minne.
Har en flång ny IBM 2.5 GHz, 512 Mb, NVidia, Turtle Beach med Windows XP. Har provat att välja Win98 som kompabilitetsläge. Snart skickar jag tillbaks datorn till där den kom ifrån.
Alla idéer och tips mottages tacksamt.

_________________
Rikard Olson
Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

GPL funkar utmärkt på XP!

1.
Patcha med ALLA patchar från www.papy.com och läs varedna readmefil framlänges o baklänges... eller patcha med min all-in-one patch som du hittar här:
http://magnust.d2g.com/all-in-one

2.
om du har över 256Mb minne blir GPL konfys. Löses enkelt med att du utökar minnet som allokeras till replays. I filen core.ini ökar du värdet på den här raden till tex 260000 eller nåt:
[ Replay ]
replayMemoryoverride = 128000

3.
Använd nya drivrutiner från Nvidia

4.
Du behöver INTE köra i kompatibilitetsläge.

5.
If all else fails: tag kontakt med GPLdoktorn.... igen. Här asså :-)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

Svar på alla frågor du kan tänkas ha (och inte ha) brukar dessutom besvaras (eller redan finnas om man kör en "search") i en av de vänligaste onlinecommunities jag vet på www.racesimcentral.com i GPL-forumet!

(Jag tror jag lyckades GPL-fördärva några stackars ytterligare själar ikväll på vår ljugar o videokväll!! MUUHHAHAHAAAHA!!!!)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

Senaste officiella logitechratt-drivisar på www.wingmanteam.com

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nzorikko
Umeå. >up north<
Här sen Nov 2002
Inlägg: 355


Trådstartare
Jo, nu har jag fått lite tid igen till att försöka få igång GPL. Jag får ett meddelande som säger att det inte går att installera wininet.dll jag kollade om den fanns som fil redan i XP och det gör den, sen får jag ett meddelande om att det redan finns en viss fil på ett annat språk så därför kan inte något installeras, och så får jag upp ett meddelande om att ActiveMovie måste installeras om. I svaret ovan från Magnus står det att jag kan gå in core.ini och ändra värden. Var finns core.ini?

/Rikard, Nord

Med lite hopp om

_________________
Rikard Olson
Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

nzorikko skrev:
Jo, nu har jag fått lite tid igen till att försöka få igång GPL. Jag får ett meddelande som säger att det inte går att installera wininet.dll jag kollade om den fanns som fil redan i XP och det gör den, sen får jag ett meddelande om att det redan finns en viss fil på ett annat språk så därför kan inte något installeras, och så får jag upp ett meddelande om att ActiveMovie måste installeras om. I svaret ovan från Magnus står det att jag kan gå in core.ini och ändra värden. Var finns core.ini?

/Rikard, Nord

Med lite hopp om


Medelandet om Active Movie och dllfilen kan du helt lugnt totalignorera :-)

Core.ini ligger i själva gplkatalogen när du har lagt på alla patchar till spelet. Om du inte ser filändelser normalt i windows (typ på wordfiler ser du inte ändelsen .doc o på textfiler ser du inte ändelsen .txt så kommer filen bara synas som "core"

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nzorikko
Umeå. >up north<
Här sen Nov 2002
Inlägg: 355


Trådstartare
Alltså finns det hopp om GPL också.


Måste man ha XP pro eller kan det funka med Home som jag har.

_________________
Rikard Olson
Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks.
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



hmmm... är detta möjligtvis en av dessa "volvo pc's" ?

en polare har en liknande IBM-volvo burk med XP home Momo/logitech ratt, nividia geof.4, turtle.. etc.. det funkar kanon med ratten.. både i nfs4,5 GTR2002 och Colin2..
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

nzorikko skrev:
Alltså finns det hopp om GPL också.


Måste man ha XP pro eller kan det funka med Home som jag har.
Spelar ingen roll funkar lika bra på båda thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nzorikko
Umeå. >up north<
Här sen Nov 2002
Inlägg: 355


Trådstartare
Hmm, jag har nyligen skrivit en jobbansökan och skrev i den att jag var bra på datorer, men jag har fortfarande inte fått igång GPL. Om jag laddar hem din superduperalltiettpatch Magnus hur gör jag sedan det verkar som jag inte riktigt får den på rätt ställe på nåt sätt.

_________________
Rikard Olson
Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks.
Citera
Nzorikko
Umeå. >up north<
Här sen Nov 2002
Inlägg: 355


Trådstartare
Så här står det nu när jag försöker installera GPL.

"Det finns inte tillräckligt med ledigt minne för att köra programmet. Avsluta ett eller flera Windows-program och försök igen."

Detta trots att inga program är igång. Som jag nämnt ovan har jag kommit lite längre i installationen vid tidigare försök.

_________________
Rikard Olson
Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

nzorikko skrev:
Så här står det nu när jag försöker installera GPL.

"Det finns inte tillräckligt med ledigt minne för att köra programmet. Avsluta ett eller flera Windows-program och försök igen."

Detta trots att inga program är igång. Som jag nämnt ovan har jag kommit lite längre i installationen vid tidigare försök.
Se det näst översta inlägget, punkt nummer två. Har du mycket minne tror GPL att du har för lite... Logiskt va

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

nzorikko skrev:
Hmm, jag har nyligen skrivit en jobbansökan och skrev i den att jag var bra på datorer, men jag har fortfarande inte fått igång GPL. Om jag laddar hem din superduperalltiettpatch Magnus hur gör jag sedan det verkar som jag inte riktigt får den på rätt ställe på nåt sätt.
Du kan ju skapa en tillfällig katalog och zippa upp den i. Se till att du zippar upp den så att underbibliotek skapas. Om allt hamnar i en enda hög så blir det knas.

När du ser att det packats upp ok så flyttar du det helt enkelt rubbet (med biblitekstruktern intakt) till din GPL katalog så att allt möjligt, både filer o bibliotek blir uppdaterade.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Racingsimulatorer
Spelen funkar inte
4552 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande