| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Forza Motorsport 2
|
4407 besök totalt |
|
Forza Motorsport 2
om en vecka kommer det. En kul grej är att det tydligen ska gå att köra med fyra skärmar samtidigt om man har fyra xbox ihopkopplade. Mer info här: http://gizmodo.com/gadgets/someone-has-a-nice-job/the-ultimate-xbox-360-racing-setup-263810.php Grabbarna i Best MOTORing provar Forza 2 med tre skärmar var:
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Kommer bli ett fantastiskt kul lir. För de som är intresserad av att köra bl.a. "STCC", drifting samt lite "Super lap" kan ju gärna kolla in http://www.forzacentral.se/forum/. Vi ska köra lite turneringar när vi kommit igång med spelandet!
_________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||
|
Någon jag känner som har en moddad X-box har spelat spelet i några dagar! Det verkar otroligt bra, extremt mycket inställningar om man vill, blir trevligt när det kommer jag som tänkt att köpa spelet
|
||
|
provade spelet igår och kan säga att jämnfört med Forza 1 är grafiken i en annan dimension !!! sjukt detajlrikdom på banorna och bilarna! känslan i bilen er bättre än 1'an men lite arcade-känsla finns kvar.. men jag ska shoppa en xbox och spelet i allafall!!
_________________ Kim Frederiksen Nissan S14a -97 2.2 Mazworx BMW 325iM Touring <--- Saknat.. Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car... |
||
|
Re:
Mja, bilarna var outsourcade till Indien och det syns.. men det kanske bara är jag som är petig... Vill man se riktigt snygga bilar så har Gran Turismo HD de snyggaste jag sett.. själva bilmodellerna alltså. _________________ Martin Öberg
|
||
|
provade demot med gamepad och det var kasst men jag tror inte jag köper spelet. ska nog satsa på Race 07 istället.
|
||
|
Imorgon släpps det. Läs recension på Fragzone.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Re:
Spionage är väl också ett jobb.
|
||
|
Vill inte påstå att jag har spelat det överdrivet mycket ännu men än så länge så känns det som om det är till belåtenhet i alla fall. Det är kul att de inte bara piffat upp grafiken utan faktiskt gjort ändringar till hela spelet, och det märks att live-delen fått ta än större plats nu. Funkar verkligen smärtfritt! Sen att ha möjligheten att ladda upp bilderna från Photo mode till nätet är ju mycket trevligt. Bjussar på en från en lektur idag
_________________ Michael Claesson |
||
|
Tycker att spelet är en stor besvikelse.
Jag vinglar fram som en skadeskjuten kråka på vägen. Cobra är den värsta av dom jag provat. Det verkar som den fortsätter att svänga en liten stund efter jag rättat upp ratten. Alldeles hopplöst. Det blir liksom att man riktar in bilen så att den pekar åt rätt håll sedan kan man gasa på. Kör med MS ratt. Snygg grafik i alla fall. _________________ Koit Reispass |
||
|
Re:
Min polare har / hade precis samma problem. Xbox ratten va ganska så kass faktiskt, säkert bara ett måndags ex men han skickar tillbaka den idag. Typ ratten stog 15 grader fel åt höger så han fick kalibrera ett dödläge på ca: 20% för att man över huvud taget skulle kunna köra. Men detta gjorde o andra hållet att finjustering av vart nosen på bilen pekar gick käpprätt åt helsike.. fullkomligt värdelöst rent ut sagt. Vilket är synd för det va förbannat kul att drifta på tsukuba, men att sätta vassa varvtider eller att ens köra nån cup gick inte.. Så skicka tillbaka ratten o få dom att skicka en ny.. verkar vara rätt mkt folk som haft problem med ratten. Mvh _________________ Alexander Viksten |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Forza Motorsport 2
|
4407 besök totalt |