| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Äntligen!! Mina r-däck har kommit..
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (9597 totalt) |
|
Re:
Slå ett samtal till forza och ett till KH så förklara han på ett bättre sätt än ja, för jag vet att du är bara ute efter att va viktigpeter... och om du tror att jag tror att Öhlinare är bättre bara för det står Öhlins så tror du fel, Bilstein har motsvarande grejer, men i detta fallet är det ljusår mellan ett par Pss9or och ett Öhlins CS chassie _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
|
Re:
Besegrad??? Du är ju fullständigt störd! om du känner ett behov av att tävla med mig om något så kan det ju vara bra om du berättar vad och när för mig så att jag vet det lite innan i alla fall.. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Jag tror inte, jag VET att så är fallet pga att det fodras en jä... massa konskap om stötdämare för att tala om VARFÖR. Eller besitter du den kunskapen Rickard???? om ja så tala om vad som SKILJER mellan Pss9or och Öhlins. Jag vet inte, det är därför jag frågar. Att sen ringa Forza eller KH ger inte mycket då de inte vill(får inte) tala om vad jag vill veta. Kul va??
_________________ Johan Sjölinder |
||||||
|
Re:
TAck för dom trevliga orden, smile gubbe verkar inte gå hem hos dig... I helgen på Gr så va det 2 Pss9or ägare som chassiet inte räkte till tillräkligt för, chassie är för mjukt även att bilar åkte med halv tuffa hjulvinklar så en av bilar corda utsidan på sina MPCS... Angånde R däcken så har jag börja köra för fort för mina 048or dom över hetar och går inte att hålla ner i temp efter ettt par varv...Dags att prova ett par MPCS på gt2an.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
|
Re:
Då tror du som saom sagt fel, min tjej jobbar på Öhlins därav att jag har Öhlinare inte för att jag tror att dom är guds gåva till stötdämparna...Jag är varken snabbare eller långsamre med dessa på min bil,och orginal Bilstein funkar super _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Var vi inte äverens om att PSS9 bara var en dämpar typ, mao säger inte ett sk... Om resten av chassit.
och var kom då, detta ifrån?
||||||
|
Ja exakt kolla upp lite vad Öhlins CS är för nått och vad ett par Pss9or är för nått så märker du snart skillnaden, Bilstein har motsvarade grejer som är minst lika bra...
Är ju som att jämföra ett H&R standar coil over kit mot derras CS kit, ljusår därimellan med.. Här kan du läsa lite om dom som används i Cs satsen http://www.ohlins.se/Automotive/Prod _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
|
Hur defierar man en ljusårsskilnad när det gäller chassi???
Känns lika bra som att mäta väghållning i mm säkning, bra sort det också
I min värd så är det avstämming, grepp, dämparkurvor, fjäderhårdheter, krängstyvhet mm mm mm som man kan tala om chassit är juster eller ej. och i slutändan när det gäller finliret och chaffisens egenheter som måste fixas genom prov. Sen länken hänvisar bara till dämpartyper, inget om fjäderhårheter mm. Snygga bilder är det i alla fall
||||||
|
En liten fundering från mig som åker pss9...
Jag åker en evo 5 rs med uppgraderat allt. Bussingar, diffar, bur, stag, dämpare, rdäck etc etc... Jag var skitnöjd med min pss9 innan jag började modda med bilen och fick upp farten. Nu tycker jag trots mycket laborerande att dämparna inte matchar chassit och min körstil (som är ganska brutal) Dämparna blir för mjuka och pallar inte att hålla bilen som JAG vill. Har beställt cusco zero 2 r med topmounts. Återkommer med en rapport _________________ Andreas Håkansta |
||||||
|
Re:
Det är inte dämparna som håller bilen upp (roll ?), dom bestämmer enbart hur lång tid det tar innan du når det läge som sidoaccelerationen och fjädrarna/kränghämmarna ger att du får. Så om det var så att ditt kit kanske hade mjuka fjädrar och krängare hade detta räckt att ändra på istället för att byta hela paketet... Dämpare pallar ganska stora förändringar på fjäder nnan dom börjar bete sig riktigt illa. Evo 5 RS = Rallyjapan? Hur hårda fjädrar är det i PSS9-kitet? |
||||||
|
Re:
Precis! Det här är en av dom absolut vanligaste missuppfattningarna; "Mjuka dämpare".. På samma sätt så är det svårt att säga om PSS9 rakt av är bättre eller sämre än Öhlins. Visst: Öhlins har mycket högre precision och bättre justerbarhet, men det blir ju lite som att jämföra en omega med en Rolex. Bra klockor båda två, men det som avgör funktionen är ju om man har ställt klockan rätt från början.
_________________ -- |
||||||
|
Re:
Så klockren beskrivning!
|
||||||
|
Re:
/Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
|
Re:
om något så borde dina dämpare varit för hårda för din körstil innan och nu är det fjädrarna som är för mjuka (vilket dom varit hela tiden men inte märkts). Men som sagt balansen och inställningen från början är det viktiga. /Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
|
Re:
Ja, vad man kan få till det ibland...
|
||||||
|
Re:
Problemet är väl att Pss9or är gjord för gatan och när det börjar bli R däck och riktig snbb körning så pallar dom inte med, men kanske ett fjäder byte duger då, men har hört och läst att och även pratat med forza om att det inte blir så bra... _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
|
Re:
Det fungerade ju alldeles utmärkt på en 996 Turbo (R Turbo 550) att köra 1.28 på GR, tror de flesta tycker det är ganska fort. Spec. Ruf Sportchassi (=PSS9 och Rufs fjädrar) 550 hk R-däck Diff _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
|
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
![]() |
Däck för banåka
Äntligen!! Mina r-däck har kommit..
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (9597 totalt) |