Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
6 besök senaste veckan (3482 totalt) |
Var hitta 200 bar kompressor.
Var kan jag hitta en kompressor som klarar att fylla gastuber till 200 bar. Det finns dykkompresorer att köpa för ca 15 000:- Finns det någon annan lösning. Motorer har jag....så det är bara kompressorn jag behöver. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
I lumpen.....Så hade vi kompressorer som vi fyllde "gastuber"med tryckluft för att driva jätte stora pulversläckare med,kommer jag ej ihåg fel så gick det att få i 300bar.Dom var byggda på släpvagnar med en dieselmotor på så mobila va dom oxå,kanske finns på nåt överskottsutförsäljning?
_________________ Stefan Karlsson |
||
Re:
Ska du fylla dyktuber är det lite känsligare, måste ha olika filter bla bla bla. Men vill du fylla lufttuber för att ha tryckluft i depån är det lugna puckar vad jag känner till. _________________ Roland Johansson |
||
Prova att lägga en köpesannons på www.dykarna.nu. Det finns kanske någon som sitter på en gammal kompressor med trasig motor som du kan få billigt.
_________________ Fredrik Svärd |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
6 besök senaste veckan (3482 totalt) |