Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 10251 besök totalt |
BMW SC och Bilsport Superstage (BMW Cup och gatbilar) 1/7
Under julimånad gör flertalet av oss inget mer än sover i hängmattan, och drömmer om Knutan i augusti, men det är ju bara kul under några minuter ![]() BMW SC planerar att hyra Emmaboda/Bilsport Superstage, och har förbokat den enda lediga tiden under julimånad som finns kvar att hyra (1/7) för lite racing med tillhörande socialt mys för intresserade. Ett begränsat antal platser för att tillåta semesterfirande medlemmar att få köra tills orken tryter under en dag, och tycker att max 400 Kr per förare är en rimlig kostnad. Övernattning med tillhörande pizza och småljug under kvällen planeras, men det ingår inte i priset. Inbjudan gäller BMW SC medlemmar med BMW Cup bilar och gatbilar. BMW Cup representanterna har skickat en förfrågan till BMW Cup förarna, och gatbilarna får en förfrågan via Rejsa och Autopower. Ett jämnt antal fördelat mellan BMW Cup, arrangörerna som sliter med våra banträffar, och övriga intresserade gatbilar är tanken. Banlicens finns, och tävlingstillstånd är OK:at. Jag kommer att kolla med original Försäkring också gällande gatbilar. Finns det något intresse för denna prestigefulla titel, och ![]() ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Re:
Måns behöver inte förklara, det kan jag göra. Kom du med dina skavda fälgar, och någon rattlås racing är det inte frågan om. Du kommer att få ratta mer än du är van vid, för att komma mellan konerna, fort går det också för den delen. _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
Re:
Du vet att superstage och rakt fram inte är riktigt samma sak? _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||
Re:
Tack för alla fina förtydliganden, jag bara bråkar lite med bling-bling Måns.. ![]()
Rolf & Marcus, säg till om ni vill ha rast! ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
|
||||||
Re:
![]() ![]() ![]() _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||
Re:
Det var smickrande Måns men 1700 kg jordfräs kommer inte vara kul för någon. Sorry att jag misslyckades skoja till det. ![]() Jag kommer inte då den riktiga bilen står parkerad vid den riktiga banan. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re:
BMW Cup Bröderna Skoog Samson Stålheim Jr och Sr Stacke Gata Måns Millway Daniel Loaded-Frasse (?) Fredric S (?) Fler ? Det fanns lite information om Superstage i sajberrymden: http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/data/a1612/files/SuperstageKarta.pdf _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Re:
-Vadå nästa säsong? -Stacke tyckte vi körde så sakta i standard så han lovade att ställa upp redan till Knutan i augusti ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 10251 besök totalt |