Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Online Race - Lime Rock Park - RESULTAT 17/12 02
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
2 besök senaste veckan (27016 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Den stora filen gick inte hela vägen till slutet. Så om du satte bästa tid i slutet på passet så.... sorry! Men det är ju bara en tid som du kommer kapa ännu mer på de närmaste dagarna thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nån som jämfört spårval mellan olika förare i Replay Analyser??

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 476



Det var skoj med lite träning, och nyttigt... Tyvärr visade min orutin av GPL att jag har lite att jobba på. Fast tidsmässigt hängde jag med hyffsat, och bättre skall det bli....!

De sista 3 högerkurvorna är riktigt roliga...

_________________
/Markus Lefors
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Jag vill oxå vara med...finns det plats för en tomte till??

Har dock lite problem med att få lika fin grafik som på dom bilder Magnus lägger upp. Beror det på nån saknad patch eller har jag för mesigt grafikkort? Vad skall jag isådana fall uppgradera till?

Dataspec:

Dell Precision WorkStation 530
Intelr XeonTM processor 1,7GHz med 512Kb
1GB PC600 RDRAM
Matrox Millennium G450 (32MB)

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



FSN skrev:
Jag vill oxå vara med...finns det plats för en tomte till??

Har dock lite problem med att få lika fin grafik som på dom bilder Magnus lägger upp. Beror det på nån saknad patch eller har jag för mesigt grafikkort? Vad skall jag isådana fall uppgradera till?

Dataspec:

Dell Precision WorkStation 530
Intelr XeonTM processor 1,7GHz med 512Kb
1GB PC600 RDRAM
Matrox Millennium G450 (32MB)


Det där är väl en vass maskin?!?

Magnus super-allt-i-ett-patch gjorde underverk för utseende på min maskin ivf

_________________
Pär Hylander
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
FSN skrev:
Jag vill oxå vara med...finns det plats för en tomte till??

Har dock lite problem med att få lika fin grafik som på dom bilder Magnus lägger upp. Beror det på nån saknad patch eller har jag för mesigt grafikkort? Vad skall jag isådana fall uppgradera till?

Dataspec:

Dell Precision WorkStation 530
Intelr XeonTM processor 1,7GHz med 512Kb
1GB PC600 RDRAM
Matrox Millennium G450 (32MB)
Klart du ska va med!!!! Nisse o jag ska göra en liten test extra en kväll för han blev utslängd ur servern hela tiden. Då kan du ju hänga på o kolla att allt lirar över nätet. Med ditt grafikkort ska du se upp med att lägga på alltför mycket tjusigheter om du vill köra i högre upplösningar iaf. Men om du kör i 800x600 kan du garanterat klämma dit alla tjusigheter :-) (Jag har en AMD 2000+ och en Geforce4 ti4400 och jag kan ändå inte vräka på med allt...) Viktigt med hög bildfrekvens o inge hackande när man kör med andra....

Har du bredband?

_________________
Magnus Thomé
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Nej > kör tyvärr modem hemma funkar det inte då??

Såg på att det pågick en diskussion om FF rattar, funkar det med billigaste Logitech Wingman prylen...tror jag drar iväg och fixar en direkt.........

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
FSN skrev:
Nej > kör tyvärr modem hemma funkar det inte då??

Såg på att det pågick en diskussion om FF rattar, funkar det med billigaste Logitech Wingman prylen...tror jag drar iväg och fixar en direkt.........


Modem funkar bra! Du kopplar upp dig till internet som vanligt först o sen startar du GPL. Det finns en fil som heter core.ini där det behöver stå lite rätt saker bara... kan du skicka texten i den i ett PM till mig?


Ratt.... det är definitivt värt att lägga lite till på en ratt, _åtminstone_ 1100-1200 spänn. Finliret i väggrepp i GPL o GTR2002 kommer inte fram på de billigare som mest görs för "PANG-KRASCH-jag-körde-in-i-en-vägg-och-OJ-vad-det-skakar-på-curbsen"

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



FSN-Fredrik!!!

Magnus drar igång ett test strax efter 19.00 ikväll då vi skall kolla att mitt funkar bättre.

Häng på om du har tid!!!
Skriv rejsa.nu där man skall skriva ip-nr. under Multiplayer"fliken"

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17342



Jag är lite sugen på att prova att köra online, men har några funderingar.
1. Det fanns två varianter att ladda ner av Lime Rock med samma sträckning, men olika detaljnivå. Kan man använda vilken som?
2. Hur många varv kör ni race?
3. Eftersom jag nyss laddat ner banan är jag inte direkt snabb (57.04 som bäst). Är man bara ivägen då?
4. Är det gpl.exe som försöker kontakta nätet om man slår igång? Min mjukvarubrandvägg lär protestera så den måste informeras i förväg.
5. Tolereras vilken skadenivå på bilarna som helst? De är lite sköra...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Staropramen
Malmö, Sweden
Här sen Nov 2002
Inlägg: 29



FSN skrev:
Jag vill oxå vara med...finns det plats för en tomte till??

Har dock lite problem med att få lika fin grafik som på dom bilder Magnus lägger upp. Beror det på nån saknad patch eller har jag för mesigt grafikkort? Vad skall jag isådana fall uppgradera till?

Dataspec:

Dell Precision WorkStation 530
Intelr XeonTM processor 1,7GHz med 512Kb
1GB PC600 RDRAM
Matrox Millennium G450 (32MB)



Tycker bestämt att du ska lasta i ett mastigare grafikkort, typ det Magnus har!

Din spec. är mycket bra, men det känns som om grafikkortet agerar flaskhals...

Lycka till!

_________________
Mvh,
Kalle Hansen

BMW 525iA -93 (Underbar)
Peugeot 605 -97 (Helst inte)
Citroen AX 14 -88 (Snabbast vid rödljusen)
BMWCS[syd]#5120
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Mäkinen skrev:
Jag är lite sugen på att prova att köra online, men har några funderingar.
1. Det fanns två varianter att ladda ner av Lime Rock med samma sträckning, men olika detaljnivå. Kan man använda vilken som?
2. Hur många varv kör ni race?
3. Eftersom jag nyss laddat ner banan är jag inte direkt snabb (57.04 som bäst). Är man bara ivägen då?
4. Är det gpl.exe som försöker kontakta nätet om man slår igång? Min mjukvarubrandvägg lär protestera så den måste informeras i förväg.
5. Tolereras vilken skadenivå på bilarna som helst? De är lite sköra...


Jag svarar på det jag kan, resten fyller nog någon annan i.

1. Ja, du kan använda vilken som
2. ?
3. 57.04 (Bra för att nyss ha laddat ner banan) är en tid som dom flesta ligger runt. Även om några är snabbare så kör man ju av titt som tätt. Känslan att vara ivägen har man nog bara själv. Vi kör ju enligt rejsa.nu:s filosofi; Att ha skoj!
4. ?
5. Den som är "Host" bestämmer hur lättskadad bilen skall vara. För det mesta så kör man på "None Damage"

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17342



Kom på en sak till...
Hur funkar det med tankstopp? När jag kör själv brukar jag köra så korta race att det inte behövs och när jag tränar kör jag "shift+R"-tankningar.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
1. Det fanns två varianter att ladda ner av Lime Rock med samma sträckning, men olika detaljnivå. Kan man använda vilken som?

Jepp. Se bara till att du inte har varianten med chikan på krönet.


2. Hur många varv kör ni race?

Det kommer bli "Int short", jag vet inte hur många varv det blir men om du kör mot datorn en gång så ser du, det är samma...


3. Eftersom jag nyss laddat ner banan är jag inte direkt snabb (57.04 som bäst). Är man bara ivägen då?

Verkligen inte! Det är nog den som kör av minst antal ggr som kommer vinna.


4. Är det gpl.exe som försöker kontakta nätet om man slår igång? Min mjukvarubrandvägg lär protestera så den måste informeras i förväg.

Jepp.


5. Tolereras vilken skadenivå på bilarna som helst? De är lite sköra...

"Int Short" = skademodellen är på och bilarna sköra. Men Shift-R funkar att reparera bilen när man smekt ett armcoräcke lite lätt och stukat ett hjulupphängningstag en aning och fått 2 grader positiv camber på höger bak.... eller nåt



Se till att ha soppa för alla varv. Dessutom, om du kör Shift-R så får du kalla däck så då tar det ett varv innan du har okej grepp igen...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



I vissa frågor skall jag vara tyst i fortsättningen. Iallafall borde jag lägga in ordet "nog" lite oftare.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17342



Magnus Thomé skrev:
1. Jepp. Se bara till att du inte har varianten med chikan på krönet.
3. Verkligen inte! Det är nog den som kör av minst antal ggr som kommer vinna.
5. "Int Short" = skademodellen är på och bilarna sköra. Men Shift-R funkar att reparera bilen när man smekt ett armcoräcke lite lätt och stukat ett hjulupphängningstag en aning och fått 2 grader positiv camber på höger bak.... eller nåt
Se till att ha soppa för alla varv. Dessutom, om du kör Shift-R så får du kalla däck så då tar det ett varv innan du har okej grepp igen...
Inga chikaner här inte...

När jag tränade igår körde jag 33 varv utan att köra av, men jag antar att det blir fler avåkningar när man ska försöka åka mot andra.

Att man får kalla däck av Shift-R har jag lyckats förstå tidigare.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Peter Olesen
Skepplanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 402



Hej, jag skulle också vilja vara med, trots att jag varken har spel eller ratt idag, än...
Hur lång tid tar det att få igång allt och ladda på patchar mm?
GPL original verkar ju inte kräva så mycket av datorn, behövs det mer när den är patchad, har en 1GHz, 512Mb, GeForce2 + ADSL
Skulle bli hemskt tacksam för några tips på FF-ratt också...

_________________

Ford Focus -05 med svängarambitioner
"Hellre Focus på bana än Porsche i garage"
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Mäkinen skrev:

När jag tränade igår körde jag 33 varv utan att köra av, men jag antar att det blir fler avåkningar när man ska försöka åka mot andra.


33 varv???? Är du verkligen säker på att det är GPL du kör?

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



volvo360 skrev:
Hej, jag skulle också vilja vara med, trots att jag varken har spel eller ratt idag, än...
Hur lång tid tar det att få igång allt och ladda på patchar mm?
GPL original verkar ju inte kräva så mycket av datorn, behövs det mer när den är patchad, har en 1GHz, 512Mb, GeForce2 + ADSL
Skulle bli hemskt tacksam för några tips på FF-ratt också...


Den datorkonfigurationen räcker långt i GPL-världen

_________________
Kalle Larsson
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17342



Nisse skrev:
Mäkinen skrev:

När jag tränade igår körde jag 33 varv utan att köra av, men jag antar att det blir fler avåkningar när man ska försöka åka mot andra.


33 varv???? Är du verkligen säker på att det är GPL du kör?
Jepp! 33 varv var det för jag fick soppatorsk tre gånger och hade soppa för elva varv i tanken.
Banan har ju inte de allra tväraste kurvorna man provat.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17342



Sådärja,
Nu har jag kört två race (19 varv styck) på Lime Rock mot datorn och jag är hopplöst efter. Första racet gjorde jag några 56-tider med 56.37 som bäst, men under andra racet kom jag inte under mitten 57-tider. Sämsta varvtid 1.01-nånting när jag släppte förbi tre bilar för jag fick blåflagg.
Är det OK att jag är med ändå?
Jag måste nog se över inställningarna för att koppla upp mig också. Man är ju inte dataknutte...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Racingsimulatorer
Online Race - Lime Rock Park - RESULTAT 17/12 02
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
2 besök senaste veckan (27016 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande