Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (6076 totalt) |
Här kommer även mina bilder.
Träffen på Kinnekulle med Opel Sport Club & GTiklubben den 23/9 - 2007. ![]() Tidig avfärd från Helås med mig själv , Pekka och Thor "Manny". ![]() Här tidigt på morgonen med dagg i bild ![]() ![]() Här samlade för att möta upp Johan. Pelles fina svarta Mk 1 närmast. ![]() Vindlande och vackra vägar i solen. Man blir bra sugen att åka när man ser bilderna. Här var vi nästan framme vid Kinnekulle Ring. ![]() oordningen var total för Struve satt i insläppet ![]() Välkomnandet var helt ok dock. ![]() Full aktivitet i depån. Blev fler och fler och snart var det fullt. Mååånga bilar och även folk som kollade på. Välbesökt träff denna gång. ![]() Dags för lite service och besiktning. ![]() Barbapappa var det denna gång som var "der führer" över vår eminenta bromsvätskeprovare ![]() Fick röd lampa som vanligt och han bara garvade medhållande. Min vätska var ny men bara att byta. ![]() Förarmötet! ![]() Förväntan var stor. Mååånga var det som ville köra. Kön ville aldrig ta slut och passen var korta. ![]() En bekant bil. ![]() Bekant ansikte på Kinnekulleträffarna. ![]() Pekka med sin Golf CL. Hade moterat bågar på taket dagen till ära ![]() ![]() Ny rejsig Mk I:a. ![]() På banan. ![]() Barbapappa in action. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gammal Bubbla. ![]() Nya Bubblan går hyfsat på bana med. ![]() Bmw med kärlek för tv-krönet ![]() ![]() Per Feuk med sin snabba snygga Mk I:a. ![]() Här paus i Depån. Fina bilar att titta på med. ![]() Gammal & ny förpackning. ![]() Manny motorum , en frisk gubbräser 1,8 20V. ![]() Bitvis många bilar. Jämna och lagom blandning. Kul att se så många olika varianter. ![]() Finn ett fel eller en katt blend hermelinerna ![]() ![]() ![]() Tv-krönet medförde som vanligt en del action. ![]() ![]() Jetta 75hk mot rejsig Golf i "Gubbduell". Vårt Slow Racing gäng blir större. ![]() ![]() Min egen Jetta. Man kan ha kul med bara 75 ponnysar. Så snabb att den knappt fastnar på bild........NOT ![]() ![]() Mannys nya bil gick bra. Pekka hjälpte med justering av Bilsteinbenen. Detta är ju Fredrikssons rejsabekanta bygge som är snyggt. ![]() Snabbare och snabbare gick det under dagen. ![]() ![]() ![]() Snabb Miata. ![]() ![]() Gammel Opel som hade kul. Inte helt orginal under huven. ![]() Stundom konstiga hjulvinklar ![]() ![]() Barbapappa och birger i duell. Dessa följdes åt under hela dagen i jämna varvtider. Stor VR6:a och liten ettrig 16V. ![]() Birgers VR6:a. På väg upp mot krönet. ![]() ![]() ![]() ![]() Mikas 1,8T. Denna doftade som en hembrännare hela dagen. Spritdriven och frustande turbo. ![]() Pekkas Golf Cl. Takräcket retade många. Men vad gör man inte för att dölja annat. Gubbstuket var ett givet tema på denna bil. Skidor på taket nästa??? ![]() Razer med sin Jetta 16V. Sån skulle ju jag själv ha haft ![]() ![]() Skoda Diesel. Snabb , snygg och tyyssst! ![]() ![]() Sandwich!? ![]() ![]() ![]() Slutligen mer bilder på den gammla bubblan. Snygg körning och den gick helt ok. ![]() ![]() ![]() Fanns även fler fina bubblor att kolla på. Dessa stod i solen och gassade. ![]() Här fanns även denna "rosthög" ![]() ![]() Så gjorde även hovfotografen Jani. ![]() Johan "Razer" glassade i solskenet. ![]() Figgz var naturligtvis där. I full förd med att diskutera. Var en del att prata om efter de första passen. ![]() Även Junfors och P-Plats Patrik fanns på plats. ![]() Även en annan kändis med en MYCKET FIN orginalare fanns på plats. Patrik Hagel med sin putsade finbil var där. ![]() Fanns även en del snygga oplar på plats(skrev ja det där)....... ![]() ![]() ![]() ![]() Men även en solig dag som denna måste ju ta slut. Kul att träffa så många på träffen och köra så mycket. Blev väl en 15mil eller mer denna gång. Väl mött nästa gång. Vintern blir lång och väntan lika så. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Lillen, jag hade nog bara dessa. Klick på bilden igen för full size
http://figgz.mine.nu/traffar/kinneku http://figgz.mine.nu/traffar/kinneku Förresten, snygga bilder o tack för hjälpen med cabben ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Re:
Tack för bilderna iaf. och varsågod. Blev ju inte som det var sagt men iaf. Hoppas det inte blev krångligt med att få bilen dit den kom ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Re:
Javisst kan jag det, PMa mig en mailadress så får du dom i originalstorlek ![]() _________________ Daniel Briander, Alfa Romeo 156 V6/ |
||||
Tack alla för en trevlig dag.
Alltid lika svårt med hur många man ska bjuda in utöver GTi och OSC. Nu hade jag känslan att intresset var stort så tex Rejsa fick inga egna platser. Vi hade runt 10 extrainbjudna och ändå var vi runt 70 bilar på banan vill jag minnas. Tyvärr är det svårt med ekonomin om vi begränsar oss till färre deltagare. Vi kommer dock framöver diskutera hur vi gör med kostnader och avgifter i samband med träffarna. Vi är ju rätt billiga som det är idag. _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
åk
Hej Opel mfl freaks Kom o åk på Knutstorp 7/10 hela dagen med Hyllinge MS http://www.hyllingems.se/ Förlängd anmälningstid / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Re: åk
Är det tävling? elelr bara köra o se glad ut? pris? hittade inte på er sida. |
||||
KM, DM
Öppet klubbmästerskap samt DM om du har vagnbok (SBF tekniska regler gäller i båda) Åk o va glad Allt du behöver veta står i länken i mitt inlägg Läs inbjudan, anmälningsblanket mm http://www.hyllingems.se/ / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (6076 totalt) |