| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 3,6S/M -72
|
5 besök senaste veckan (23391 totalt) |
|
Re:
Haha jadå
|
||||
|
Re:
Bytt till stora e28 diffen och byggt om fästet lite.
|
||||
|
Vi var ute en sväng med tobbe (Lewan) för att testa lite däck i eftemiddags
Självklart fick hans kamera följa med
Men VEM är det som kör egentligen???
Får nog byta däck imorgon
|
||||
|
Re:
Fina grejor vettu, kingstar på ena och barum på andra. Riktiga värstingpuckar
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
Re:
Jag har också bilar som inte är körbara
|
||||
|
Re:
Jag med!!
_________________ Per Lidbom i3S ACS -18 M5 e28 -86 M5 e39 -99 M540i/6 touring (snart M5) -01 ...och en jädra massa cyklar. |
||||
|
Körde inom Stena Gotthards i morse när jag skulle till verkstan och passade på och köra upp på vågen för att se vad den väger.
1500kg med mig i och 20 liter soppa. Undrar hur många kilo som rostat bort sen 1972
|
||||
|
Lite uppdatering kan ju vara på sin plats här inför denna säsongen.
Jag håller på med att knåpa ihop en fräsch motor då den gamla gick varm i slutet av förra säsongen. Det är lite omslipade ventiler med radie ovanför anliggningsytan och maxplanad topp. Toppen är planad även på ovansidan så att kamhuset inte ska böjas när man drar fast det. Denna säsongen ska jag åka på E85 och motorn blir mappad för detta. Har även huvudbåge och främre strävor nu som ligger färdigbockade, så jag ska försöka få i bur i den också så jag kan köra lite i Nordic Drifting Series i år. Svetsa lite rost får jag nog också göra
|
||||
|
Re:
Det finns stor risk att det kan ha varit jag ja
Bättre att svara sent än aldrig haha |
||||
|
Re:
NICE!!! ser fram till at uppleva den på banan!!
_________________ Kim Frederiksen Nissan S14a -97 2.2 Mazworx BMW 325iM Touring <--- Saknat.. Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car... |
||||
|
Re:
Ska du höja kompet för att få ut det mesta av e85? /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015
Masterstarter 2011 2012 2:a
Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 3,6S/M -72
|
5 besök senaste veckan (23391 totalt) |