Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar Alfaträff - klassindeling? (splittad tråd) | 8 besök senaste veckan (1829 totalt) |
Jag har en liten fråga till er Alfa klubb förare (Kunta?). Vad är A-klass, C-klass o.s.v? Jag förstår att det är olika grupper som de deltagande i baträffen delas in i. Kan ni förklara hur det funkar, det vore kul att veta hur ni gör.
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Jag har varit och kört på en Alfa träff.... A, B , C-klasserna är olika snabba bilar....eller förare....... man får själv välja i vilken man passar in...och känner man att man inte passar in i klassen går det ju alltid att byta klass. _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||
R, A, B och C
R= oreggade bilar, delas in i egen klass pga försäkringarna antar jag. A= snabbaste klassen och fallande till C som är snabb klass. Är det första gången på bana så blir det automatiskt C, men det är ju inget som är stenhårt, har du rutin från andra klubbar så pratar man bara med ansvarig och kommer fram till nåt lämpligt, passar inte det så byter man, precis som Super7 sa. Mer info och regelementet för CAR Corsa (ja, vi har en egen tävlingsserie ) finns på Klubbens hemsida under Banmöten i menyn. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Jaha. Då vet man det också..
Jag vet att KAK-Södra bukar dela in sina bankörningar enl. följande: Grön grupp - registrerade bilar, förare med licens Gul grupp - registrerade bilar, förare med prova bilsportlicens Röd grupp - oregistrerade bilar, förare med licens Det verkar vara vettigt att dela in sig i grupper om det är en stor träff och med väldigt spritt vagnsmaterial och förarkompetens. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Inför träffar Alfaträff - klassindeling? (splittad tråd) | 8 besök senaste veckan (1829 totalt) |