Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Värsta reparation jag sett :-)
1 besök senaste veckan (939 totalt)
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217


Trådstartare
Jag tänkte dela med mig av den värsta reparationen jag hitintills sett. Så får vi väl se om ni andra fyller på med andra hemskheter (om nu inte admin. anser att denna tråd vara lite väl offtopic och städar bort tråden. )

För inte alltför länge sedan skaffade jag mig en vinterbil (518 -88) med lämpligt många tidigare ägare, 16 st. (F.ö. nytt rekord för mig, det gamla var 14 st. på min första bil.)

Föga förvånande bedömdes bussningarna till bakvagnsbalken vara slut, inte svårt att byta men bra prutorsak ty det klonkar och smäller fint då dessa är slut. Plus att vägenskaperna blir en aning spännande.

Döm om min förvåning när jag skall ta lös den ena och upptäcker att den sitter helt löst pga något tidigare ljushuvud har tagit vinkelslipen och spräckt öglan den är inpressad i. När sedan detta ljushuvud upptäckt att den nya bussningen inte suttit så har vederbörande fixat detta genom att fixera bussningen mha två stycken plåtskruvar genom ögla och bussning.
Tydligen hade denna person kommit på att inte detta inte var en så bra när den gick över till andra sidan. Visst f-nskapet spräckt öglan mha vinkelslip även här. Men plåtskruv kändes kanske lite klent så här hade ljushuvudet svetsat ihop både öglan inklusive nya bussningen. Oj vad gummi och svets trivs bra ihop.

Det skulle dessutom inte förvåna mig om bilen gått igenom någon besiktning med dessa "lagningar".

Jodå, öglorna är hopsvetsade och nya bussningar är inpressade numera. Så brister i angiven färdriktning beror numera endast på bristande friktion mot underlaget (och/eller leksugen chaufför )

/Gunnar

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Man vet inte om man ska gråta eller garva?!

ok då... hahahahahaha

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Allmänt banåkaforum
Värsta reparation jag sett :-)
1 besök senaste veckan (939 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande