Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 11440 besök totalt |
Idag var det lite lugnare där uppe, iaf mellan 17 -19.30.
Skrapade ihop 9 varv till, och kompis-körde lite med Patrik i hans gula GT3:a Mk II. Fick med mig en kollega som är uppväxt i Cochem ( knappt 30 min därifrån) och ALDRIG åkt på Ringen. Till saken hör att han åker Boxster till vardags!!! Hoppas man sått ett frö där! Bra tagen av spektaklet var han iaf. Den sedvanliga kvällsmaten gick vi inte miste om, och idag var det osedvanligt många som åt stek på het platta!!!!!!!!!!!! Dimman ligger tät, varpå Patrik undrar om det brinner nånstans ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
Haha Fredrik, när vi var där så var det alltid den som satt brevid mig som beställde in Rompsteak. Ens egen mat smakar ju mindre bra med allt os som blir
![]() Kul att det verkar flyta på för dig ändå med körningen o allt! Hoppas vi ses i år igen ![]() /Martin _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||
Re:
Är det så mycket dimma som det verkar eller en bra ursäkt för dålig fotograf/kamera ![]() ![]() ![]() |
||
Min dotter och jag tog flygbussen från Nyköping och hadde picknik i Mosel i går. Tittade även upp på ringen givetvis, det var någon form av förarkurs där till framemot 18-tiden, så vi fick åka tillbaka hem utan några ringen varv.
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||
Gaute ringde precis, han är på Nordschleife Hardcore med Sport Auto.
Han kör sin CSL så hårt så att stolen gick av ![]() Undrar om hans bil försöker säga nåt till honom? ![]() Nu skulle han hoppa in i en GT3 RS med Horst...avundsjuk jag? _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Näe, han kör med original.
Men nu tror jag han trimmat upp sin CSL med Recaro så alla tider han kommer rabbla sedan är med en moddad CSL ![]() ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
|
||
Re:
Ja ett hardcor event var det ju inte tal om. Det ar mer hardcor pa turistkorningen ![]() Jag bytte grupp 3 ganger da alla grupperna var sa langsamma, till slut fanns inget mer att gora, an att inse att jag inte skulle fa ut nat av kursen p g a jag korde for fort. Klart jag fortsatte att kora, men att ligga pa led runt ringen i ett tempo som ar ca 60% av mitt eget, ja inte ger det mig nat ![]() Ligga pa led i 95% visst det skulle va givande, men icke. Det far bli individuell personlig traning pa ringen for mig nasta gang Men visst ar Sport Auto battre an Scuderian, alla ganger ![]() Nar man t o m far bromsa for diverse olika instuktorer, ja da ar det inte kul, till trots att de akte 997 GT3 pa cup dack samt 997 turbo p[ gatdack. Naval min tanke var ju att kora detta event da man far kora frikorning fulla varv den sista halva dagen, givetvis regnade det da. Klart korde jag anda men fick ju inget fullt torrt varv alls > ![]() Har en del film, lite inifran bilen da man ser ratten under hela korningen, kul. Samt annat da bulletcamen sitter pa taket pa min bil, skon vy. En fin sekvens da min coach Wolfgang Kaufmann i 997 Turbon skulle testa min fart ![]() Det slutade med att vi totalt lamnade de supersnabba svenska ferrari bilarna, sag dom inte i backspegeln ens, o jag fick bromsa for Kaufmann pa manga partier. I Adenauer Forst sa han pa walkitalkin, ok, i see you very fast, ehhh we now must wait for the Ferraris ![]() Lika roligt var det vid nasta grupp byte da Christian Menzel i 997 GT3 pa cup dack skulle testa min fart for att se om jag passade i hans som han sa snabba grupp ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 11440 besök totalt |