Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bästa julklappen?
1378 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41557

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Vad önskar ni er till (h)jul?

Själv önskar jag mig lite ytterligare uppdateringar till datorn så att vintermånaderna går fortare med ännu bättre GPL och GT2002 :-) En kopplingspedal till pedalstället till datorn vore ju skoj det med Jag har lite svårt att önska saker till den riktiga bilsäsongen så här års. Det dröjer alldeles för länge tills man får leka med julklapparna isf. Men det är kanske bara jag? Ett nyårslöfte kan bli att åka till Ringen nästa år... är det inte såna löften man ska ge på nyår?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



En perfekt julklapp som hela familjen har glädje av.

http://www.riderperformancemotorcycles.com/products/otherproducts/toiletseats/

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002
Inlägg: 640



Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41557

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Måste gå skitfort (hehe) på toaletten då antar jag! Bra innan rejs....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



ja man är ju "lite" enkelspårig i sitt bilintresse m3 e30 m3 e30 m3 e30..

så den här vill ja ha:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=2565&it . . . . thumbs up thumbs up thumbs up
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364



Magnus Thomé skrev:

En kopplingspedal till pedalstället till datorn vore ju skoj det med :


Det vore helskoj, absolut !! Men hur kör du/ni GPL utan koppling ? Jag menar, fullgasväxlingar och rycka i spaken är väl okey men börjar inte lådan gnissla lite väl mycket till slut ???
Jag kör iofs. inte heller med kopplingspedal så där tror jag att det är därför lådan kastar in handduken efter halva rejset...
Har du/ni speciella sätt att växla på, kanske att man släpper lite på gas under själva växlingen, eller ???

Bara väldigt fundersam !!!

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Hazze owenius skrev:
Har du/ni speciella sätt att växla på, kanske att man släpper lite på gas under själva växlingen, eller ???

Bara väldigt fundersam !!!


Framför allt så sparar du väl motorn om du inte fullgasväxlar. Jag släpper alltid gasen vid växling trots att jag kör på "Non damage" beroende på att det låter minusrejsigt när motorn varvar upp vid växling. Om man nu inte växlar på absolut maxvarv vill säga. Men det gör man ju inte så ofta. (?)
Jag brukar ofta praktisera short shifting för att hålla koll på bakhjulens spinn i kurviga guppiga knixiga partier.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364



Nisse skrev:

Framför allt så sparar du väl motorn om du inte fullgasväxlar. Jag släpper alltid gasen vid växling trots att jag kör på "Non damage" beroende på att det låter minusrejsigt när motorn varvar upp vid växling. Om man nu inte växlar på absolut maxvarv vill säga. Men det gör man ju inte så ofta. (?)
Jag brukar ofta praktisera short shifting för att hålla koll på bakhjulens spinn i kurviga guppiga knixiga partier.


Ahaa, det är väl antagligen det som händer när snurran bara dör med ett skott och det dammar till i speglarna ??
Ja, då vet jag väl på ett ungefär hur jag ska gå tillväga för att motorn ska hållas... Då var det så som jag förutspådde !?
Bara att se till få tag i lite nyare uppdateringar och nöta på då..

Tack Nisse !!!

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



[quote="Hazze owenius"]
Nisse skrev:

Ahaa, det är väl antagligen det som händer när snurran bara dör med ett skott och det dammar till i speglarna ??
Ja, då vet jag väl på ett ungefär hur jag ska gå tillväga för att motorn ska hållas... Då var det så som jag förutspådde !?
Bara att se till få tag i lite nyare uppdateringar och nöta på då..

Tack Nisse !!!


Det var så lite så!

Hade du kört med vyn bakifrån eller tittat på någon replay så hade du sett fina eldslågor också...

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Hur byter man vy i GPL???

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41557

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
FSN skrev:
Hur byter man vy i GPL???
F10 men om du kör i "F10" vy så får du räkna att bli hårt mobbad av alla GPL-purister (bla mig )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Allmänt banåkaforum
Bästa julklappen?
1378 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande