Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Billigare banåka för rejsa.nu-medlemmar
8871 besök totalt
Ulli
Tyresö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 537


Trådstartare
Magnus och vi på Motorklubben har kommit överens om ett samarbete som innebär att alla rejsa.nu medlemmar erbjuds 25% rabatt på ordinarie pris (icke medlemspris) på våra Track Days och på medlemskap i Motorklubben!

I år kostar våra Track Days 3 500 kr för icke medlemmar och 2 500 kr för medlemmar. Lunch ingår.

Ett års medlemskap i klubben kostar 498 kr.

Skicka ett pm till Ulli för anmälan.

Häng med oss och Carl Rydquist till Gelleråsen 10/7 för årets andra Track Day Advanced!

rejsiga hälsningar
Ulli


Läs mer om Carl: www.carlrydquist.com

Motorklubben Track Experience
www.motorklubben.se

_________________
Ulrika Söderpalm Löhr
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11878



Då kanske man ska fundera på ett medlemskap då!

En stor eloge till forumsägaren att han ser till å deala till sig fördelar för oss på rejsa.nu, mer sånt!

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Micke R1
Åkersberga
Här sen Sep 2005
Inlägg: 569



3500 för en dag eller hela säsången ?

/micke

_________________
Michael Öhrström
Citera
Ulli
Tyresö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 537


Trådstartare
micke r1 skrev:
3500 för en dag eller hela sesången ?

/micke


Ja, hade banhyror och andra kostnader för arrangemanget som säkerhet, instruktörer mm tillåtit hade jag gärna sett att det gällde hela säsongen...


_________________
Ulrika Söderpalm Löhr
Citera
Micke R1
Åkersberga
Här sen Sep 2005
Inlägg: 569



Ulli skrev:
micke r1 skrev:
3500 för en dag eller hela sesången ?

/micke


Ja, hade banhyror och andra kostnader för arrangemanget som säkerhet, instruktörer mm tillåtit hade jag gärna sett att det gällde hela säsongen...



Ja Ja de är klart att det kostar !

3500 för hela SÄSONGEN hade ju inte funkat , veete fan va jag tänke på.
i bland har man ingen koll !

/micke

_________________
Michael Öhrström
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8980



Är det på grund av för få deltagare som ni måste ha så högt pris, eller beror det på andra kostnader som gäst förare?

Är det nått mer man erbjuds på era evenemang än gäst förare som inte finns på andra evenemang?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Ulli
Tyresö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 537


Trådstartare
RallyQuattro skrev:
Är det på grund av för få deltagare som ni måste ha så högt pris, eller beror det på andra kostnader som gäst förare?

Är det nått mer man erbjuds på era evenemang än gäst förare som inte finns på andra evenemang?


Hej RallyQuattro,

Tja, om du gör en research på bandagar med kvalificerad utbildning så skall du snart se att våra priser inte är ohemula på något vis. Sedan kan du göra en research på vad det kostar att hyra bana, bärgningsbilar med personal, ambulans med personal, funktionärer för flaggning mm, instruktörer mm. Inblandad personal skall dessutom ha kostnadstäckning för kost och logi. Vi har kostnad för material som används i samband med eventet mm mm.

Förutom Gästinstruktör, som alltid är ett affischnamn, dvs någon av de mer framstående svenska racerförarna just nu, är samtliga våra instruktörer meriterade racerförare och rutinerade i utbildningssammanhang. Vid 40 deltagare med bilar på en track day har vi 10-15 instruktörer. Vi maximerar antalet bilar till 40 (undantvis tar vi in ett fåtal till) för att garantera att samtliga våra deltagare skall få individuell coachning och kunna känna att de tagit sin körning ett steg till på våra bandagar.

Tyvärr har vi inte samma sits som t ex märkesklubbarna som kan erbjuda sina medlemmar ett subventionerat banmötespris, då merparten av medlemmarna med sina medlemsavgifter ju sponsar de relativt få som är aktiva i bilkörningssammanhang.

Vill du utveckla din körning på bana är du välkommen på våra Track Days och jag vågar nästan lova att du kommer att tycka att du får valuta för pengarna!



Vänliga hälsningar

Ulli Söderpalm Löhr
Event- och instruktörsansvarig
Motorklubben Track Experience AB

_________________
Ulrika Söderpalm Löhr
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629



Räknar jag fel. Motorklubben visar 3 styrningar på Mantorp.
Medlemsavg. = 498 kr/år = 166 kr / styrning.
Medlemspris / styrning = 2500 + 166 = 2666 kr/ ggr.
Icke medlem/ styrning = 0,75 * 3500= 2625 kr/ ggr.
Nja ??

Jag kommer att anmäla mig i alla fall men en stilla undran kan man ju framföra.

_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

Ser ut som du tänker rätt även om jag inte kontrollräknat . Dvs om man vill åka på många av deras träffar så lönar det sig tveklöst att bli medlem i Motorklubben thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Ulli
Tyresö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 537


Trådstartare
...på förekommen anledning

Vi håller just nu på och förhandlar med några olika aktörer om fler bandagar. Det kan bli ytterligare tre dagar efter sommarsemestern och aktuella banor är Knutstorp, Gelleråsen och, förstås , Mantorp.

Glöm inte att rejsamedlemmar även har rabatt på årsmedlemskapet! (Påverkar kalkylen lite det också...)


_________________
Ulrika Söderpalm Löhr
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Hej Ulli,

hur ser Motorklubbens bankalender ut i år?

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Ulli
Tyresö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 537


Trådstartare
Hej,

Ursäkta sent svar.

Jag har ingen koll på Motorkubbens aktiviteter längre då jag sedan årsskiftet är motorsportansvarig på KAK, Kungliga Automobil Klubben och jobbar enbart med det.

Kolla med Peter Simons.

Vänliga hälsningar
Ulli

_________________
Ulrika Söderpalm Löhr
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

Nån som vet om Motorklubben har några träffar i år? www.motorklubben.se funkar inte

_________________
Magnus Thomé
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Magnus Thomé skrev:
Nån som vet om Motorklubben har några träffar i år? www.motorklubben.se funkar inte


tror det är nedlagt..... iaf tills vidare....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Inför träffar
Billigare banåka för rejsa.nu-medlemmar
8871 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande