Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1653 besök totalt |
2007-04-28 Testdag Roadsportbilar Ljungbyhed (Insällt!)
*** Tyvärr är denna testdag inställd p.g.a för få anmälningar *** Hej! MX5Racing bjuder in till test och sponsordag på F5 Ljungbyhed. Vi har hyrt banan hela dagen så det blir körning mellan 09.00 - 17.00. Vi kör MGCC KM banan. Testdagen är öppen för dig med tävlingsbil i någon av Roadsport klasserna A-B-C Dvs du som tänker köra SPVM eller MGCC. Andra gatregistrerade tävlingsbilar kan och tillåtas deltaga typ vissa Porsche PCSR bilar t.ex. Bilen skall alltså följa SBFs sportvagnsreglemente. De undantag som medges i MGCC gäller även denna dag. Ej krav på vagnbok och huvudströmbrytare. Bilen skall vara registrerad, skattad och försäkrad. Alltså inga RS-bilar eller oregistrerade tävlingsbilar. För dig som förare rekomenderas: Personlig utrustning enligt SBF reglemente. Föraroverall, hjälm, handskar. Ej krav på underställ. Giltig Förarlicens för 2007. Tanken med dagen är att det skall bli MYCKET körtid för att kunna ha möjlighet att testa olika inställningar på bilen inför säsongen. Deltagarantalet är begränsat till max 25 bilar. Passa på att bjud in dina sponsorer och bjud dem på en åktur i tävlingsbilen! Vi kommer därför även att tillåta passagerare i bilen. Krav på passagerarens utrustning är hjälm, heltäckande bomullsklädsel, handskar. Finns intresse kan vi även köra ett lugnare pass där sponsorer, mekanikern eller någon annan kan prova att köra er tävlingsbil. Priset för denna heldag är 900:- Förskottsbetalning krävs. Anmälan görs genom att skicka ett PM till mig eller ett mail till mx5racing@telia.com med följande info: Namn: Bil/Klass: Emailadress: Mobiltelefon: Du får sedan ett mail tillbaka med kontoinformation etc. Din anmälan är bekräftad och bindande i och med att betalning inkommit. Tvingas vi begränsa deltagarantalet är det betalningsdatum som gäller. Sista anmälningsdag är fredag 21/4 (pengar skall då ha inkommit.) om arrangemanget ställs in p.g.a för få anmälningar återbetalas hela summa omgående. Vi behöver få ihop ca 15 deltagare för att kunna genomföra testdagen så tveka inte att anmäla er omgående. Sprid gärna informationen till personer ni känner och som uppfyller villkoren för att köra. Har du frågor är du välkommen att kontakta mig! PM eller mail mx5racing@telia.com Mobil 070-2619887 Välkommen med din anmälan Anders ohlsson |
||
Testdagen är öppen för dig med tävlingsbil i någon av Roadsport klasserna A-B-C
Dvs du som tänker köra SPVM eller MGCC. Jag svarar ja på båda frågorna, men hade tänkt komma med Si:en istället, går det, eller? ![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||
Re:
Du har PM. |
||
Anmälningarna börjar trilla in. Vi har redan 3 anmälningar i kväll!
![]() Ni som funderar på att köra får gärna höra av er snarast så vi kan få en indikation på intresset. Mvh Anders |
||
Jag är mer än lovligt sugen på att anmäla mig. Dock skall verkligheten
![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Jag kämpar allt vad jag kan men det finns nog ingen chans att den rullar innan den 1 maj...
![]() Saknar lite bultar för att montera ihop bärarmarna igen och de måste beställas. _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 Honda Accord 2,4 -10 |
||
Har tyvärr beslutat att ställa in denna testdag p.g.a för få anmälningar.
Vi är idag 7 anmälda vilket inte räcker för att täcka kostnaden för arrangemanget. Mvh Anders |
||
Re:
Tråkigt! Jag har fortfarande inte fått några dämpare... ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1653 besök totalt |