Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
På tal om GPL, GTR2002 etc, etc...
3497 besök totalt
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
...Är det ingen som är tabbetorsk på GP500 ?? Jag är det...

Jag köpte spelet -97 (tror jag det var) för att det såg rätt ballt ut och att jag kört en demo som jag plockade hem från Microprose/Hasbro's hemsida. Jag vart mycket överraskad av dess potensial och det arbete som är nedlagt på att få det så troget som möjligt...

När väl CD'n var hemma och spelet installerat i burken vart jag änmer överraskad av alla inställningsmöjligheter och fr.f.a. körbarheten.. Den är enorm !!!

Än idag anser jag att det inte finns ett spel/simulator till just motorcyklar/roadracing som ens kommer i närheten av GP500. thumbs up
Tyvärr har jag inte fått det att fungera på något annat operativsystem än Win98 men det finns säkert flertalet patcher att plocka hem för att få det att fungera i nyare system.

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 99



Vi brukar köra det multiplayer på jobbet ibland på Windows 2000, det går utmärkt! Jag kommer inte ihåg vilka patcher jag har gjort mer än att jag kör med 2001 års hojar. Motocross Madness 2 är också grymt kul men inte lika realistiskt (250 meters hopp klassas sällan som det... )

_________________
Torkel Börjeson
www.tracktimer.com - Programvara för racing
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
Torkel skrev:
Vi brukar köra det multiplayer på jobbet ibland på Windows 2000, det går utmärkt! Jag kommer inte ihåg vilka patcher jag har gjort mer än att jag kör med 2001 års hojar. Motocross Madness 2 är också grymt kul men inte lika realistiskt (250 meters hopp klassas sällan som det... )


Näe, 250 meters hopp är ju inte att föredra, det gör så jäkla ont när man landar !?? Annars är det väl (vad jag tycker) en ganska juste körkänsla i MCM2 !?

Har du lust att kolla upp vilka patcher du/ni har på GP500 ?? Jag har iofs. några patcher på MotOGP.. Tror att de kan vara ifrån 2001 om jag inte missminner mig ???
Det är en sån jäkla skillnad att köra med fyrtakt i jämnförelse med tvåtakt.. För det första att slippa detta hysteriska ylande som tvåtakts-maskinerna producerar men framför alla dessa underbara powerslides man får när man kranar på lite som är mycket lättare att få med MotOGP-cyklarna eftersom de har lite mer bett i botten s.a.s.
Nu är väl inte powerslide något man skall eftersträva om man vill åka fort men det är ju så innåt h#§½¤£*e häftigt !!!

Just det här med att kunna kontrollera åkandet med den effekten utan att få någon förödande highsider...

Mitt personbästa är när jag kvalade in på en 4:e plats på gridden när jag körde på "Jarama Circiut" (Catalonien/Spanien).
Under själva loppet var det på 5:e varvet då bromsade mig förbi Barros efter start/målrakan och placerade mig som 1:a.
Efter precis 20 körda varv med ett bakdäck som var näst intill överhettat (speciellt högersidan av nån anledning ) dristade jag mig att "titta efter" hur långt 2:an verkligen var (som då var Rossi), även då jag hade allt framför mig på display s.a.s. Där tappade jag koncentration och missade en bomspunkt och plöjde av banan med endast tre varv kvar och med en ledning av 6,7 sek.... Allt det där bara för att man var "nyfiken på" hur långt egentligen.. Jaa, du vet !?
Ruskigt odiciplinerat !!!! Surnade till, stängde av och gick därifrån !!! >

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 99



Nu har jag kollat lite på min installation. Versionsnumret är 1.0.1185a, syns när man har menyn framme. Jag kommer inte ihåg vilken/vilka patchar jag har använt men det finns en hel del nyttiga länkar på t.ex http://www.m4driving.sm/gp500/ bl.a en W2000/XP patch som kanske är den du söker efter. Good luck!

_________________
Torkel Börjeson
www.tracktimer.com - Programvara för racing
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
oooh, tackar så jättemycket Torkel !!!

Nu har man sett till att fördriva fritiden några månader utan kompromisser !!

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 99



Fasen vad bra att du tog upp GP500-diskussionen! Jag har haft problem med att köra race på datorn hemma, nu när jag kollade versionsnummer så såg jag att den saknade a't i slutet, efter en rask uppdatering så gick det att köra även i race, helt suveränt nu när min ratt är trasig (= inget GPL >).
Jag laddade ned 2002 års Moto GP hojar också och jag håller med (fast jag är tvåtaktsförespråkare), de nya fyrtaktarna är maffiga att köra med, det släpper och spinner i varenda kurva om man vill, speciellt Ducati Desmosedici var en intressant bekantskap!

Tipsar om en kanonlänk för riktiga racingspel, tyvärr på italienska men det finns ju översättningsprogram: http://www.m4driving.sm

_________________
Torkel Börjeson
www.tracktimer.com - Programvara för racing
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
Torkel skrev:

Jag laddade ned 2002 års Moto GP hojar också och jag håller med (fast jag är tvåtaktsförespråkare), de nya fyrtaktarna är maffiga att köra med, det släpper och spinner i varenda kurva om man vill, speciellt Ducati Desmosedici var en intressant bekantskap!


DUCATI DESMOSEDICI ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! :woot:

Finns Ducken med !?? Blir till att ladda hem den då.... Fasen !!! Å jag som sitter som bäst och pedalar GPL just nu..
Fick igång GPL igår kväll omkr. 7-snåret och nötte fram till halv 2 inatt. Nu blir det svårt att välja ju ????

Passa dig Bayliss, Hazze är på G !!!!!

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 99



Är den inte vacker!



_________________
Torkel Börjeson
www.tracktimer.com - Programvara för racing
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
Torkel skrev:
Är den inte vacker!


Joodu... Helig, helig !!!!
Jag måste ändå inflika att 998S är bland det absolut vackraste som skapats i motorcykelväg... Titta på den här och bara njut och leee !!
http://www.ducati.com/docs_eng/photogallery_races/images/wallpapers/tb . . . .

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 99



Ni som vill köra lite GP500 online bör hålla koll på sajten http://www.sporthoj.com. I dag har de kört mellan 20.00-01.30!! Jag kom in halv ett ungefär och det var fruktat kul, speciellt nu när min ratt har havererat och GP500 råkar fungera utmärkt med tangentbord! Vinst och snabbaste varv (1.36.79) på Jarama blev bästa resultat, hur fan ska man kunna somna nu?

Alla detaljer här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=19854 thumbs up

_________________
Torkel Börjeson
www.tracktimer.com - Programvara för racing
Citera
Racingsimulatorer
På tal om GPL, GTR2002 etc, etc...
3497 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande