Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Westfield XTR2 | << 1, 2 4 besök senaste veckan (5598 totalt) |
Tycker jag verkar mycket rilmligt. Under 10 kg ska inte vara några problem. mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld... PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Varför inte en 900 grams integralhjälm istället? Dessutom kommer man i och ur bilen
XTR2'an ger verkligen habegär liksom Elise 340R. Frågan är bara om det inte skulle kännas konstigt att ha någon av dessa som vardagsbilar när jag åker med Kadetten på bana _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Haha, nä det kan ju faktiskt bli lite jobbigt att krypa genom rutan Det har ju pratats om tak till 7-bilar just ur komfortsynpunkt. Sen kan det ju möjligen, om rätt utformat, ge en postivt effekt på lyftmotstånd och kanske även på lyftkrafter, vad vet jag _________________ Pär Hylander |
||||
Det har westfeild ordnat smidigt... med motorn följer två chip, ett 100 hästars (eller vad som behövs för att besikta") och ett "vassare" för "banbruk" . Det här gäller för Megabusan (seven klonen), samma motor i XTR2 så det borde va samma för den. Läs mer på www.roadster.se (Svenska importören) |
||||
Jag kanske skulle ha skrivit att min beräknade viktökning inte var enbart för själva taket. Det går ju åt lite andra prylar som fönster och dörrar/urklivningsanordning. Mina dörrar till min Gremlin lär inte väga mer än ett kg/st när de är klara.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
oooops, jag ber om ursäkt, jag i min enfalt tog för givet att Westfield XTR2 var en vass 7-klon. Så är ju inte alls fallet!
Mitt troende om 10kg hardtop gäller alltså 7-bilar! För XTR2 får man nog tänka sig för lite extra innan man pillar ihop en hardtop till den! Bl. a ser det ju ut som motor drar förbrännings eller kylluft genom scoopet mellan förare och passagare. Dock tror jag nog att den isf skulla kunna göras lika lätta som till en 7 _________________ Pär Hylander |
||||
"Gångjärn i takets framkant så är det bara fälla upp o poppa upp som gubbenilåddan "
Jag tror fortfarande på att behålla den utan tak, den gången man sitter där uppochnervänd på sidan av banan skulle i alla fall jag tycka att det vore skönt att kunna kravla sej ut om man kände att man var oskadd... Fast om nån verkligen skulle komma i en XTR2 med hemmasnickrat tak så skulle jag då inte klaga, jag skulle fortfarande vara fruktansvärt imponerad! Tom -som förövrigt gärna skulle ha en hardtop till Miatan (bara den passar uppepå buren), fast den har ju dörrar _________________ /Tom Bengter Porsche 981 M3LR |
||||
Vår huv är tillverkad i Kolfiber (prepreg), den väger ca 3,4 kg (om jag inte minns helt galet) inklusive huvlås och förstärkningar med "det materialet som någon jobbade med och leveráde till Koeniggsegg men som jag aldrig kommer ihåg namnet på"
Edit: Tänkte att det kunde ge en fingervisning om vikten på ett eventuellt tak... _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Menar du fiberprepregen eller kärnmaterialet Divinycell eller den aluminiumhoneycomb som dom använder?? www.diabgroup.com .... _________________ Pär Hylander |
||||
Denna XTR2 var med i Roadsport A på SSM Knutstorp i sommras, det borde betyda att den är
reggad......blir ju dock lite tveksam, ser lite väl extrem ut för SBP. Den är isådana fall garanterat reggad utan vinge. Anser fö att detta måste vara den optimala glassätar/barnfamiljebilen... vid minsta kladd på inredningen är det bara att ta fram trädgårdsslangen och spola..... [/img] _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
I min taxibil får kunderna INTE äta! _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Tittade lite på resultaten i SSM Roadsport A, det var en dansk som körde den och han kom 5:a (efter 4 Porschar ) Vet inte vad dom för regler i Danmark ang sådana här kuliga bilar!? _________________ Pär Hylander |
||||
Ja, det har han väl rätt i, Honeycomb är lite annorlunda, generellt sätt kan man säga att det är (mycket) starkare i vissa riktningar än Divinycell, men svagare i andra. Divinycell är mer jämnstarkt i alla riktningar. Jag tjänar mitt levebröd på att försöka förbättra produktionsprocessen för Divinycell på olika vis. _________________ Pär Hylander |
||||
Allmänt banåkaforum Westfield XTR2 | << 1, 2 4 besök senaste veckan (5598 totalt) |