Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 2002 -73 | << 1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20 >> 3 besök senaste veckan (164927 totalt) |
Vad för gradantal på Schricken? Ska du köra den ihop med Weber 36/36 denna säsongen?
|
||||||
292 gr, tyvärr inte. Ska bygga en helt ny motor och ska köra med min reservmotor nu. |
||||||
En fråga till, vad är det för höjd på ditt filter Weber 36/36-an?
Ska snart beställa ett sådant filter du har på Misab men det fanns i två höjder och givetvis vill jag ha det höga på 50mm, det andra var på 35mm. Annars får jag montera grejerna och måtta höjden mellan gasaren och huven med ungarnas lera kanske... |
||||||
Tjena, mitt filter ligger på 50 mm |
||||||
Japp Har lite mer grejjer på G, så jag står i valet och kvalet om jag ska åka original eller om jag ska hinner få ihop den nya motorn innan säsongen börjar på riktigt. Synd att man inte badar i pengar... > eller har mer kunskap i motorbyggen!! |
||||||
Självklart ska du väl försöka få ihop den nya motorn Jag hade själv inte mycket kunskaper i motorbygge, men man lär sig under byggets gång...Det finns ju alltid folk här och på 02-Tavlan som kan hjälpa till Bara säg till så ska jag försöka hjälpa dig om jag kan _________________ Rikard Martinsson Äger följande: BMW 525 Touring - 07 *BMW 1602-71 2,2L motor |
||||||
jo ja ska försöka få ordning på den! Jag kanske hör av mig till dig när jag stöter på patrull! |
||||||
Tackar! Såg på en av dina motorrumsbilder att original gaslänkage satt kvar till din Weber DCD. På min Weber är det så att på gasarmen sitter det en kula vilket gör det omöjligt att passa ihop med originallänkaget men efter att ha sett dina bilder så undrar jag om inte orignalförgasarens gasarm kanske därför går att montera på DCD-n? Ska prova! Man kunde nämligen göra så på DGV 32/36 så varför inte på DCD? Det verkar ju så på din bil. Suveränt med fina bilder! |
||||||
Hmm..oki? Du kan inte ta bort den och använda original då? På min funkade det kalas! Skickar en till bild som kanske visar lite bättre. Kanske inte syns så mkt... |
||||||
Blev nostalgisk på sen kvällen och letade fram lite gamla bilder på min gamla brukshäst. Kan sakna den än idag.... Hade den i 8 år utan några större fel. Användes dagligen hela sommarhalvåret. Kan det bli bättre??
Jo...kanske. Lite fetare sulor hade inte skadat!!! |
||||||
Jo, men det är ju perfekt. På bilden du lade in på gaslänkaget syns det ju tydligt att originallänkaget måste gå att använda. Det blir till att byta till original gasarm på Webern. Det måste fungera!
Även din förra 02 var riktigt fin. Så coolt med M-ränderna! Schyssta hjul och den hade varit klockren! Förstår att du saknar den. Vissa bilar man haft ångrar man att man sålde. Fast ibland kan det vara bättre att leva på minnen. I somras köpte jag mig en Golf GTI 1800 mk1, men den var faktiskt inte så skoj som jag mindes min numera frus likadana som hon hade när vi blev ihop. Den jag köpte i somras byttes bort redan i november ifjol. Det värsta var när jag skulle köpa tillbaka en Golf 16V jag själv ägt, besvikelsen över att få se en bil bli i så uselt skick på bara två år sved rejält. En bil som man själv skött om som en familjemedlem Det blev självklar ingen affär! Vad har du för recept på motorn du håller på att bygga förresten? Utöver dubbla Weber och 292-kam? Nyfiken... |
||||||
...jahopp, då har man satt ihop allt igen precis som det va i höstas. Men nu kan jag bygga min nya motor i lugn och ro och ändå kunna köra kungligt hela sommaren. Jag hoppas iallafall jag blir klar med nya motorn till klubbträffen i början på Aug...
Ända skillnaden nu är att den är lite trevligare att se på. Davve: Nyborrat block, högkompskolvar, lättat svänghjul och bearbetad topp är receptet. Sen självklart dubbla Weber 45:or och extraktor då. |
||||||
Då har man luftat bettan för första gången i år! Härligt!!
Tyvärr så tar däcken i någonstans, så jag måste köpa fetare spacers. |
||||||
Va gött!
Den är så j-kla fin din bil, lite avis är man allt. Själv ska jag nog vara glad om jag får ut min i år... |
||||||
Tack Davve! ! Såklart du får! Det är styrstaget fram som tar i så jag ska köra med 195or fram istället. |
||||||
Hämtade lite bra och ha delar till mitt motorbygge under påsken. Lite puts och uppfräshning sen är det bara att börja bygga.
Tii kolvar "raised bath tub" med nya ringar Extraktor från Motornord Nyborrat block 121 Ti topp som jag hade sen innan men som ska få 46 mm insugsventiler och mirafrästa säten och som grädde på moset en diffad klump från en E21 323 i utställningskick! Nu kör vi!!! |
||||||
Tack Niclas! Det kan behövas. Helst av allt skulle jag velat haft en snabbare hjärna och framförallt snabbare handlingsförmåga när du sålde din förra motor... Men nu kanske jag lär mig nått oxå! PS. Din bil är bara för grym! En svart touring står just nu högt upp på önskelistan. DS //Micke |
||||||
ja den gamla maskinen var helt ok, rätt mkt kärlek nedlagt på den. kul att du gillar touringen. Mvh Niclas _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 2002 -73 | << 1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20 >> 3 besök senaste veckan (164927 totalt) |