Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1796 besök totalt |
Sitta-stil stol av billigare modell
Har funderat på sådana till bilen ett par gånger. Var bl.a. förbi Realcar i Vingåker för nån dag sen och provsatt Sparcos sortiment. Dock är ju dessa ganska dyra. 4500 resp 4900 för nån av dom jag satt bra i. Utöver det vill man ju gärna ha två då det imo ser muppigt ut med en tävlingsstol och en vanlig gatstol. En polare tipsade då om ett par stolar han tänkte köpa: ![]() Säljes av ett företag som heter Stylingbutiken ![]() _________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||
Har varit uppe tidigare till diskusion.
Man sitter bra i dem. Jag är iofs kort och inte FÖR mätt ![]() Men stolarna känns lagom breda för min hydda. Ganska sladriga när man inte skruvat fast dem. Infästningen är plastad utan större fästplatta i glasfibern. Alltså mutter och fäste sitter direkt i plast/polyestern. Vid kraftigt våld river man nog loss fästet är min gissning. och det är inte så många lager fiber ingjutet. För lugn gatåka fungerar det. Men inget att krocka i skulla jag tro? ![]() I detta fall får man helt klart vad man betalar för. Går att modifiera om man vill så det blir bättre. Men man måste ju greja rätt mycket så man får va medveten om detta. _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Re:
Hmmm , nu hittar ja inte heller den tråden?? Vet att ja skrev i den då iaf! Vi diskuterade detta på GTiklubben samtidigt och den tråden hittade jag. Men inte den här på rejsa. _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Problemet är väl att dom antagligen inte har någon sorts godkännande, inte krocktestade mm. Lägg hellre pengarna på en riktigt stol till dig en två billiga. Ser det "muppigt" ut får du väl skruva i stolen när det är dags att åka bana.
_________________ :: Mikael Lindqvist |
||
Jo alltså Sprinten eller liknande är ett alternativ jag kollat på. Är ju funkis prismässigt också. Men jag tycker inte jag sitter skönt i dom. Dom Sparco stolarna jag sitter bra i är Evo och Pro2000 och då är man uppe i över 4000 tusen per stol.
_________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||
Jag skulle akta mig. Provsatte dom på en mässa. Och jag har aldrig varit med om sladdrigare stolar. Skulle nog leta efter något annat om jag skulle köpa nya stolar. Hellre en billig röramsstol från någorlunda känd tillverkare..
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
De rörramsstolar (sparco sprint) som erikjakan hade i sin ascona b var inte sköna alls. Massa rör mellan revbenen när man svänger är ingen hit.
Sprint-stolarna känns väl okey när man står stilla, men inte med lite gkrafter. Lite lömskt. Köpte ett par recaro glasfiberstolar begagnade för 1000:- styck. Inte fia men recaro iaf, sköna, ganska lätta och billigare än billigaste nya stolarna. _________________ Markus Ålind |
||
Jag har en sådan stol du frågar om. Inte från Raidopower, men det verkar som att fler säljer samma stol.
Idag testade jag på konbana med 4-punktsbälte för första gången. Jag sitter väl ok, men stolen är bra smäckig och såhär i efterhand hade jag nog lagt en tusing extra för en billig sparco eller liknande. Eller haft is i magen och väntat på att en begagnad dykt upp (vilket det gjort om och om igen... ![]() Att det ser muppigt ut med en stol bryr jag mig dock inte om... ![]() _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||
Annars kan du ju köpa mina begagnade stolar inkl sidofästen för samma pengar som en ny Sparco utan fästen.
![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Jocke Rydell |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1796 besök totalt |