Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Banbil för ca 500k
1, 2, 3 ... 10, 11, 12   >>
2 besök senaste veckan (36630 totalt)
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402


Trådstartare
Nu lär jag väl få hur många förslag som möjligt, man jag chansar.

Jag har tänkt mig att köpa mig något roligt att köra med på trackdays, men vet inte riktigt vad man skall ha. Ett krav jag har, det är att den skall vara godkänd för gata. Jag vill helst inte heller hålla på ett bygga om något befintligt, utan vill köpa något färdigt och klart.

En annan viktig sak också är ju också att den skall vara skapligt potent på banan och i slalombanan. Rolig att köra är ju ett plus också, men om den är snabb så blir den kanske rolig samtidigt.

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



kotten skrev:
Nu lär jag väl få hur många förslag som möjligt, man jag chansar.

Jag har tänkt mig att köpa mig något roligt att köra med på trackdays, men vet inte riktigt vad man skall ha. Ett krav jag har, det är att den skall vara godkänd för gata. Jag vill helst inte heller hålla på ett bygga om något befintligt, utan vill köpa något färdigt och klart.

En annan viktig sak också är ju också att den skall vara snabb på banan och i slalombanan, gärna snabbast. Rolig att köra är ju ett plus också, men om den är snabb så blir den kanske rolig samtidigt.


Ariel Atom ??

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 465



Exakt samma tankar hade jag, och då blev det M3 CSL, jag har inte ångrat mig.

_________________
Henrik Troeng
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 413



Fredrik - SLC skrev:
kotten skrev:
Nu lär jag väl få hur många förslag som möjligt, man jag chansar.

Jag har tänkt mig att köpa mig något roligt att köra med på trackdays, men vet inte riktigt vad man skall ha. Ett krav jag har, det är att den skall vara godkänd för gata. Jag vill helst inte heller hålla på ett bygga om något befintligt, utan vill köpa något färdigt och klart.

En annan viktig sak också är ju också att den skall vara snabb på banan och i slalombanan, gärna snabbast. Rolig att köra är ju ett plus också, men om den är snabb så blir den kanske rolig samtidigt.


Ariel Atom ??


Hör med Jonas på Driving Event, de har ev. en röd 245hkr demo till salu.

_________________
Johan Bergin
Citera
elken
Skåne
Här sen Feb 2005
Inlägg: 20



996Gt3 MK1

_________________
Johan Nordqvist
"Nulli secundus"
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

GT3 och M3CSL är väl standardsvaren (även om det finns fler 911-kloner och "vanliga" M3an också)... Viper eller Ferrari 360 är väl alternativen som inte är lika kvicka i konbanan men mer udda och därför "ballare"?
En vass Lotus hade du väl nyligen så det är väl inte att tänka på igen?
Sen finns det väl några japanska rallyjärn som är både kvicka och hållbara för den pengen?
Audi S5 är ruskigt snygg men går väl bort för att den aldrig kommer att vara vassast? Audis RS-modeller kanske kan kvala in om japanarna gör det, men inte mot bansmiskare som GT3?

_________________
/Kristian Elisson
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 465



Kristian Larsson skrev:
GT3 och M3CSL är väl standardsvaren (även om det finns fler 911-kloner och "vanliga" M3an också)... Viper eller Ferrari 360 är väl alternativen som inte är lika kvicka i konbanan men mer udda och därför "ballare"?
En vass Lotus hade du väl nyligen så det är väl inte att tänka på igen?
Sen finns det väl några japanska rallyjärn som är både kvicka och hållbara för den pengen?
Audi S5 är ruskigt snygg men går väl bort för att den aldrig kommer att vara vassast? Audis RS-modeller kanske kan kvala in om japanarna gör det, men inte mot bansmiskare som GT3?


Visa mig en 360 för 500' så ska jag köpa den

Audi RS bilarna kommer aldrig att bli snabbast i konbanan eller i vanliga banan i hyffsat orginalskick, då måste man bygga om mycket... / Fd RS2 och RS4 ägare

_________________
Henrik Troeng
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

HTR skrev:

Visa mig en 360 för 500' så ska jag köpa den

Det har du nog rätt i, går nog åt en hundring eller två till.

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



För de pengarna hade jag köpt denna osså haft lite pengar över till däck.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38625


_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

En Corvette C6 bör väl gå att hitta för den pengen? Fast man kanske måste ha en Z-modell för att det ska vara riktigt vasst på banan?

_________________
/Kristian Elisson
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402


Trådstartare
jbergin skrev:
Fredrik - SLC skrev:
kotten skrev:
Nu lär jag väl få hur många förslag som möjligt, man jag chansar.

Jag har tänkt mig att köpa mig något roligt att köra med på trackdays, men vet inte riktigt vad man skall ha. Ett krav jag har, det är att den skall vara godkänd för gata. Jag vill helst inte heller hålla på ett bygga om något befintligt, utan vill köpa något färdigt och klart.

En annan viktig sak också är ju också att den skall vara snabb på banan och i slalombanan, gärna snabbast. Rolig att köra är ju ett plus också, men om den är snabb så blir den kanske rolig samtidigt.


Ariel Atom ??


Hör med Jonas på Driving Event, de har ev. en röd 245hkr demo till salu.


Yep, jag var där idag och körde den på Sviestad.

Men jag vill nog ha kompressor varianten och förövrigt så är denna 245:a i princip redan såld till någon som var ivrig och få sitt ex redan nu och inte vänta nio månader på en ny Atom.

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402


Trådstartare
Kristian Larsson skrev:
En Corvette C6 bör väl gå att hitta för den pengen? Fast man kanske måste ha en Z-modell för att det ska vara riktigt vasst på banan?


En Corvette Z06 vore absolut ett alternativ, men då räcker väl inte 500k

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402


Trådstartare
Fredrik C skrev:
För de pengarna hade jag köpt denna osså haft lite pengar över till däck.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38625



Detta är nog inget alternativ, då jag precis sålde min Exige för något annat. Min var i princip likadan som Patrik

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402


Trådstartare
Att det inte är någon som har föreslagit en Seven..... Är det inget att ha?

Nackdelen med en seven är väl utseendet och även aerodynamiken. En Atom har väl inte heller den bästa aerodynamiken kanske.

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402


Trådstartare
Jag vet inte om jag vågar fråga detta känsliga, men om man skall ha en 911, vilken skall man ha då?

GT3 är väl najs, men det är ju värsta dussinbilen.

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



kotten skrev:
Kristian Larsson skrev:
En Corvette C6 bör väl gå att hitta för den pengen? Fast man kanske måste ha en Z-modell för att det ska vara riktigt vasst på banan?


En Corvette Z06 vore absolut ett alternativ, men då räcker väl inte 500k
680 och uppåt för C6 Z06 om du skall handla här hemma (annonspriser visserligen).

Kolla upp C5ans Z06, visst är den klenare (och med lite längre häck) men bananpassad från början. Men det finns inte så många till salu på studs.
tex http://www.blocket.se/vi/12215761.htm

exempel på andra sidan pölen: http://forums.corvetteforum.com/showthread.php?t=1760187

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
kotten skrev:
Kristian Larsson skrev:
En Corvette C6 bör väl gå att hitta för den pengen? Fast man kanske måste ha en Z-modell för att det ska vara riktigt vasst på banan?


En Corvette Z06 vore absolut ett alternativ, men då räcker väl inte 500k
680 och uppåt för C6 Z06 om du skall handla här hemma (annonspriser visserligen).

Kolla upp C5ans Z06, visst är den klenare (och med lite längre häck) men bananpassad från början. Men det finns inte så många till salu på studs.
tex http://www.blocket.se/vi/12215761.htm

exempel på andra sidan pölen: http://forums.corvetteforum.com/showthread.php?t=1760187


Tackar, men om en Corvette skulle vara ett alternativ, så är det nog tyvärr bara Z06:an som jag kan tänka mig och den är naturligtvis alldeles för dyr.

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



kotten skrev:
Att det inte är någon som har föreslagit en Seven..... Är det inget att ha?

Nackdelen med en seven är väl utseendet och även aerodynamiken. En Atom har väl inte heller den bästa aerodynamiken kanske.


Plus att alla olyckor resulterat i allvarlig skada (invaliditet) eller död. Inte speciellt bra.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



kotten skrev:
Jag vet inte om jag vågar fråga detta känsliga, men om man skall ha en 911, vilken skall man ha då?

GT3 är väl najs, men det är ju värsta dussinbilen.


om du nu inte vill ha GT3 eller M3 CSL, hur man nu kan resonera så
Så är väl en 996 Turbo mycket bang for the buck thumbs up

Annars slår ju en Radical allt som finns om de går å få reggade i Sverige

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Z4 i M-version och med tak (heter dom fortfarande MCoupé?) är en kul och snabb leksak.

_________________
/Kristian Elisson
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2363



Hrm sålt en exige?
Quote""
Jag har tänkt mig att köpa mig något roligt att köra med på trackdays, men vet inte riktigt vad man skall ha. Ett krav jag har, det är att den skall vara godkänd för gata. Jag vill helst inte heller hålla på ett bygga om något befintligt, utan vill köpa något färdigt och klart.

En annan viktig sak också är ju också att den skall vara snabb på banan och i slalombanan, gärna snabbast. Rolig att köra är ju ett plus också, men om den är snabb så blir den kanske rolig samtidigt.""

Var det inte Exige den bilen?
Då blir ju frågan extra intressant!! thumbs up
Vad saknade du med Exigen?
Alltså
prio Rolig/snabbast // slalombana/bana
Själv hade jag lagt pengarna på körlektioner men då är jag också i behov avatt lära mig köra

Skall bli intressanrt att se vad det blir(Kanske flera bilar)

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Allmänt banåkaforum
Banbil för ca 500k
1, 2, 3 ... 10, 11, 12   >>
2 besök senaste veckan (36630 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande