Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
3-8 juli 2007 (6 dgr!) RACING EXPERIENCE på Gotland Ring.
1152 besök totalt
Fjållblå
Roslagen
Här sen Maj 2004

Trådstartare

Har haft kontakt med Gotlandring för en 30-års present och kommit fram till följande upplägg som jag tror kan passa flera än mig här på rejsa

3-8 Juli
Rätt till allmänhetens körning/trackdays under första veckan i juli, minst 3 dagar under veckan!

Lördag 7 juli kl 10 ~ 15
Racing Experience där jag fört diskutioner om att övningarna skall ske med S60 Challenge bilar.
* Teorilektion (~2h) - avancerad förarubildning (trail braking, treshhold braking, heel-and-toe, idealspår på Gotland Ring, mm.)
* Körpass (2h) med olika övningar - idealspår, racingteknik, m.m
* Ring Taxi - flygande varv med tävlingsförare i en [Corvette Z06/Lamborghini Gallardo SE/Ultima (800~1100hp turbotryck...)/Porsche GT3/Audi RS4/övrig lämplig bil] Jag har önskat Z06:an , blir vi ett ej oansenligt antal(10 deltagare?) så behöver vi nog inte åka samma bil
* Grand Prix tidstävling - kör ett varv mot klockan
-"one-on-one coaching" (slipa finesserna med en erfaren förare)
- optioner: prisutdelning, catering (separat kostnad)
- Körning med egen bil 1530-1800

Grundpris: 5900:- + moms(6%?) per deltagare

Vi är två personer som garanterat kommer att stå på startlinjen
Vore kul om vi blev fler

Kontakta mig om ni är intresserade, t.ex Rejsig@byggutvecklarna.se eller 0735 25 16 16

Hälsningar
Jonny Berg
som måste skaffa en ban-dugligare bil än det fjållblåa Volvoskåpet med automatlåda , innan smekmånadens början

edit: förbättrade rubriken lite

Citera
Hakan
Örserum
Här sen Nov 2005

Hejsan.

Detta låter väldigt intressant.
Är man välkommen trots att man inte har några tidigare erfarenheter inom bankörning?, tänkte att detta kunde vara ett riktigt bra sätt att börja på.

Skulle även vara riktigt kul att prova sin nya leksak på GR
Mvh Håkan

Fjållblå
Roslagen
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

Hakan skrev:
Hejsan.

Är man välkommen trots att man inte har några tidigare erfarenheter inom bankörning?, tänkte att detta kunde vara ett riktigt bra sätt att börja på.

Mvh Håkan

Absolut, 30-åringen är oxå 1:sta gångs åkare
Själv har jag endast kört på bana vid två tillfällen, ena gången på Gelleråsen(racerförare för en dag) andra gången med fjållkombin på mantorp...
Hur korkad får man bli, volvo automat på bana?, dagen slutade abrupt med totalrasad dyyyyr automatlåda

Nu vill jag pröva något snabbare än 'racepreppad' Chrysler Neon under lärorika former

Citera
Hakan
Örserum
Här sen Nov 2005

Re:

Fjållblå skrev:
Hakan skrev:
Hejsan.

Mvh Håkan

Absolut, 30-åringen är oxå 1:sta gångs åkare
Själv har jag endast kört på bana vid två tillfällen, ena gången på Gelleråsen(racerförare för en dag) andra gången med fjållkombin på mantorp...
Hur korkad får man bli, volvo automat på bana?, dagen slutade abrupt med totalrasad dyyyyr automatlåda

Nu vill jag pröva något snabbare än 'racepreppad' Chrysler Neon under lärorika former

Va bra
Haha det där med Volvon lät mindre lyckat.

I början av nästa vecka vet jag när jag får hem bilen, hör av mig då.
Mvh Håkan

Inför träffar
1152 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande