Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7156 besök totalt |
Då finns det ju chans att alla de omnämnda bilarna har gjort sina försök innan den 29 oktober så vi vet hur fort Loaded måste blåsa på
![]() ![]() ![]() |
||||
Härliga bilder
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Kan berätta om ett intressant brev jag sett i frågan. Mer
![]() Brevet var skrivet på Paganis brevpapper och signerat inte mindre än av Horatio himself. Då han inte kan engelska, var det översatt till "queen's english". Brevet var adresserat till Sport Auto och gick i korthet (och fritt ur minnet nu) ut på att de tyckte det var konstigt att varvtiden på Porsche Carrera GT var angivet mycket noga, ner till hundradelar, medans deras tid avrundats uppåt, dvs. 7:32 vs. 7:33 fast det i verkligheten endast skiljde någon tiondel och inte en hel sekund. Porsche Carrera GT - 7:32.44 Pagani Zonda F - 7:33 http://supercarfreak.net/gallery/alb oavsett var det hur tydligt som helst att de antydde att Sport Auto gynnade Porsche framför utländska biltillverkare och att redovisningsmetoden ändrats för att lyckas med det. Det visar, bland många andra saker naturligtvis, hur viktigt det är med varvtider i marknadsföringen och att det i slutändan tydligen säljer bilar. Intressant länk http://en.wikipedia.org/wiki/Nordsch _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Dessa tider är från Wikipedia.
Vad gäller egentligen ![]() ![]() ![]() Intressant med 997 GT2. 7:28 - Porsche Carrera GT, 612 PS/1475 kg, Walter Röhrl, (Autobild 07/04) 7.32 - Porsche Carrera GT (Sport Auto Trophy, driven by Horst von Saurma) 7.32 - Porsche 997 GT2 2008 (Motor Authority) 7.32 - Gemballa Porsche GTR 600 PS/1432 kg (Gemballa) 7:33 - Pagani Zonda F, 602 PS/1230 kg (sport auto 05/06) 7:34 - Koenigsegg CCR, 806 PS/1418 kg, Horst von Saurma (sport auto), oct 17-18 2005 |
||||
Haha, adderar man ihop sektortiderna landar man på 7:32,5, dvs hela 6 hundradelar långsammare än Carrera GT!
Men, å andra sidan kan det ju faktiskt vara så att Carrera GT-tiden är "helvarv" för att faktiskt kunna räknas som officiellt rekord medan Zonda-tiden är tydligt beskriven som det "klassiska" Sportauto-varvet på 20,6 km. om det är så är differensen 3-5 sek och inte längre tiondelar... _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Re:
Var det denna som Wolfgang Kaufmann rattade?? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Re:
Finns massor med inofficiella tider, en mer komplett lista med både officiella tider/Sport Auto samt uppskattade tider finner du här: http://www.supercars.net/PitLane?vie Att 997 GT2 uppskattas till 7.32 (och Walter sagt att den nästan är lika snabb som en Carrera GT) bör man ta med en nypa salt. När det gäller det här med tider tycker jag den bästa referensen överlägset är när Horst kör bilarna i Sport Auto. Då är det åtminstone samma förare hela tiden! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Japp, det är det som är bra med listan jag postade precis, där är mycket utav tiderna länkade! http://www.gemballa.com/News/gtr6002 ![]() |
||||
Är du verkligen säker på att du skojar Göte? Jag är helt säker på att alla på rejsa trodde att du var fullständigt ointresserad av något så trivialt som varvtider
![]() ![]() |
||||
Re:
![]() ![]() ![]() |
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Zonda F... RT12... Jag vill inte vara på ringen just nu, nä inte alls...
![]() Varför har dom inte plockat bort konerna vid turistinfarten? Kanske finns en lucka som man inte ser annars lär ju dom där flyga all världens väg sen. _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7156 besök totalt |