Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Sparade trådar/FAQ Krängnings hämmare? | << 1, 2 6 besök senaste veckan (14658 totalt) |
Tack för detta. Jag har länge ifrågasatt resonemanget om kränghämmare........och tyckt att ju mer jag läser...desto mer motsägelsefullt blir det. Detta har medfört att jag i stort sätt slutat läsa dessa krängande trådar.......och den här läste jag bara för att det inte fanns något annat att läsa. Det här stämmer till och med med mina tankebanor.... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Tackar, då slipper jag fundera på det mer och försöka lösa det på något annat (ekonomiskt) sätt.
Nu blev det ju inte aktuellt, men då kan jag lägga planerna att svetsa om fästena (för justerbarhet) på hyllan också. _________________ Bo Eliasson Det är kul att köra fort. |
||||||
Nu blev det ju inte aktuellt, men då kan jag lägga planerna att svetsa om fästena (för justerbarhet) på hyllan också.[/quote] Med rätt grejer går nog det mesta! Fast sprött stål skulel jag vilja pröva med innan.. nu är jag ingen svetsare men kan en del annat! Så detta är ett antagande ifrån mig och det ska ju givetvis nämnas så det inte tas som absouluta faktan! _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
Nu har jag monterat den grövre hämmaren!
Var ganska skeptisk när jag rullade ut på test slingan. Men redan i första böjjen hade jag ont i ansiktet ! Trodde inte det gick att få en guattro audi att bli så enormt rolig. Turn in blev över min högsta önskan,överstyrning finns när jag behöver. Får ett super fint tryck i bakvagnen, skriker i bakhjulen har alldrig hänt förut! ökade fart i en rondell med 12%! Åkte 4 varv med härlig drifting! Tack för hjälpen på detta suveräna forum!!! (Nu blir ringen ännu trevligar!) |
||||||
Vad blir den praktiska effekten av att montera ytterligare en exakt likadan hämmare parallellt med den ursprungliga? Hur mycket styvare? Har sett det på en Alfa 164 och det gör underverk och var enkelt att montera på just den bilmodellen. _________________ Magnus Åberg Fiat X1/9, Fiat Uno TURBO, Fiat Coupe, Fiat Ritmo TC, Lancia Delta Integrale, Flavia Coupe 1.8, Alfa Romeo 155 Q4 |
||||||
kan du göra en kvaletativ gissing? (om du läst hela tråden) ps Inget påhopp utan bara ett sätt att försöka få folk att använda njuren _________________ Johan Sjölinder |
||||||
Mitt grundtips är dubbelt utan att ha räknat på det . De gamla fysikböckerna visar sig vara flera dagars magasinsletande borta. Tyvärr är inte alla fysikaliska samband linjära och jag erkänner att jag inte hållit kunskaperna i mekaniken riktigt aktuella. Därför tänkte jag att om någon som uppenbarligen kan räkna eller har koll på läget kunde bespara mig osäkerheten. Och jag tackar för svaret.
Hmm...eller kanske snarare 4 ggr om det är kvadratisk med areaökningen. _________________ Magnus Åberg Fiat X1/9, Fiat Uno TURBO, Fiat Coupe, Fiat Ritmo TC, Lancia Delta Integrale, Flavia Coupe 1.8, Alfa Romeo 155 Q4 |
||||||
ok vi skall försöka få lite fart i korskopplingsskåpet
1 krängare har 1 fjäderkonstnt. Tar vi nu 2st lika så blir den sammanslagna fjäderkonsten x2 om vi lägger de paralelt. Mer djupgående på matten/fysiken för krängre, se tex https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Johan Sjölinder |
||||||
Sparade trådar/FAQ Krängnings hämmare? | << 1, 2 6 besök senaste veckan (14658 totalt) |